درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 15:34   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18171صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 21 مرداد 1394 - 04:39
روابط عمومی و طراحی تبلیغات در حوزه اقتصاد
علیرضا حسن زاده مدیر روابط عمومی موسسه اعتباری ثامن - تحقیقات و پژوهش های مختلفی که صورت گرفته نشان می دهد نیمی از تبلیغات به هدر می رود و فقط نیمی از آن ها تاثیر مناسب می گذارد، پس روابط عمومی نمی بایست بدون برنامه وارد محیطی شود که احتمال اینکه نتیجه رضایت بخش را بگیرد نصف باشد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همواره طراحی یکی از عوامل حیاتی در موفقیت یک سازمان است، به طوری که تدوین برنامه های تبلیغاتی بایستی با در نظر گرفتن عوامل تاثیر گذار در فرآیند تصمیم گیری مشتریان بانکی _ از جمله عوامل آمیخته بازاریابی، عوامل محیطی مانند عوامل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و موقعیتی جامعه، خصوصیات فردی مشتریان بانکی و یا عوامل روانی و شخصیتی و اهداف بازاریابی سازمان، انجام شود.


روابط عمومی بایستی مدلی را برنامه ریزی و طراحی کند که در این مدل برنامه ریزی تبلیغات بر اساس شناسایی عوامل درونی و بیرونی سازمان و تاثیرات متقابل آنها بر یکدیگر با نظرخواهی از اهالی فن و با استفاده از مفاهیم منطقی فاز بندی شده اجرا گردد.


به منظور تخصیص بودجه به رسانه های تبلیغاتی از یک مدل تصمیم گیری چند شاخصه استفاده می شود. و این مطلب را از یاد نبریم که «انسان امروز زیر بمباران شدید تبلیغات زندگی می کند. امروزه یک فرد در یک جامعه مدرن تا 65 سالگی حدود 2 میلیون آگهی می بیند. به تعبیری حدود 5/1 سال از عمر خود را صرف دیدن آگهی های تبلیغاتی تلویزیونی می کند که بدون تردید تاثیر شدیدی در روان و ارتباط او با افراد می گذارد.»


این مطالب، پیشانی گفتار «دکتر حسین ابراهیمی مقدم» روان شناس و استاد دانشگاه است. وی می افزاید: «هدف کلی تبلیغات معمولا اقناع و مصرف است و معمولا از رسانه های همگانی بیشترین اقناع را دارد.»


گفته او همچنین حاکیست: «مشخص شده است که یک آمریکایی متعارف هر سال 1550 ساعت تلویزیون نگاه می کند، 1160 ساعت رادیو گوش می کند و 180 ساعت مجله مطالعه می کند. بنابراین، او بیش از 30هزار رسانه را بررسی کرده است. حال، در جامعه ما این رقم به نصف (15هزار) می رسد.


ما اگر در هفته حدود 30 ساعت تلویزیون تماشا کنیم بیش از 100 آگهی در روز خواهیم دید و 100 تا 300 آگهی از سایر رسانه ها: رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجله، تابلوی اعلانات، پوستر، برچسب روی سپر اتومبیل، آگهی در اتوبوس، تاکسی، مترو و چیزهایی از این قبیل دیده می شوند. در چنین شرایطی، ولی واقعیت این است که قوی ترین تبلیغات نیز نمی توانند در بلندمدت به خوبی کالای مرغوب ما را بفروشند و یادمان باشد که باید با مشتری روراست باشیم و برای این که خوب کالابفروشیم باید کالای خوب داشته باشیم و برای این که تبلیغ، موفق از آب درآید باید قبل از آن یک سری کارها درست انجام شود از جمله: کالای خوب، توزیع مناسب، قیمت مناسب و غیره. آنگاه باید از تبلیغ انتظار داشت.


مدیران روابط عمومی بانک ها که سهم بسیاری را در توسعه مجموعه های خود دارند باید به این مسله آگاه باشند که به چه میزان در راه رشد و توسعه و ترقی مجموعه خود تلاش کرده و به چه میزان به خواسته هایی که داشتند رسیده اند.


واقعیت تحقیقات و پژوهش های مختلفی که صورت گرفته نشان می دهد نیمی از تبلیغات به هدر می رود و فقط نیمی از آن ها تاثیر مناسب می گذارد، پس روابط عمومی نمی بایست بدون برنامه وارد محیطی شود که احتمال اینکه نتیجه رضایت بخش را بگیرد نصف باشد.


مدل های مختلفی از سوی کارشناسان حوزه ارتباطات و تبلیغات معرفی شده تا بتوان بهترین نتیجه را داشت ولی قبل از هر چیزی باید جامعه خود را بخوبی شناخت و مخاطبان خود را رصد کرد تا بدانیم با چه گروهی مواجه هستیم.


نقش تبلیغات در افکار عمومی
جنبه های اقتصادی تبلیغ هر روزه در محافل جامعه شناسی و ارتباطات مطرح شده و مورد نظر قرار می گیرد و می تواند منجر به تغییراتی حتی در افکار عمومی شود.
به عنوان مثال این تاثیرات را در پی دارد:
1-تشویق به مصرف هر چه بیشتر، دستیابی به رفاه و آسایش شخصی و خانوادگی به هر قیمت حتی به قیمت اطناب و یا تلف کردن منابع به صورت ریخت و پاش، نیاز کاذب، ایجاد حرص و ولع سیری ناپذیر و دایمی، احساس کمبود، تخریب محیط زیست و غیره از کارهای معمول آگهی های بازرگانی است.


2-تبلیغات می توانند به تقویت روحیه فردگرایی، لذت جویی، کامروایی شخصی، برتر انگاشتن خود نسبت به دیگران، تقلید از افراد و فاصله گرفتن از دیگران منجر شود.


3-از خودبیگانگی، تردید و دودلی، مسخ فکری و فرهنگی و بی توجهی به سنت ها، میراث های فرهنگی- تاریخی. ممکن است عوارض تبلیغات باشد. البته در صورتی که این تبلیغات فقط صرفاً منافع فرد تبلیغ کننده را در پی داشته باشد.


4-تبلیغات غالباً معطوف به اهداف، مزایا و منافع آنی و کوتاه مدت است 5-در تبلیغات معمولاوضعیت، طبقاتی مکنت و ثروت عامل موثر در هدفگیری مخاطب است. در تبلیغات اگر براساس ماهیت خود صرفاً منافع مادی مد نظر باشد ممکن است به افت و تنزل خصلت های انسانی، تضعیف حق همدردی و همدلی، مشارکت و در نهایت انزوای اجتماعی فرد منجر شود. متاسفانه در بعضی تبلیغات، منع تبلیغ لزوماً به آنچه که می گوید اعتقاد ندارد و میان اخلاق و سود، غالباً دومی را انتخاب می کند و بالاخره این که تبلیغات تجاری عموماً با احساس انسان سروکار دارد.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد