شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حمید ضیایی پرور در گفتگوی اختصاصی با شارا با اشاره به این مطلب اظهار داشت: «شاید این کار مقداری شوخی به نظر آید. اما اگر کارگزاران و کارشناسان روابط عمومی ها چند سال کار رسانه ای انجام دهند و بالعکس رسانه ها بیایند و پشت میز روابط عمومی ها بنشینند، شاید این آشتی صورت گیرد.»
مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: «تعامل بین روابط عمومی ها و رسانه بسیار بد است. به نظر من هنوز فضای دشمن انگاری و رسانه هراسی در بین روابط عمومی ها وجود دارد. در حالی که روابط عمومی هر آنچه که دارد برای مردم است و رسانه ها نماینده مردم هستند.»
وی به حضور کمرنگ روابط عمومی ها در نمایشگاه مطبوعات اشاره کرد و گفت: «آنطور که من در فهرست غرفه های داخل نمایشگاه دیدم، حدود 18 غرفه در حوزه روابط عمومی ها بود که جای برخی از آنها نیز در فهرست خالی است و آن دسته از روابط عمومی ها نیز که شرکت کردند، ضعیف عمل کرده بودند به طوری که به هیچ عنوان در شأن داشته های سازمان های دولتی از جمله نشریات، خبرگزاری ها، وب سایت ها، پورتال ها و نشریات نیستند.»
ضیایی پرور تصریح کرد: «شاید دلیل این است که روابط عمومی ها نمایشگاه مطبوعات را نمایشگاه خودشان نمی دانند، بلکه بیشتر نمایشگاه رسانه ها و مطبوعات می دانند. روابط عمومی ها باید در این فضا حضور پیدا و از آن به خوبی استفاده کنند.»
مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعتقاد بر اینکه روابط عمومی سمبل پاسخگویی و رسانه مرجع پرسش گری در جامعه است، ابراز داشت: «هر آنچه که به عنوان اظلاعات و محتوا در سازمان وجود دارد، متعلق به عموم مردم است. روابط عمومی صاحب اطلاعات نیست. اطلاعات مردم و رسانه ها نمایندگان مردم هستند. ما در آموزه های دینی خود داریم که زکات علم، نشر آن است ولی متاسفانه در ایران بیشتر اطلاعات را حبس می کنیم.»
|