درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 23:52   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: فراتر از انتشارات مطبوعاتی - بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
  چرا داشتن یک موسیقی متن در محل کار می‌تواند بهره‌وری شما را افزایش دهد
  فناوری، پایان شکست فتوشاپ
  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی
  ۷ اصل حمایتی در روابط
  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن
  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15431صفحه نخست » صوت و فیلم روابط عمومیشنبه، 4 بهمن 1393 - 22:33
زندگی نامه حضرت محمد (ص)/ بنیانگذار روابط عمومی
در اولین کنگرۀ بین المللی کارگزاران مسلمان روابط عمومی که روز پنجم دسامبر 2011 در کوآلالامپور برگزار شد،از حضرت محمد (ص) پیامبر عظیم الشان اسلام به عنوان بنیانگذار روابط عمومی اسلامی یاد شد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


حضرت محمد (ص) در تورات و برخى کتب آسمانى «احمد» نامیده شده است. آمنه، دختر وهب، مادر حضرت محمد (ص) پیش از نامگذارىِ فرزندش توسط عبدالمطلب به محمد، وى را «احمد» نامیده بود.

القاب حضرت محمد (ص): رسول الله، نبى الله، مصطفى، محمود، امین، امى، خاتم، مزمل، مدثر، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشر، منذر، مذکر، یس، طه‏ و...

منصب حضرت محمد (ص): آخرین پیامبر الهى، بنیان‏گذار حکومت اسلامى و نخستین معصوم در دین مبین اسلام.

تاریخ ولادت حضرت محمد (ص): روز جمعه، هفدهم ربیع الاول عام الفیل برابر با سال 570 میلادى (به روایت شیعه). بیشتر علماى اهل سنت تولد آن حضرت را روز دوشنبه دوازدهم ربیع الاول آن سال دانسته‏ اند.

عام الفیل، همان سالى است که ابرهه، با چندین هزار مرد جنگى از یمن به مکه یورش آورد تا خانه خدا (کعبه) را ویران سازد و همگان را به مذهب مسیحیت وادار سازد؛ اما او و سپاهیانش در مکه با تهاجم پرندگانى به نام ابابیل مواجه شده، به هلاکت رسیدند و به اهداف شوم خویش نایل نیامدند. آنان چون سوار بر فیل بودند، آن سال به سال فیل (عام الفیل) معروف گشت.

محل تولد حضرت محمد (ص): مکه معظمه، در سرزمین حجاز (عربستان سعودى کنونى).

حضرت محمد (ص) بنیانگذار روابط عمومی اسلامی
در اولین کنگرۀ بین المللی کارگزاران مسلمان روابط عمومی که روز پنجم دسامبر 2011 در کوآلالامپور برگزار شد،از حضرت محمد (ص) پیامبر عظیم الشان اسلام به عنوان بنیانگذار روابط عمومی اسلامی یاد شد.


درجلسۀ افتتاحیه کنگره، که با موضوع "حرفۀ روابط عمومی در ممالک اسلامی " گرایش‌های گذشته، حال و آینده"، به طور مشترک توسط دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی و مؤسسۀ کارگزار روابط عمومی(ایران) برگزار شد، نقش مهم حضرت رسول اکرم(ص) در پایه‌ریزی مفاهیم زیربنایی حرفۀ روابط عمومی توسط مسلمین، مورد تاکید و تأیید مجدد قرارگرفت.

هیأت عالی اولین کنفرانس بین المللی کارگزاران مسلمان روابط عمومی(IAMPRC) در مدت سه روز برگزاری خود " با بیان گوشه ای از اخلاقیات و منش آن پیامبر بزرگوار، حضرت محمد (ص) را "بانی روابط عمومی اسلامی" شناخت.

در بیانیۀ کنفرانس مزبور آمده است، "ارزش‌های ارتباطی حضرت محمد (ص)، یعنی حریت، عدالت، تواضع، و ادب منطبق با اعمال و رفتار ایشان بود. استفادۀ استادانۀ آن حضرت از فن خطابه و بلاغت و تعهد ایشان نسبت به ارتباطات هدفمند برای نوع بشر الگویی مناسب و قابل استفاده است. خطابه‌های ایشان نشان می‌دهد که آن حضرت آرزومند سعادت و خوشبختی ابناء بشر بوده اند و با مهربانی، فروتنی، میانه‌روی، دادگری، آزاده‌خواهی، خواهان رهایی از قید وبندهای غیرالهی وگام برداشتن بشریت به سوی سعادت بودند."


عبدالله احمد بداوی، نخست وزیر سابق مالزی، در سخنرانی خود خطاب به نمایندگان حاضر در مهمانی شام افتتاحیه و مراسم اهداء جوایز روابط عمومی به دو پیش‌شرط حرفۀ روابط عمومی برای مسلمانان، یعنی عدالت و مسئولیت، اشاره کرد.

ریشه و اساس این توصیه ها در روابط عمومی در دو منبع اصلی اسلامی، یعنی قرآن و سنت، قرار دارد و هر کلام، عمل، و تأییدی به محمد (ص) منسوب است. این ویژگی ها از کارگزاران مسلمان روابط عمومی که وظیفه دارند اخلاقیات و ارزش‌های حرفه‌ای پایه‌گذاری شده توسط حضرت محمد را رعایت وتبلیغ نمایند، جدایی ناپذیر است.


موضوعی دیگری که در سه روز برگزاری کنگره به طور متناوب تکرار می‌شد نظریۀ شورا " مشورت جمعی و جامعه " در تفکر اسلامی و نقش تأثیرگذار آن در روابط عمومی اسلامی بود.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد