درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 8 خرداد 1403 - 12:50   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

اعتماد به هوش مصنوعی

  اعتماد به هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند

  رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد
  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند
  طوفان رسانه‌ای چیست؟
  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد
  سه نکته برای بازسازی گذشته خود
  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟
  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل
  قطعی بینگ نشان می‌دهد که جستجوی گوگل چقدر واقعاً رقیب کمی دارد
  چگونه تیم روابط‌عمومی می‌تواند به شما در متعادل کردن رشد و فرهنگ شاد کمک کند؟
  هم‌افزایی روابط‌عمومی‌های صنعت بیمه برای توسعه فرهنگ پذیری خدمات بیمه در جامعه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1765صفحه نخست » گزارششنبه، 22 مهر 1391 - 06:49
«تولید»ی که پشت درِ سالن‌های همایش ها جا ماند
برگزاری ده‌ها همایش و کنفراس ملی ا موضوع «تولید ملی» و صرف هزینه، بدون اینکه نتایج عملیاتی آنها اعلام شده باشد، هیچ گرهی از مشکلات تولید باز نکرده است.
  

برگزاری ده‌ها همایش و کنفراس ملی و منطقه‌ای با موضوع «تولید ملی» و صرف هزینه، بدون اینکه نتایج عملیاتی آنها اعلام شده باشد، هیچ گرهی از مشکلات تولید باز نکرده است.
«شعار امسال را قرار دادیم «تولید ملى»؛ دنباله‌اش توضیح داده شده: «حمایت از کار و سرمایه‌ى ایرانى». یعنى شما وقتى کالاى داخلى را مصرف میکنید، به کارگر ایرانى دارید کمک میکنید، اشتغال ایجاد میکنید، به سرمایه‌ى ایرانى هم دارید کمک میکنید، رشد و نمو ایجاد میکنید. این فرهنگ غلطى است - که متأسفانه در بخشهائى از ما حاکم است - که مصنوعات خارجى را مصرف کنیم؛ این به ضرر دنیاى ماست، به ضرر پیشرفت ماست، به ضرر آینده‌ى ماست. همه مسئولیت دارند؛ دولت هم مسئولیت دارد، باید از تولید ملى حمایت کند، تولید ملى را تقویت کند.
اگر ما توانستیم تولید داخلى را رونق ببخشیم، مسئله ‏ى تورم حل خواهد شد؛ مسئله‏ ى اشتغال حل خواهد شد؛ اقتصاد داخلى به معناى حقیقى کلمه استحکام پیدا خواهد کرد. اینجاست که دشمن با مشاهده ‏ى این وضعیت، مأیوس و ناامید خواهد شد. وقتى دشمن مأیوس شد، تلاش دشمن، توطئه ‏ى دشمن، کید دشمن هم تمام خواهد شد.»
جملات فوق بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در اولین روز سال 91 در جوار حرم رضوی و پیام نوروزی ایشان در سال جاری است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مقام معظم رهبری طبق سنت حسنه‌ای که از سالها پیش آغاز شده بود، بر اساس مهمترین مسائل و مشکلات جاری کشور، ابتدای هر سال شعاری را تحت عنوان شعار سال مطرح می کنند که به دلایل متعدد طی سالهای اخیر، شعارهایی با مضامین اقتصادی اعلام شده است.
در همین راستا مقام معظم رهبری امسال را به نام «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری کردند.
فارغ از اینکه طی حدود هفت ماه گذشته از سال 91، مجموعه مسئولان نظام از دولت گرفته تا مجلس، قوه قضائیه، بخش خصوصی و عموم مردم در ارتباط با تولید ملی چه فعالیت چشمگیری داشته اند که به عقیده بسیاری از کارشناسان امر، کار بخصوصی در این زمینه صورت نگرفته که اگر صورت می گرفت، شاهد تورم و بیکاری در سطح کنونی نبودیم؛ هر سال پس از اعلام شعار سال، برخوردهای شعاری با این مساله آغاز می شود و چه بسا برخی و گروهی هم با استفاده از شعار سال منافعی را دنبال کنند.
سال گذشته هم که جهاد اقتصادی نام گرفته بود و ده‌ها کارگروه و ستاد به این نام در دستگاه‌های ریز و درشت دولتی و غیر دولتی تشکیل شد و به بهانه تشکیل این ستادها بودجه دولتی گرفته شد، انتقادهایی را از برخوردهای شعاری با این مساله و عدم فعالیت و برنامه ریزی دقیق در خصوص شعار سال درپی داشت. تا جایی که مقام معظم رهبری نیز شخصاً از این مساله انتقاد کردند و در سخنانی از نصب انواع پلاکارد و تابلو با مضمون شعار سال گله کردند.
امسال هم در کنار عدم فعالیت جدی دستگاه‌ها و فقدان برنامه ریزی دقیق برای عملیاتی کردن شعار سال یعنی «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، از ابتدای سال تا کنون ده ها همایش و کنفرانس با عنوان تولید ملی در مجموعه مختلفی از دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و دانشگاه‌ها برگزار شده و تعدادی از آنها در ماه‌های آتی برگزار خواهد شد که نتیجه عملی این همایشها علیرغم هزینه های زیادی که برای آن انجام می شود، مشخص نیست.
در این گزارش نمی خواهیم، برگزاری همایش ها و کنفرانس های علمی به ویژه در دانشگاه‌ها برای عملیاتی کردن شعار تولید ملی را نفی کنیم، ولی به نظر می رسد اولا باید برگزاری این همایش ها در یک دستگاه یا ارگان مشخصی برنامه ریزی شود تا از موازی کاری پرهیز شده و چهارچوب و شاکله کار علمی برای عملیاتی کردن این شعارها از ابتدا تا انتها مشخص باشد.
ثانیاً به نظر می رسد دولت باید برگزاری همایش های علمی درباره موضوع تولید ملی را به نحوی مدیریت کند تا نتایج عملی این همایش‌ها در کارگروه یا کمیته‌ای جمع بندی شده و به بار بنشیند، نه اینکه اکنون با برگزاری ده ها همایش و صرف هزینه‌های گزاف هیچ نتیجه ملموس و عملیاتی از برگزاری این همایشها در اختیار دستگاه های اجرایی نباشد.
بار دیگر تاکید می کنیم که برگزاری همایش‌های علمی هدفمند در راستای عملیاتی کردن شعارهای سال ضروری است ولی نه به شکلی که اکنون شاهد آن هستیم.
در ادامه این گزارش، تعدادی از همایش‌ها که با عنوان «تولید ملی» از ابتدای سال تا کنون برگزار شده و یا در ماه‌های آتی برگزار خواهد شد، در ادامه فهرست شده است.
لازم به ذکر است که هدف از انتشار این گزارش تخطئه این همایش ها نیست و چه بسا در برخی از این همایش‌ها، مسائل و موضوعات مهمی در راستای آسیب شناسی تولید کشور و ارائه راه حل‌های اساسی مطرح شده باشد، ولی نتایجی از این همایش‌ها که بتواند از سوی مجریان اقتصاد کشور عملیاتی شود، به دست نیامد و یا لااقل مجریان حرکتی از خود برای بکارگیری نتایج این همایش ها از خود نشان نداند.
- همایش چشم انداز گرمسار در تولید ملی در افق 1404، آذر 91، دانشگاه آزاد اسلامی گرمسار
- همایش نقش فرهیختگان، نخبگان و سرمایه‌گذاران در تولید ملی، شهریور 91، خرم‌بید شیراز، دانشگاه آزاد صفاشهر
- همایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، 14 آبان، مرکز آموزش علمی کاربردی ابهر
- همایش تعاون ، تولید ملی ، حمایت از کار وسرمایه ایرانی ، شهریور 91، اداره تعاون ،کار وامور اجتماعی شهرستات خاتم
- همایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مهرماه در نی‌ریز، اتاق بازرگانی شیراز
- اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و تولید ملی، شهریور 91 در قم
- همایش تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی، خرداد 91 ، دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر
- همایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، 18 و 19 مهر 91 در دانشگاه پیام نور استان کهکیلویه و بویر احمد
- همایش ملی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، 24 و 25 آبان در دانشگاه کردستان
- اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و تولید ملی، 23 تا 24 شهریور ماه 1391، دانشگاه پیام نوراستان خوزستان
- همایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، 10 آبان 91، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز
- همایش تولید ملی،حمایت از کار وسرمایه ایرانی، 20 مهر، اتاق بازرگانی استان زنجان
- همایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اتاق بازرگانی کرمان
- دومین همایش قشم، تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی و چشم انداز آینده، 16 و 17 اسفند 91، مرکز آموزش عالی قشم
- همایش تخصصی نقش آموزش سازمانی در تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، 20 تیر 91، موسسه آموزشی ره آوران آفاق صنعت
- همایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اردیبهشت 91 ، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت
- همایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، آبان 91، دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات کرمانشاه
- همایش تولید ملی؛ اقتصاد دانش بنیان، 31 خرداد، دانشگاه تبریز
- همایش”چالش‌های حمایت از تولید ملی" ، 19 تیر ، اتاق بازرگانی تهران
- همایش ملی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، دی 91، پیام نور استان بوشهر
- همایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مردادماه، بسیج مهندسین ابرکوه
- همایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، 11 خردادماه 1391 ، سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان
- نخستین همایش تولید ملی با رویکرد بهره‌وری، 1 خرداد، انجمن بهره وری ایران ، دانشکده فنی دانشگاه تهران
- هیجدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیر نفتی با محوریت حمایت از تولید ملی کار و سرمایه ایرانی،20-19 مهرماه ، 1391 ، اتاق بازرگانی تبریز
- همایش تولید ملی محور توسعه استان قم، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم
- همایش نقش زنان در "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، اردیبشهت ماه، آبپخش عسلویه
- همایش «تولید ملی؛ اقتصاد دانش بنیان» ، تیرماه 91، دانشگاه تبریز
- همایش تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ، فروردین 91 ، آستان قدس، مشهد
- همایش تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، نهادهای علمی و فرهنگی و اداره تبلیغات اسلامی، علی آباد کتول
- همایش خیزش ملی برای شناساندن تولید ملی، 24 اردیبهشت، خانه صنعت و معدن
- همایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با محوریت نیروی کار و کارآفرینی، اردیبهشت 91، تهران
- همایش تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، فرمانداری شهرستان ملارد
- کنفرانس روابط‌عمومی، صنعت و تولید ملی، 20 شهریور، هتل المپیک تهران

منبع:خبرگزاری فارس

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اضطراب محل کار: بینش و استراتژی‌ها برای غلبه بر آن


  10 کشور برتر برای سفر در سال 2024، طبق مجمع جهانی اقتصاد


  جنجال هوش مصنوعی ادوبی: خلاقان در برابر ربات‌ها؟


  دکتر عقیلی، نمادی از تعهد و تلاش در عرصه علوم ارتباطات


  هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را متحول می‌کند


  از شمار دو چشم یک تن کم


  پیام تسلیت موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت درگذشت دکتر سید وحید عقیلی


  نکاتی برای تصمیم‌گیری استراتژیک در شرایط عدم اطمینان


  پیام تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت درگذشت دکتر سید وحید عقیلی


  هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را متحول می‌کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد