درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 - 21:13   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10919صفحه نخست » چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1393 - 06:28
کاربردهای آتی برای هر دو زمینه و درخواست برای تحقیقات آتی
تحقیقات رفتاری و مدل سازی تجربی از کانال های بازاریابی
مدل های تئوریک بازی از کانال های بازاریابی، معمولاً وابسته بر تسهیل فرضیاتی است که، از دیدگاه رفتاری، اغلب به نظر خنثی می رسند. با این حال، محققان رفتاری، قواعد رفتاری فراوانی ایجاد کرده اند که شمولیت در مدل های تئوریک بازی را غیر ممکن ساخته است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  مدل های تئوریک بازی از کانال های بازاریابی، معمولاً وابسته بر تسهیل فرضیاتی است که، از دیدگاه رفتاری، اغلب به نظر خنثی می رسند. با این حال، محققان رفتاری، قواعد رفتاری فراوانی ایجاد کرده اند که شمولیت در مدل های تئوریک بازی را غیر ممکن ساخته است. ما معتقدیم که تمرکز بر سه یافته کانونی، به هر دو زمینه سود خواهد رساند؛ این موارد عبارتند از: نخست، اعتقاداتی که توسط بازیگران مختلف با توجه به نتایج مزیت فعالیت های مختلف حفظ شده، ناقص و اغلب همراه با تعصبهستند؛ دوم، اهداف بهینه سازی و ترجیحات بازیگران عموماً شناخته نشده اند. در نظر گرفتن این سه یافته، کانون تمرکز را از تصمیم گیری منطقی به نحوه یادگیری تصمیم گیرندگان برای بهبود مهارت های تصمیم گیری اشان تغییر جهت می دهد. در نهایت، معتقدیم که تجانس بیشتر مدل سازی تئوریک بازی و تحقیقات رفتاری در کانال های بازاریابی منجر به دیدگاه های جدید برای هر دو خواهد شد.


واژگان کلیدی: کانال های بازاریابی، تئوری بازی، تحقیق تصمیم رفتاری

 

مقدمه:
تولید کنندگان، کالاها و خدمات را از چند کانال به فروش می رسانند. در نتیجه، تصمیمات مرکب بازاریابی، نه فقط از واکنش های مورد انتظار مشتری هدف بلکه از رفتار دیگر اعضاء کانال مشمول در تعامل مثل خرده فروشان و رقبا، تاثیر می گیرد. در طی سال ها، منابع عمده ای در هر دو زمینه علوم بازاریابی و اقتصاد با استفاده از ابزارهای تئوریک برای تحلیل رفتار بهینه اعضاء کانال پدیدار گردیده است (مثلاً باسو و همکاران، 1985؛ جولاند و شوگان 1983؛ لال 1990؛ مک گوایر و استالین 1983؛ مورتی 1993؛ راجو و زانگ 2005). ضمن اینکه این اثر دارای کانون های تمرکز قابل ملاحظه مختلف است، توسط دو نفع عمومی یکدست گردیده است: (1) شرح اینکه چرا ساختارهای کانال های بازاریابی که انجام می دهیم را مشاهده می کنیم و (2) ارائه توصیه دیدگاهی بر اینکه چطور شرکت ها می توانند به منافع بیشتر توسط فعالیت های هماهنگ بهتر در ساختارهای کانال موجود یا انتخاب ساختارهای جدید برسند.
با این حال، میزانی که اثر مدل سازی تئوریک بازی در کانال ها موفق به کسب این اهداف شده، مسئله بحث فزاینده است. نگرانی اصلی این است که مدل های تئوریک بازی رفتار عامل گرایش دارد تا بر مجموعه فرضیاتیایجاد شود در مورد اینکه چطور مدیران، کارکنان و مصرف کنندگان تصمیم گیری می کنند که به نظر می رسد، گاهگاهی، از دیدگاه های تصمیم گیری ارائه شده توسط روانشناسان و اقتصاددان های رفتاری دور می افتد. در حالی که تئوری بازی معمولاً فرض می کند که مدیران تا حد زیادی صاحب دانش و بهینه سازهای دوراندیش هستند (مثلاً باسو و همکاران. 1985؛ جولاند و شوگان 1983؛ لال 1990؛ مک گوایر و استائلین 1983؛ مورتی 1993؛ راجو و زانگ، 2005)، تحقیقات تجربی در تصمیم گیری اغلب در می یابد که آنها نسبتاً فاقد دانش و افراد راضی کوتاه اندیش هستند- عامل هایی که ممکن است هدف فعالیت های انتخابی اقتصاددانانی را به اشتراک داشته باشند که مزایا و تسهیلات را حداکثر می سازد، اما کسی که صاحب مهارت های شناختی برای اجرای کار از تجویز کسب شده توسط تئوری بازی نیست (مثلاً میر و بانکس 1997؛ کانروتر و همکاران، 2002؛ هو و همکاران، 2006).

 

مترجم

سید سلمان سیدین
کارشناس ارشد بازرگانی بین الملل از دانشگاه تهران

دانلود فایل مقاله

 

منبع: TMBA

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد