درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 16:53   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20659صفحه نخست » گزارشسه شنبه، 15 دی 1394 - 06:16
گزارش نشست ماهانه‏ انجمن روابط‏ عمومی ایران
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکصد و هشتاد و ششمین نشست انجمن روابط‏ عمومی ایران در تاریخ دوم دی‏ماه در سالن اجتماعات پژوهشکده‏ پولی و بانکی بانک مرکزی با حضور مسوولان و علاقمندان حوزه‏ روابط ‏عمومی برگزار شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکصد و هشتاد و ششمین نشست انجمن روابط‏ عمومی ایران در تاریخ دوم دی‏ماه در سالن اجتماعات پژوهشکده‏ پولی و بانکی بانک مرکزی با حضور مسوولان و علاقمندان حوزه‏ روابط ‏عمومی برگزار شد.


گروه اقتصادی-یکصد و هشتاد و ششمین نشست ماهانه‏ انجمن در سالن موسسه‏ آموزش بانکداری بانک مرکزی تشکیل شد. در ابتدای جلسه، جواد قاسمی عضو هیات مدیره، و سردبیر نشریه‏ «روابط عمومی» به اقدامات هیات‏ مدیره‏ انجمن در ماه‏ گذشته اشاره کرد و در ادامه، به روند فعالیت‏ های کمیته‏ انتشارات پرداخت. رییس کمیته‏ انتشارات، از انتشار یکصدمین شماره‏ نشریه‏ انجمن در اوایل سال آینده خبر داد و یادآور شد که نشریه با مشکل منابع مالی مواجه است و درصورتی‏ که بودجه‏ موردنیاز تامین شود، این رسانه‏ موثر در حوزه‏ تخصصی روابط‏ عمومی منظم‏ تر منتشرخواهدشد.

به گزارش شارا به نقل از انجمن روابط عمومی ایران،مدیرمسوول سایت انجمن تاکیدکرد که این سامانه‏ اطلاع‏ رسانی، سایت یک تشکل مردم ‏نهاد است و نباید توقع یک خبرگزاری را از آن داشت؛ ولی درصورت همکاری اعضای انجمن و علاقمندان به حرفه‏ روابط‏ عمومی می‏ تواند روزبه ‏روز، جایگاه بالاتری در میان سایت‏ های مشابه داشته باشد. قاسمی در مورد سایت اطلاع ‏رسانی نشریه اضافه کرد که این سایت مدتی است از طرف کمیته‏ انتشارات با آدرس prsmag.ir فعال شده ‏است و تاکنون شش شماره از نشریه را برای علاقمندان که به شماره‏ های چاپی دسترسی ندارند منتشر می‏ شود.

دکتر« مریم سلیمی » مدرس دانشگاه سوره، سخنران این ماه انجمن با تشریح اهمیت بصری‏ سازی اطلاعات در جهان حاضر، ارایه‏ تعریف گرافیک اطلاع ‏رسان و تشریح کاربرد این نوع گرافیک و نیز علل و ضرورت‏ های کاربرد آن گفت: گرافیک اطلاع‌رسان یکی از پرمخاطب‌ترین رسانه‌ای است که براساس مطالعات انجام شده، وجود گرافیک اطلاع‏ رسان در یک مطلب شانس خوانده ‏شدن آن را تا ۹۰ درصد افزایش می‌دهد.

وی افزود: براساس بررسی استودیو نئومن در لندن، گرافیک ‏های اطلاع ‏رسان در سایت‏ها و شبکه‏ های اجتماعی مختلف تا 8 ماه همچنان بازدیدکننده جذب می‏کنند.

دکتر سلیمی، مولف کتاب گرافیک‏ خبری و اطلاع ‏رسان، با ارایه‏ تعاریفی از گرافیک، خبر و اطلاع و ترسیم مرز بین خبر و اطلاع و با تاکید بر این‏که همین مرز را باید در خصوص گرافیک‏ خبری و اطلاع ‏رسان قایل شد، در تشریح کاربردهای گرافیک اطلاع ‏رسان و خبری گفت: افزایش توان باورپذیری و عینیت بخشی به اخبار و اطلاعات با ماندگاری ذهنی بالا، صرفه‏ جویی در فضای انتشار با ارایه‏ حجم زیادی از اطلاعات در فضایی محدود، صرفه‏ جویی در وقت مخاطبان؛ کسب حجم بالای از اطلاعات در زمانی محدود، فراهم‏ کردن امکان درک ساده و سریع بصری اخبار و اطلاعات توسط مخاطبان و پوشش خلا تصویری دوربین‏ها از جمله کاربردهای گرافیک اطلاع ‏رسان و خبری است.

از دیگر کاربردهای گرافیک اطلاع‏ رسان و خبری می‏توان به کمک این نوع گرافیک به رسانه ‏ها و سایت‏ ها در ایفای وظایف خود به‏ ویژه به ‏لحاظ اطلاع ‏رسانی و آموزش، یاری آن برای بیان ساده‏ اطلاعات پیچیده، کمک موثر آن برای کاربران در دریافت آنلاین اطلاعات، برجسته‏ سازی بصری اطلاعات و ترغیب مخاطب به مطالعه‏ آن‏ها اشاره کرد.

سلیمی‏ رفع نسبی دروازه‏ بانی خبر از سوی رسانه‏ ها بر روی گرافیک‏ خبری و اطلاع ‏رسان ارسالی از سوی روابط‏ عمومی، افزایش امکان به اشتراک‏ گذاری آن‏ها توسط مخاطبان در رسانه‏ های اجتماعی با توجه به جذابیت این نوع اطلاع ‏رسانی و استفاده‏ آن در سایر منابع و افزایش امکان مشاهده‏ آن از سوی تعداد بیشتری از مخاطبان را موردتاکید قرارداد.

وی با تشریح کاربردهای متعدد گرافیک اطلاع‏ رسان و خبری در روابط ‏عمومی به خبررسانی، اطلاع ‏رسانی، آموزش، تبلیغات و بازاریابی، تاییدیه، تکذیبیه، اصلاحیه و توضیح بصری اخبار، آمار و اطلاعات، اعلام چشم‏ اندازها، استراتژی‏ ها و برنامه‏ های سازمانی، انعکاس نظرات کارشناسی، اعلام مواضع، ارایه‏ نتایج تحلیل محتوا، محوریابی، اطلاع ‏یابی، تهیه و ارایه‏ گزارش‏های مدیریتی اشاره کرد، گرافیک‏ خبری و اطلاع ‏رسان در پوسترها و بیلبوردها و انواع رسانه ‏های محیطی مورداستفاده قرار می‏ گیرند و اهمیت بهره‏ گیری از گرافیک اطلاع ‏رسان و خبری سبب شده تا برای انتقال مفاهیم به نابینایان از این امکان در خط بریل نیز بهره‏ گرفته شود.

مسوول گرافیک‏ خبری و اطلاع‏ رسان خبرگزاری نسیم، با اشاره به ظرفیت این نوع گرافیک در حوزه‏ های مختلف از جمله حوزه‏ سیاسی گفت: در جهان از این نوع گرافیک در حوزه‏ سیاست به‏ خصوص در دوران انتخابات بهره می‏گیرند و به دولتمردان، نامزدهای انتخاباتی، رسانه‏ ها، روابط ‏عمومی ‏ها توصیه می‏شود تا از قابلیت‏های گرافیک‏ خبری و اطلاع ‏رسان برای ارتباط هرچه ‏بهتر وآسان‏ تر با مردم در این عرصه استفاده‏ کنند.

سلیمی از روابط‏ عمومی ‏ها و همچنین انجمن روابط‏ عمومی خواست تا فضایی را در سایت خود به گرافیک اطلاع‏ رسان و خبری اختصاص دهند.

او همچنین تولید آثار گرافیکی از جمله گرافیک‏ اطلاع ‏رسان و اشتراک‏ گذاری آن در رسانه‏ ها به خصوص رسانه ‏های اجتماعی را به روابط‏ عمومی‏ ها توصیه کرد.

میز گرد و پانل تخصصی " آسیب شناسی تقلیل جایگاه روابط عمومی"
ابتدا میرزا بابا مطهری نژاد دبیر انجمن روابط عمومی ایران گفت: همانطور که در بیانیه انجمن روابط عمومی بیان شد در دولت نهم تصمیمی اتخاذ شد مبنی بر ارتقای سطح روابط عمومی های دولتی، برای تامین بودجه تا بتوانند به فعالیت خود بپردازند. بنابراین اگر در یک سازمان ستادی، وزارتخانه،معاونت ریاست جمهور سطح یک واحدی از مرکز پایین تر باشد ردیف بودجه به آن تعلق نمی گیرد.

در آن زمان این تصمیم ابلاغ شد و در بیشتر وزارتخانه ها واستانداری ها به سرعت اجرایی و مشکل حل شد. اما با توجه شرایط موجود که قابل دفاع هم نیست به استانداری ها و وزارتخانه ها ابلاغ شده است که روابط عمومی ها نه تنها به موقعیت قبلی خود بازگردند بلکه اگر بتوانند با دفتر مدیریت ادغام و یا روابط عمومی، اداره یا کارشناسی از دفتر مدیریت باشد.

برای ارتقای جایگاه روابط عمومی تلاشی 24 ساله صورت گرفته که در این رابطه بخش نامه هایی متعددی صادر شد که در یکی از نشریه های انجمن روابط عمومی در سال 87 منتشر شد.

جلسات متعددی با وزرا، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، معاونین ریاست جمهور با حتی رییس جمهور دوره اصلاحات برگزار شد تا این جایگاه حفظ و مشکلات آن حل شود. بخش نامه ای هم توسط مرحوم دکتر " حبیبی " صادر شد که بودجه ای در اختیار روابط عمومی ها قرار گیرد. اما با مراجعه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی متوجه شدیم جایگاه روابط عمومی شامل ردیف بودجه نمی باشد و روابط عمومی باید بودجه خود را از مجری طرح ها تامین کند.

تمام طرح ها به دلیل جایگاه روابط عمومی به نتیجه نمی رسید که در سال 88 این ارتقاء انجام شد. اما طی چند هفته اخیر متوجه شدیم برخی از استانداری ها، روابط عمومی خود را به بهانه صرفه جویی و اعتبارات منحل و یا با دفتر مدیریت ادغام کردند.

مطهری نژاد با توجه به واکنش های اعتراض آمیزی که در جامعه نسبت به این موضوع صورت گرفته از خبرنگار انجمن خواست تا به پاره ای از این واکنش ها اشاره کند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد