شبكه اطلاعرساني روابطعمومي ايران (شارا) || مخاطبان شما گروهي از افراد هستند كه به احتمال زياد به برند شما علاقهمند هستند و با آن افراد هستند. كليد موفقيت هر كمپين آنها را نشان ميدهد يا روابطعمومي هستند. با اين حال، تعريف دقيق مخاطبان شما هميشه آسان نيست.
در اين راهنما، گامهاي لازم براي تعريف مخاطبان خود و ايجاد پرسوناهاي مخاطب را ميتوان براي هدايت استراتژيها و اهداف خود از آنها استفاده كرد، به شما آموزش ميدهيم.
گام 1: اهداف خود را مشخص كنيد
اولين قدم براي تعريف مخاطبان خود، تعيين هدفي است كه مي تواند با روابطعمومي و روابطعمومي خود به دست آوريد. آيا مي دانيد از برند را افزايش دهيد؟ وبسايت ترافيك خود را افزايش دهيد؟ يا به دنبال فروش بيشتر محصولات يا خدمات خود هستيد؟
زماني كه واقعاً خود را بدانيد، ميدانيد كه ميتوانيد شناسايي كنيد كه ميتوانيد به دستيابي به آنها كمك كنند.
گام 2: مخاطبان فعلي خود را تحليل و تحليل كنيد
اگر قبلاً در حال بازاريابي يا روابطعمومي هستيد، احتمالاً مخاطبان فعلي هستيد. وقت بگذاريد تا آنها را تجزيه و تحليل كنيد و ببينيد چه كساني هستند و چگونه با برند شما دارند.
ميتوان اين كار را با بررسي و تحليل وبسايت خود، نظرسنجي از مشتريان يا انجام گروههاي بررسي انجام دهيد.
گام 3: تحقيقات بازار انجام دهيد
پس از درك مخاطبان خود، بايد در مورد هدف خود تحقيق كنيد. اين شامل اطلاعات جمعيت شناسي آنها، علايق، نيازها و رفتارهاي آنها است.
منابع زيادي براي انجام تحقيقات بازار وجود دارد، از جمله:
نظرسنجيها: نظرسنجيها راهي عالي براي جمعآوري دادههاي مستقيم از مخاطبان هدف شما هستند.
مصاحبهها: مصاحبهها به شما امكان ميدهد تا درك تري از مخاطبان خود را به دست آوريد.
گروههاي مختلف: گروههاي مختلف به شما امكان ميدهد تا مخاطبان شما را در مورد برند يا محصولات شما چه احساسي دارند ببينيد.
تحقيق ثانويه: تحقيق ثانويه قبلاً توسط ديگران انجام شده است. اين ميتواند شامل گزارشهاي صنعت، مقالات و دادههاي دولتي باشد.
گام 4: رقبا را بررسي كنيد
رقباي شما چه كساني هستند؟ آنها با چه ارتباطي ارتباط دارند؟ چگونه اين كار را انجام ميدهند؟
با بررسي رقبا ميتوانيد در مورد مخاطبان خود و نحوه ارتباط با آنها اطلاعات بيشتري كسب كنيد.
گام 5: پرسوناي مخاطب ايجاد كنيد
پس از انجام تحقيقات خود، بايد پرسوناي مخاطب را براي مخاطبان هدف خود ايجاد كنيد.
پرسوناها كليد درك درست مخاطبان و برقراري ارتباطي صميمي با آنها هستند. با استفاده از پرسونا، ميتوانيد محتوايي جذاب و روابطعمومي موثري خلق كنيد كه مستقيماً با علايق و نيازهاي مخاطبانتان همسو باشد.
گام ششم: كانالهاي مناسب را انتخاب كنيد
از چه كانالي ميتوانيد براي دسترسي به مخاطبان استفاده كنيد؟ اين شامل رسانههاي اجتماعي، ايميل، بازاريابي رسانه يا تبليغات پولي است.
بهترين كانالها شما به مخاطبان و اهداف شما براي شما اختصاص دارد.
گام هفتم: پيام خود را تدوين كنيد
اكنون كه مخاطبان خود را ميفهمند، بايد پيامي ايجاد كنيد كه با آنها طنين شود. پيام شما بايد واضح، مختصر و قانعكننده باشد.
گام 8: ايجاد ايجاد كنيد
ايجاد كنيد كه براي مخاطبان شما جذاب باشد. اين ميتواند شامل مقالات، اينفوگرافيك، ويديوها يا پستهاي رسانههاي اجتماعي باشد.
گام 9: عملكرد خود را اندازهگيري كنيد
نتايج خود را رديابي كنيد و در صورت نياز استراتژي خود را تنظيم كنيد.
تعريف مخاطبان شما روندي مداوم است. شما به طور خود به طور مداوم تحقيقات انجام دهيد و بايد بر اساس نياز مخاطبان خود تنظيم كنيد.
منبع انگليسي: prnewsonline
منبع فارسي: شارا - شبكه اطلاعرساني روابطعمومي ايران
با كليك روي لينك زير به كانال تلگرام ما بپيونديد:
https://telegram.me/sharaPR
انتهاي پيام/