شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دانش روابط عمومی زمانی که مهارت های اجرایی و تخصص های کلیدی و حرفه ای را کنار هم قرار می دهد در پی آن است که استراتژی روابط عمومی را در درون و بیرون از سازمان پشتیبانی کند. چنانچه هر یک از مدل های نوین روابط عمومی ازجمله مدل منسجم 8 عاملی را جهت برنامه ریزی شبکۀ ارتباطات یکپارچۀ سازمان (CICON= Corporate Integrated Communication Network) مدنظر قرار دهیم فرصتی برای بررسی زمینه های توسعه و ارتقای اثربخشی و کارآمدی روابط عمومی حرفه ای در سازمان پدید می آید. دانش روابط عمومی زمانی که مهارت های اجرایی و تخصص های کلیدی و حرفه ای را کنار هم قرار می دهد در پی آن است که استراتژی روابط عمومی را در درون و بیرون از سازمان پشتیبانی کند. چنانچه هر یک از مدل های نوین روابط عمومی ازجمله مدل منسجم 8 عاملی را جهت برنامه ریزی شبکۀ ارتباطات یکپارچۀ سازمان مدنظر قرار دهیم فرصتی برای بررسی زمینه های توسعه و ارتقای اثربخشی و کارآمدی روابط عمومی حرفه ای در سازمان پدید می آید. دانش روابط عمومی زمانی که مهارت های اجرایی و تخصص های کلیدی و حرفه ای را کنار هم قرار می دهد در پی آن است که استراتژی روابط عمومی را در درون و بیرون از سازمان پشتیبانی کند. چنانچه هر یک از مدل های نوین روابط عمومی ازجمله مدل منسجم 8 عاملی را جهت برنامه ریزی شبکۀ ارتباطات یکپارچۀ سازمان مدنظر قرار دهیم فرصتی برای بررسی زمینه های توسعه و ارتقای اثربخشی و کارآمدی روابط عمومی حرفه ای در سازمان پدید می آید.
مولفه های اصلی این مدل عبارتند از: امور عمومی (نظیر روابط با دولت، و چهارچوب های قانونی)؛ مدیریت بحران (نظیر پاسخگویی اجتماعی)؛ ترویج و ترفیع (نظیر بروشورها، انتشارات، گزارش ها و ایده های خلاق)؛ تحقیق و توسعه (نظیر دانش و هوشمندی، مدیریت اطلاعات)؛ بازاریابی و فروش (نظیر روابط با مشتری، تجارت الکترونیک)؛ مدیریت وجهه (نظیر مراقبت از برند و سنجش اعتبار سازمان)؛ مدیریت رویداد (نظیر همایش، نمایشگاه، رخداد ملی و حرفه ای)؛ و روابط رسانه ای (نظیر ارتباطات رسانه ای، پایگاه ها و شبکه های اجتماعی)
بنابراین انتظار می رود مأموریت و کارکرد روابط عمومی در سازمان های مدرن، همواره به گونه ای بازتعریف شود که در مسیر بهره گیری از فناوری های روزآمد و به ویژه فناوری اطلاعات (IT) قرار داشته باشد تا بتواند نقش ارتباط گری و تسهیلگری خود را فعالانه میان سازمان، محیط و ذینفعانش برقرار سازد.
روابط عمومی در بانک دی به عنوان یک بانک ارزش آفرین، همواره در تلاش است با ارتقای اثربخشی و کارآمدی خود مبتنی بر دانش ارتباطات و فناوری اطلاعات، بتواند به خوبی زمینه ساز شکل گیری و رشد شبکۀ ارتباطی بانک با ذینفعان خود شامل ارتباط با مشتریان، و ارتباط با جامعه باشد تا ضمن نقش آفرینی در بخشی از مسوولیت های اجتماعی بانک، و تسهیل شبکۀ ارتباطات آن، شاخص دسترس پذیری بانک دی را نیز برای کلیۀ ذینفعان (اعم از سهامداران، مشتریان، کارکنان، رسانه ها و غیره) افزایش دهد. امیدوارم تلاش های همکاران حرفه ای ما در یازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی این هدف را دست یافتنی تر نماید.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|