درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 21:07   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد

  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن
  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن
  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
  آخرین فرصت برای ثبت‌نام در وبینار "فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی"
  10 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی بیش از حد شخصی
  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی
  زنده یاد «بیژن ناهیدی» مدیر اسبق روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی به دیار باقی شتافت
  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13910صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 7 آبان 1393 - 04:11
گزارش خبری/ دومین نشست هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان شاهرود/ امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) روابط عمومی های دشت کربلا بودند
گزارش خبری/ دومین نشست هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان شاهرود/ امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) روابط عمومی های دشت کربلا بودند
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تعامل روابط عمومی های شاهرود با اصحاب رسانه را اولویت اول این واحد از ادارت شهرستان ذکر کرد و گفت: مسئول روابط عمومی باید تمامی ویژگی های مدیر آن دستگاه را نیز داشته باشد.

 

 

به گزارش شارا از خبرنگار مهر، محمد صارمی زاده پیش از ظهر دوشنبه در دومین نشست هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان شاهرود که با حضور اصحاب رسانه در محل فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب که روابط عمومی باید زبان سازمان خود باشد، افزود: اگر کسی مسئول روابط عمومی مجموعه ای می شود باید تمامی ویژگی های مدیر آن دستگاه را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تا یک روابط عمومی آشنایی کامل به تمام وظایف خود نداشته باشد نمی تواند به درستی پاسخگوی مردم، جامعه و رسانه ها باشد افزود: مدیر یک روابط عمومی باید توانایی نظرپردازی، صحبت و ابراز نظر راجع به تمام مسائل دستگاهش را داشته باشد.

 

روابط عمومی ها باید پایش را انجام دهند

رئیس شورای اطلاع رسانی استان سمنان با تاکید بر اینکه روابط عمومی هر اداره زبان گویای آن مجموعه است خاطرنشان کرد: پل ارتباطی بودن، مسئول پایش افکار عمومی، اهل رصد و به روز بودن از ویژگی های بارز یک روابط عمومی موفق است.

صارمی زاده، پایش را یکی دیگر از وظایف روابط عمومی ها دانست و تاکید کرد: مسئولان روابط عمومی باید پایش را از طریق مردم، افکار عمومی و اصحاب رسانه انجام دهند و نسبت به بازخوردهای موضوعات گوناگون در جامعه هشدارهای لازم را به سازمان خود ارائه دهند.

وی با اشاره به این مطلب که هیچ مراجعه کننده ای به دستگاه های دولتی نباید از دید روابط عمومی ها مغفول باقی بماند، تصریح کرد: روابط عمومی ها باید پاسخگویی به ارباب رجوع ادارات را بسنجند و به این پرسش پاسخ دهند که آیا ابهام در اذهان مردم رفع شده است یا خیر.

 

صبوری از خصوصیات مسئول روابط عمومی ها است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تخصص را نیاز یک مسئول روابط عمومی دانست و اظهار داشت: روابط عمومی ها باید به گونه ای گزارشات مرتبط با ارگان خود را منتشر کنند که گویی آن گزارش را یک روانشناس، حقوقدان و جامعه شناس خبره آنرا تهیه کرده باشد.

صارمی زاده خویشتنداری و صبوری را یکی دیگر از خصوصیات مسئول روابط عمومی نهادهای دولتی دانست و اظهار داشت: هیچ خبرنگار و اصحاب رسانه ای در هر شهر و شهرستانی، بدخواه آن دیار نیست و اگر بعضا انتقادی را هم از مجموعه ای دارد، روابط عمومی آن نهاد باید با صبوری با آن برخورد کند.

وی در خصوص ارتباط مسئولان روابط عمومی ها و مردم تاکید کرد: روابط عمومی باید منصف، حاضر در صحنه و مشتری مدار باشد؛ مشتری مداری به این معنی است که همه اقشاری را که در رابطه با آن نهاد هستند را به خوبی بشناسد.

 

امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) روابط عمومی های دشت کربلا بودند

رئیس شورای اطلاع رسانی استان سمنان با اشاره به قیام امام حسین(ع) گفت: اگر قیام حسین(ع) نبود چیزی از اسلام نمی ماند و همچنین باید دانست که این قیام برای اصلاح دین اتفاق افتاد.

صارمی زاده، حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) را روابط عمومی های دشت کربلا دانست و تاکید کرد: اگر این عزیزان نبودند حادثه کربلا به این شکل برای آیندگان روایت نمی شد.

وی افزود: بخش عمده ای از فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در احیای فضیلت هایی از قبیل احترام به حادثه عاشورا و ائمه اطهار برعهده همین روابط عمومی های دستگاه های دولتی است.

 

روابط عمومی بازوی مدیران هستند

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود نیز در نشست هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های دولتی در شاهرود، با بیان این مطلب که روابط عمومی ها بازوان اصلی مدیران هستند، گفت: همانطور که امام علی (ع) می فرمایند، کارگزاران نظام موظف هستند عملکرد خود را به مردم ارائه دهند.

محمد رضا هاشمی روابط عمومی ها را بهترین پل ارتباطی بین مدیران و مردم دانست و تاکید کرد: ارائه گزارش عملکرد دستگاه های مختلف می تواند از طریق روابط عمومی ها انجام شود که مشخصا می توانند ارتباط ارزشمندی را بین مدیران و اصحاب رسانه ها و درنهایت مردم باشند.

وی افزود: پاسخگویی روشن و شفاف، همچنین ارائه عملکرد نهادهای دولتی موجب اعتماد سازی می شود و امید را در دل مردم روشن می سازد.

 

پاسخگویی روشن و ارتباط با اصحاب رسانه مورد تاکید دولت تدبیر و امید

عضو شورای اطلاع رسانی استان سمنان، ضمن تشکر از روابط عمومی های دستگاه های اجرایی در امر بهبود روابط با افکار عمومی، اظهار داشت: پاسخگویی روشن و ارتباط با اصحاب رسانه مورد تاکید دولت تدبیر و امید نیز قرار دارد که باید به آن عنایت ویژه ای شود.

هاشمی تاکید کرد: یکی از شاخصه های ارزیابی عملکرد مدیران در سال جدید، ارتباط و تعامل با مطبوعات است.

 

 

تشریح وظایف شورای هماهنگی روابط عمومی های استان سمنان

مدیر کل روابط عمومی استانداری سمنان نیز با بیان این مطلب که شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های دولتی از سال ۸۶ تشکیل شده است، گفت: در ماده ۵ اساس نامه این شورا  هماهنگی و وحدت رویه در اطلاع رسانی توسط روابط عمومی های دستگاه های اجرایی پیش بینی شده است.

ایرج کارخایی در خصوص وظایف شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی، اظهار داشت: مهمترین این وظایف اطلاع رسانی و انعکاس فعالیت ها و خدمات دستگاه های دولتی در جامعه است.

وی افزود: ارائه دستاوردهای ادارات و ارائه آن به افکار عمومی موجب دلگرمی و نشاط اجتماعی می شود که این امر در برنامه های دولت تدبیر و امید با موضوع نشاط اجتماعی بسیار مورد تاکید قرار دارد.

 

پاسخگویی اولویت دولت تدبیر و امید است

عضور شورای اطلاع رسانی استان سمنان، برنامه ریزی برای پاسخگویی و رفع ابهام به افکار عمومی را دیگر اولویت دولت تدبیر و امید دانست و تاکید کرد: اصحاب رسانه باید با سه گروه تعامل داشته باشند که از آن جمله می توان اصحاب رسانه، مردم و سازمان مطبوع خود را نام برد.

کارخایی در ادامه رابطه رسانه ها و روابط عمومی ها را دو سویه خواند و اظهار داشت: باید از ظرفیت رسانه ها برای آشنایی با مشکلات جامعه به مثابه پل ارتباطی دوسویه استفاده کرد.

وی افزود: روابط عمومی موفق کسی است که بتواند هنرمندانه از ظرفیت های بالای رسانه ها و مطبوعات محلی شهرستان خود استفاده کند.

 

بانک ارتباطی مناسب در بهبود روابط عمومی ها موثر است

مدیر کل روابط عمومی استانداری سمنان، با تاکید بر لزوم بالابردن سطح علمی روابط عمومی ها در سطح استان، ابراز داشت: پیگیری مستمر و حمایت در ارتقای جایگاه روابط عمومی ها و توجه به تغییر نگرش و نگاه مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی باید مد نظر روابط عمومی ها باشد.

کارخایی ادامه داد: معرفی مناسبت ها و ظرفیت های شهرستان و همچنین تهیه بانک ارتباطی مناسب در کنار تبدیل واگرایی به همگرایی در پیشبرد اهداف روابط عمومی های دستگاه های اداری می تواند موثر باشد.

 

هنوز برخی ادارات شناختی شفاف از جایگاه روابط عمومی ندارند

رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود نیز در این نشست، با بیان این مطلب که نبودن جایگاه سازمانی در برخی ادارات برای روابط عمومی از جمله دغدغه های ماست، گفت: متاسفانه در برخی ادارت روابط عمومی ها شناخته شده نیستند.

 

سیدامیر رضا حسین نژاد، با اشاره به این که علیرغم تمام اطلاع رسانی ها، هنوز برخی ادارات شناختی شفاف از جایگاه روابط عمومی ندارند، اظهار داشت: حرکت به سوی روابط عمومی نوین باید هرچه زودتر صورت بپذیرد چراکه امروزه جایگاه روابط عمومی الکترونیک بیش از پیش تقویت می شود.

 

وی، تاسیس شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های دولتی در شاهرود را خواستار شد و ابراز داشت: این شورا سبب می شود تا روابط عمومی ها تقویت شوند و همچنین دستگاه ها مکلف می شوند که روابط عمومی خود را صاحب جایگاه سازمانی کنند.

 

حسین نژاد در خاتمه افزود: تجهیزات و بودجه در روابط عمومی ها امروز یک نیاز است چراکه امروزه روابط عمومی ها سربازان گمنامی هستند که از جایگاه همه می گویند، حال آنکه کسی از جایگاه آنها حرفی به میان نمی آورند.

در این نشست که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، مدیر کل روابط عمومی استانداری سمنان و تنی چند از مسئولان روابط عمومی های دستگاههای اجرایی شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه شاهرود، راهکارهای ارتقاء سطح کیفی فعالیت های روابط عمومی های دستگاههای اجرایی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد