درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 00:08   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12993صفحه نخست » یکشنبه، 9 شهریور 1393 - 18:46
تأثیر بیمه الکترونیک در رضایتمندی مشتریان صنعت بیمه
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اکنون که در اقتصاد جهانی مشتریان بقای شرکت را رقم می‌زنند، دیگر شرکتها نمی‌توانند به انتظارات و خواسته‌های مشتریان بی‌تفاوت باشند. آنها باید همه ی فعالیت‌ها و توانمندی ‌های خود را متوجه رضایت مشتری کنند.
  

تأثیر بیمه الکترونیک در رضایتمندی مشتریان صنعت بیمه

تأثیر بیمه الکترونیک در رضایتمندی مشتریان صنعت بیمه

نویسندگان:
محمد راد قصبه
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- بیمه، دانشگاه آزاد رشت (نویسنده مسئول)
miladrad33@yahoo.com

دکتر حسین گنجی نیا
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
dr_gangi@Yahoo.com


 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اکنون که در اقتصاد جهانی مشتریان بقای شرکت را رقم می‌زنند، دیگر شرکتها نمی‌توانند به انتظارات و خواسته‌های مشتریان بی‌تفاوت باشند. آنها باید همه ی فعالیت‌ها و توانمندی ‌های خود را متوجه رضایت مشتری کنند. بنابراین، نخستین اصل در دنیای کسب و کار امروزی ایجاد ارزش‌های مشتری ‌پسند است و تنها از طریق فرایندهای شرکت می‌توان ارزش‌های مشتری‌ پسند ایجاد کرد. از طرفی رشد و توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات و پدیده تجارت الکترونیکی بهترین فرصت‌ را برای صنایع مختلف از جمله صنعت بیمه و مشارکت آن در بازارهای جهانی به‌ وجود آورده است. در این راستا یکی از زیر مجموعه های تجارت الکترونیکی را می توان بیمه الکترونیکی دانست. از آنجا که صنعت بیمه به دلیل کاربرد وسیعش در جامعه و اقتصاد کشور، یکی از مهمترین بخش های خدماتی کشور محسوب می شود، باید از روش ها و فناوری های به روز دنیا برای بهبود بازار بیمه و رضایت افراد در استفاده از خدمات بیمه ای و تشویق کردن آن ها به سمت محصولات بیمه ای، بهره برد. بنابراین کاربرد اینترنت و ارائه خدمات الکترونیکی می تواند تأثیر زیادی روی این صنعت داشته باشد زیرا شرکت های بیمه می توانند از اینترنت به عنوان یک کانال توزیع استفاده کنند.

واژگان کلیدی: بیمه الکترونیک، رضایتمندی مشتری ، بازار بیمه

مقدمه:
فناوری اطلاعات با شتابی فزاینده در حال تغییر جهان است و این تغییرات در کلیه عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی مشهود است. در عصر نوین، سازمان ها در ابعاد و جنبه های مختلف به طور چشم گیر بر اینترنت و فناوری های حاصل از آن تأکید دارند و هر سازمانی که از آن برخوردار باشد، صاحب قدرت خواهد بود. در صنعت بیمه نیز این مفهوم جایگاه خود را یافته است که از آن به بیمه الکترونیک یاد می شود. از طرفی در محیط رقابتی حاکم بر صنایع خدماتی که توجه زیادی به تأثیر رضایت مندی مشتری می شود، استفاده از خدمات الکترونیکی با کیفیت، می تواند یک مزیت برای این صنایع محسوب شود زیرا که موجب جلب رضایت و حفظ مشتریان می شود. بازارهای رقابتی از جمله بازار بیمه به سرعت در حال توسعه هستند، سازمان های خدماتی همواره در صدد راهی برای جلب رضایت مشتریان خود و در نتیجه افزایش فروش خود هستند.
از طرفی صنعت بیمه به دلیل کاربرد وسیعش در جامعه، یکی از مهمترین بخش های خدماتی کشور محسوب می شود و صنعت بیمه و بخصوص بیمه الکترونیک از جمله پدیده هایی است که در تجارت داخلی و خارجی اهمیت به سزایی دارد. از آنجایی که کسب و کار بیمه به طورگسترده ای وابسته به اطلاعات است، بنابرایت کاربردهای اینترنت می تواند تاثبر بسیاری روی این صنعت داشته باشد. از دید بیمه گران دنیا، باید فناوری اطلاعات جایگزین روش سنتی فروش بیمه شود و به عنوان یک کانال توزیع در کنار دیگر کانال های مرتبط قرار بگیرد. ولی در حال حاضر صنعت بیمه در ایران تقریبا به شکل سنتی اداره می شود و سیستم های موجود نیز جوابگوی حجم بالای فعالیت هایی که در این صنعت انجام می گیرد نمی باشد، در حالی که شرکت های رقیب در خارج از کشور سعی می کنند کلیه فعالیت های خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند. بنابراین ضروری است تا با مطالعه رفتار مشتریان، چگونگی تأثیر بیمه الکترونیکی بر رضایت آنان بررسی شود.

دانلود مقاله با لینک مستقیم
 

تأثیر بیمه الکترونیک در رضایتمندی مشتریان صنعت بیمه

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  هفت اشتباه زبان بدن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد