شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال بعنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری نقش رسانه ها، مطبوعات و روابط عمومی های را در تبیین و ترویج شعار سال در سطح جامعه مهم و تاثیر گذار برشمرد.
امیر خجسه در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه توانمندیها و دستاوردهای روابط عمومی ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نامگذاری امسال به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» بیانگر اهمیت اتحاد و اعتماد بیشتر بین دولت و ملت است که مقام معظم رهبری ضمن اشاره به آن، خواستار برقراری رابطهای منطقی و موثر بین این دو با حفظ احترام متقابل و شأن هر کدام در جهت رشد و شکوفایی کشور شدند.
خجسته بیان داشت: در فرمایش ایشان از همدلی صحبت به میان آمده است، واژهای که در فرهنگ لغت فارسی به معنی «یک رای و اندیشه» و «متحد و متفق» بودن است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که حال این همدلی میان دولت و ملت چگونه برقرار خواهد شد اظهار داشت: هم دل بودن مستلزم شناخت طرفین از یکدیگر است؛ شناختی که باید بر مبنای درک متقابل و به دور از احساس و در راستای مطالبهگری و پاسخگویی باشد. برای دستیابی به این مهم، وجود پل ارتباطی دوطرفه میان دولت و ملت در راستای منویات مقام معظم رهبری، ضروری است که این وظیفه خطیر را یک نهاد اجتماعی به نام روابط عمومی عهدهدار است.
وی افزود: رسانه ها و مطبوعات با همکاری روابط عمومی ها از توان بسیار بالایی برای جهت دهی افکار عمومی و اندیشه ها و تصورات جامعه برخوردارند و بعنوان یکی از مهمترین بخش های جامعه می توانند نقش تاثیر گذاری در تبیین و ترویج شعار سال و تبدیل آن به یک گفتمان عمومی ایفا نماید و زمینه ساز تحقق آن شوند.
رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اظهار داشت: روابط عمومی ها و رسانه ها به عنوان دو بال عرصه اطلاع رسانی و پل ارتباطی میان دولت و ملت می توانند نقش مهمی در دستیابی به این هدف بزرگ داشته باشند و با برنامه ریزی و سیاستگذاری صحیح می توانند به ایجاد همدلی میان دولت و ملت کمک کنند. لذا باید برای ایجاد همدلی و همزبانی دوسویه میان «مردم با دولت» و «دولت با مردم» برنامه ریزی و سیاستگذاری مناسبی را در یک فضای تعامل و همکاری متقابل و همدلی و همزبانی اتخاذ نمایند.
امیر خجسته در پایان تصریح کرد: حرکت به سمت «روابط عمومی الکترونیک» و استفاده از تجهیزات نوین که متاسفانه تهاجم فرهنگی از طریق جنگ سایبری در فضای نرم پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است، یکی از الزامات مدیران روابط عمومی می باشد و با تزریق روحیه تخصص و تعهد، مجهز شدن به دانش ها و فناوری های نوین، بروز کردن سطح دانش و معلومات کارکنان، استانداردسازی فرایندهای روابط عمومی، تدوین سند ارزشی روابط عمومی ها، تقویت ارتباطات با بدنه جامعه و... می توان نسبت به آنچه در سطح حرفه ای از روابط عمومی ها انتظار می رود، جامه عمل پوشاند و همچنین روابط مردم و مسئولان را نیز از سطح کنونی نیز مستحکم تر ساخت.
|