شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: عملكرد آژانس‌هاي روابط‌عمومي WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 07:28     کد خبر: 55001

درآمد بخش روابط‌عمومي WPP در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳.۳ درصد كاهش يافت. جان هرينگتون، تحليلگر ارشد، گزارش مي‌دهد كه BCW و هيل اند نولتون، كه در جولاي براي تشكيل بورسون ادغام خواهند شد، به دليل «از دست دادن قراردادهاي فايزر و تأثير عدم اطمينان كلان اقتصادي بر هزينه‌هاي مشتريان»، با كاهش درآمد مواجه شدند.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي‌ ايران (شارا) || درآمد بخش روابط‌عمومي WPP در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳.۳ درصد كاهش يافت.

جان هرينگتون، تحليلگر ارشد، گزارش مي‌دهد كه BCW و هيل اند نولتون، كه در جولاي براي تشكيل بورسون ادغام خواهند شد، به دليل «از دست دادن قراردادهاي فايزر و تأثير عدم اطمينان كلان اقتصادي بر هزينه‌هاي مشتريان»، با كاهش درآمد مواجه شدند.

با نكات مثبت، FGS Global "علي‌رغم مقايسه سخت با دوره مشابه سال قبل، رشد كرد".

درآمد كل بخش روابط‌عمومي در اين سه ماهه با ۵.۵ درصد كاهش به ۲۷۶ ميليون پوند رسيد.

شركت هلدينگ WPP در سراسر تجارت خود در سه ماهه اول با افت 1.6 درصدي درآمد به 2.7 ميليارد پوند مواجه شد. درآمد كلي نيز پنج درصد كاهش يافت (اين ارقام شامل هزينه‌هاي "گذر از ميان" نمي‌شود).

اين شركت اعلام كرد كه رشد در بريتانيا و اروپاي غربي با كاهش در آمريكاي شمالي و آسيا و اقيانوسيه جبران شد كه در آن رشد قوي در هند با كاهش در چين جبران شد.

در همين حال، WPP اعلام كرد كه ايجاد نهادهاي ادغام‌شده از جمله بورسون، گروه M و VML در مسير تحقق صرفه‌جويي‌هاي هدفمند در طول سال و بهره‌مندي از يك خط توليد قوي است.

دبليو پي پي همچنين به «پيشرفت استراتژيك مداوم» در ابتكارات هوش مصنوعي خود اشاره كرد.

اين شركت هلدينگ كه پيش از اين متعهد شده بود سالانه ۲۵۰ ميليون پوند براي توسعه فناوري اختصاصي براي حمايت از استراتژي هوش مصنوعي و داده خود هزينه كند، اعلام كرد كه طرح WPP Open توسط بيش از ۵۰ هزار نفر از كاركنان آن پذيرفته شده است و همچنين «در قلب پيروزي‌هاي اخير كسب‌وكار جديد نستله اقيانوسيه، آسه‌آن و نستله Health Science آمريكا» قرار دارد.

اوايل اين ماه، WPP همكاري جديدي را با گوگل كلود در زمينه استفاده از هوش مصنوعي توليدكننده اعلام كرد.

مارك ريد، مديرعامل WPP گفت: «سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ كاملاً مطابق با انتظارات ما بود و عملكرد آن نشان دهنده سخت‌ترين مقايسه سال است.»

«از نظر استراتژيك، ما در اولويت‌هايي كه در روز بازار سرمايه در اواخر ژانويه تعيين شد، به خوبي پيشرفت كرده‌ايم.

ما چندين ابزار هوش مصنوعي را از طريق سيستم عامل بازاريابي هوشمند WPP Open، از جمله آخرين مدل‌هاي بنيادي از Bria، Google و OpenAI، راه اندازي كرده‌ايم و در Google Cloud Next، Performance Brain خود را براي پيش‌بيني بهترين عملكرد محتوا قبل از اجراي كمپين‌ها راه‌اندازي كرديم.

اين محصولات در كنار سرمايه‌گذاري در آموزش كاركنان ما در مقياس وسيع در حال استقرار هستند. WPP Open همچنين در قلب آخرين موفقيت‌هاي تجاري جديد ما، از جمله پيروزي‌هاي بزرگ رسانه‌اي با نستله، قرار داشت.»

«از نظر ساختاري، VML اكنون به خوبي مستقر شده است و در مسير تحقق صرفه‌جويي است. GroupM با ساده‌سازي خود به خوبي پيشرفت مي‌كند و Burson در ماه جولاي عملياتي خواهد شد. من از پيشرفت‌هايي كه انجام مي‌دهيم بسيار خوشحالم و ما هم‌اكنون مزاياي يك ساختار ساده‌تر و چابك‌تر را براي مشتريان خود مي‌بينيم.»

گروه IPG، مالك شركت‌هاي روابط‌عمومي وبر شاندويك و گولين، گزارش داد كه درآمد شركت‌هاي روابط‌عمومي‌اش در سه ماهه اول سال، رشدي بين نيمه تك رقمي تا دو رقمي را تجربه كرده است.

هفته گذشته، شركت‌هاي روابط‌عمومي گروه اومني‌كام با كاهش ۱.۱ درصدي درآمد ارگانيك در سه ماهه اول مواجه شدند. از جمله آژانس‌هاي روابط‌عمومي اومني‌كام مي‌توان به فلشمن‌هيلارد، كچوم، پورتر نوولي و MMC اشاره كرد.

هفته گذشته، BCW و هيل اند نولتون با ادغام در شركت برسون، به كارمندان خود درباره احتمال حذف نقش‌هاي تكراري هشدار دادند. اوايل همان هفته اعلام شد كه Buchanan، آژانس ارتباطات مالي WPP، نيز به برسون خواهد پيوست.

منبع انگليسي:  prweek
منبع فارسي: شارا - شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران

با كليك روي لينك زير به كانال تلگرام ما بپيونديد:
https://telegram.me/sharaPR

 

انتهاي پيام/

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها