درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 06:31   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17892صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیپنجشنبه، 1 مرداد 1394 - 19:08
تقویت بنیان‌های تولید، کارآفرینی، توسعه نوآوری و رقابت‌پذیری، اساسی‌ترین اصول «اقتصاد مقاومتی» است
اصول «اقتصاد مقاومتی»
با پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی در کشور، تدوین الگوی اسلامی– ایرانی و نگرش اسلامی به حل مسائل و مشکلات اقتصادی، به‌عنوان یک نیاز اصلی جامعه مطرح گردید. با گذشت بیش از سی‌و اندی سال از پیروزی انقلاب اسلامی، به‌رغم برداشتن گام‌های مؤثر در اسلامی کردن اقتصاد ایران، اما هنوز جامعه، شاهد کاستی‌های فراوانی در این زمینه است.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی در کشور، تدوین الگوی اسلامی– ایرانی و نگرش اسلامی به حل مسائل و مشکلات اقتصادی، به‌عنوان یک نیاز اصلی جامعه مطرح گردید. با گذشت بیش از سی‌و اندی سال از پیروزی انقلاب اسلامی، به‌رغم برداشتن گام‌های مؤثر در اسلامی کردن اقتصاد ایران، اما هنوز جامعه، شاهد کاستی‌های فراوانی در این زمینه است.


کشور ما که با پیشنیه تاریخی کهن، نقش مهمی در شکل‏گیری تمدن بشر داشته است و پیش‏گامی اندیشمندان و متخصصان ایرانی در علوم مختلف برای جامعه بشری شناخته شده است؛ شایسته است، در این عرصه نیز پیش‏گامی خود را حفظ نماید.


بدیهی است؛ در این خصوص، نقش اندیشمندان و صاحب‌نظران، بسیار حائز اهمیّت است. این امر، به‌ویژه در حوزه اقتصاد، جز در سایه تلاش مجدانه اندیشمندان کشور و اتکا به منابع غنی اسلامی و ظرفیت‌های بومی میسر نخواهد شد.


اهمیّت بانک در نظام پولی کشور از یک سو و حرمت ربا از سوی دیگر، اقتصاددانان مسلمان را در دهه‏های اخیر بر آن داشت تا با حذف ربا از نظام بانکی، نظام پولی جدیدی را براساس عقود شرعی طراحی کنند. یکی از اساسی‏ترین اصول نظام اقتصادی اسلام، عدالت است که در همه عرصه‏های نظام اقتصادی از جمله نظام بانکی باید جریان داشته باشد. در بانکداری اسلامی، بانک‌ها صرفاً بنگاه‏های سودآور تلقی نمی‏شوند بلکه در چارچوب بانکداری، بنگاه‏های اقتصادی‏ای هستند که نتایج فعالیت‏های اقتصادی و حتّی ابعاد اجتماعی و اخلاقی این فعالیت را نیز مورد توجه قرار می‏دهند و نسبت به آن‏ها، احساس تعهد دارند. حرمت ربا در تعاملات و مشارکت واقعی در سود و زیان پروژه‏های مورد معامله با مشتریان، بر اساس عدل، انصاف و حقوق دو طرف و توجه ویژه به صحت معاملات از ویژگی‏های بارز بانکداری اسلامی است.


در سالی که با تأکید مقام معظم رهبری، تقویت «اقتصاد و فرهنگ» با اتکای «عزم ملی» و «مدیریت جهادی» در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است؛ رویکرد اقتصاد مقاومتی برای مدیریت فعلی اقتصاد کشور، اتخاذ شده و از سوی دیگر برای سال‌جاری، پیوند «اقتصاد و فرهنگ»، در دستور کار قرار دارد.


«اقتصاد مقاومتی»- در نقطه مقابل «اقتصاد ریاضتی»- به‌معنای فرصت‌سازی از تحریم‌ها است. به تعبیر دیگر، در این رویکرد، نوعی مدل اقتصادی طراحی می‌شود تا علاوه بر مقاومت در برابر بحران‌ها و تهدیدها از یک‌سو، به تقویت بنیان‌های تولید، گسترش کارآفرینی، توسعه نوآوری و دانش‌بنیانی، رقابت‌پذیری و اصلاح الگوی مصرف از سوی دیگر، پرداخته شود.


از آن‌جا که نظام اقتصادی کشورمان، بازار پول‌محور (بانک‌محور) بوده و به‌تبعِ این نقش، نظام بانکی، یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین بخش‌های اقتصادی کشور است؛ به‌منظور موفقیّت رویکرد اقتصاد مقاومتی، نظام بانکی باید حداقل انجام دو وظیفه را در صدر اولویت‌های اجرایی خود قرار دهد. نخست این‌که با اتخاذ سیاست‌های مدبرانه و عالمانه از ثبات اقتصادی و آرامش نظام پولی کشور صیانت نموده و دیگر آن‌که نقدینگی را جذب کرده و آن را در مسیر تولید ملی، کار‌آفرینی، خود اتکایی و وابستگی کم‌تر اقتصاد به خارج، هدایت و مدیریت نماید.


بدون تردید، دست‌یابی به این هدف متعالی نیازمند اعتقاد و عزم راسخ و تقویت امور فرهنگی است. نقش سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان فرهنگی و ارتباطی، به‌خصوص رسانه‌ها در ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در راستای بانکداری اسلامی، بسیار حساس است. در این میان، روابط‌عمومی‌ها برای پیاده‏سازی و فرهنگ‏سازی این مهم در صحنه پولی-مالی می‌توانند با برقراری ارتباط دوسویه و اطلاع‏رسانی صحیح و به‌موقع نقش مؤثری را ایفا نمایند.
بدیهی است، بهترین شرایط برای ترویج و عمل به قوانین و آیین‏نامه‏های مورد نظر، زمانی مهیا خواهد شد که افکار عمومی با درک درست از این قوانین برای پذیرش، رعایت و عمل به آن‌ها، همراه و مجاب شوند و این‌جا است که روابط عمومی‏ها می‏توانند با استفاده از ابزارهای اثرگذاری که دارند، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی کرده و مخاطبان و مشتریان را با منافع و کارکردهای مثبت بانکداری اسلامی برای اقتصاد کشور و فضای کسب‌وکار آشنا سازند. چرا که روابط‌عمومی کارآمد، به‌خوبی می‌تواند نقش مؤثری در ایجاد مفاهمه و درک متقابل بین سازمان خود و مخاطبان ایفا نماید و بر همین اساس، از طریق برقراری ارتباط با فعالان اقتصادی و ترغیب و اقناع آن‌ها برای همکاری و سرمایه‌گذاری در راستای اجرای این رویکرد، تأثیرگذار باشد.


امروزه بانک‌ها و مؤسسات مالی و اقتصادی به این نتیجه رسیده‌اند که در کنار فعالیت‌های اقتصادی، به مقوله مسؤولیت اجتماعی خود نیز توجه داشته باشند. بر همین اساس، امید است؛ روابط‌عمومی بانک آینده به این مهم دست یابد تا با بهره‌گیری از ابزارهای مناسب ارتباطی و هم‌چنین تعاملی پویا و دوسویه با افکار عمومی جامعه، ضمن معرفی خدمات و محصولات مجموعه به جامعه هدف، در زمینه اجرا و استقرار اقتصاد مقاومتی بر مبنای بانکداری اسلامی نیز اهتمام ورزد.


دکتر محمود ترابیان
مدیر کل روابط‌عمومی بانک آینده
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  هفت اشتباه زبان بدن


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد