درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 17:55   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد

  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
  آخرین فرصت برای ثبت‌نام در وبینار "فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی"
  10 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی بیش از حد شخصی
  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی
  زنده یاد «بیژن ناهیدی» مدیر اسبق روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی به دیار باقی شتافت
  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد
  «جشنواره روابط‌عمومی»؛ بزرگ‌ترین رویداد دانشگاهی کشور
  روابط‌عمومی‌ها عملکرد دستگاه‌ها را صادقانه با مردم درمیان بگذارند
  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20871صفحه نخست » خبر یکپنجشنبه، 24 دی 1394 - 23:21
افزایش بهره‌وری در روابط عمومی‌ها با دانش‌آموختگان معدن
گزارش نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومی سازمان‌های نظام مهندسی معدن سراسر کشور
نرگس قیصری - در این مراسم که مسئولان روابط عمومی سازمان‌های نظام مهندسی معدن در استان‌های مختلف کشور و تنی چند از متخصصان حوزه روابط عمومی و ارتباطات حضور داشتند، ضمن اشاره به جایگاه روابط عمومی‌ها و اهمیت آن برای رسیدن به اهداف تعریف شده در بخش معدن، به بحث و تبادل نظر پرداختند.
  

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-نخستین گردهمایی مسئولان روابط عمومی استان‌های سراسر کشور به تلاش سازمان نظام مهندسی معدن ایران در ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

در این مراسم که مسئولان روابط عمومی سازمان‌های نظام مهندسی معدن در استان‌های مختلف کشور و تنی چند از متخصصان حوزه روابط عمومی و ارتباطات حضور داشتند، ضمن اشاره به جایگاه روابط عمومی‌ها و اهمیت آن برای رسیدن به اهداف تعریف شده در بخش معدن، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

توجه بیشتر به حوزه روابط عمومی
 رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در این مراسم، هدف از گردهمایی را اختصاص زمان بیشتر به حوزه روابط عمومی سازمان‌های نظام مهندسی معدن کشور عنوان کرد و گفت: اهمیت و حساسیت بخش روابط عمومی در هر تشکیلات و سازمانی باعث شده تا مدیر این بخش به‌صورت مستقیم زیر نظر مدیر اصلی مجموعه فعال باشد.


به گفته نادعلی اسماعیلی دهج، روابط عمومی از اهمیت بالایی در سازمان نظام مهندسی معدن برخوردار است، این در حالی است که روابط عمومی تا به امروز جایگاه خود را در این سازمان پیدا نکرده است. از این‌رو سازمان نظام مهندسی معدن ایران، برای بهبود و ارتقای جایگاه این بخش تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.


وی به وظایف بسیار مهمی که بر عهده روابط عمومی‌ها است، اشاره و اظهار کرد: ازجمله مهم‌ترین اهداف این بخش، همسویی با سیاست‌ها و خط‌مشی‌های کلان کشور به ویژه در بخش معدن است. ایجاد تعامل بین این سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت و حوزه معدن باید در دستور کار قرار بگیرد. همچنین دفاع از حقوق اجتماعی و حیثیت اعضای فعال در این بخش از دیگر وظایف روابط عمومی است.


رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران ادامه داد: اعلام مواضع رسمی سازمان و ترویج آن، توسعه روابط حرفه‌ای و تخصصی در سطح ملی و بین‌المللی، تدوین نقش سازمان در داخل و خارج از کشور، حفاظت از منابع سازمان نظام مهندسی معدن و معرفی اهداف و برنامه‌های این سازمان در تمام کشور به‌عنوان یک هدف راهبردی در سطح بین‌المللی از دیگر وظایف این بخش بوده و امید است با توجه بیشتر به امور بین‌الملل و گسترش روابط بتوانیم با دیگر کشورها وارد مذاکره و همکاری شویم. همچنین ایجاد ارتباطات بین‌المللی برای استان‌های مرزی ایران با کشورهای همجوار باید در اولویت قرار بگیرد.


او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائل در بخش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران، نحوه صحیح معدنکاری و فرهنگ‌سازی برای اهالی منطقه به منظور جلوگیری از به وجود آمدن مشکل و مزاحمت از سوی بومیان منطقه است.


اسماعیلی‌دهج معتقد است سازمان نظام مهندسی معدن ایران با توجه به جایگاه و تعاملاتی که با سازمان‌های مختلف همچون وزارتخانه و سازمان‌های تابع آن دارد، نیازمند معرفی بیشتر به همه بخش‌هاست. رییس سازمان نظام مهندسی معدن به جلسه با رییس کمیسیون معدن مجلس شورای اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: طی این دیدار خواسته شد تا تمامی مسائل مربوط به نظام مهندسی مطرح شود تا با رفع موانع و مشکلات موجود، فعالیت‌های این سازمان را توسعه یافته و مشکلات برطرف شود. او تاکید کرد: رعایت نظم و انضباط و مسائل فنی باید مورد توجه سازمان‌های نظام مهندسی فعال در این بخش باشد زیرا در غیراین صورت اعتماد از سازمان سلب خواهد شد. وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: همچنین تنظیم منشور اخلاقی از دیگر برنامه‌های سازمان است. از طرفی رعایت اخلاق اسلامی و احترام به ارباب رجوع است که باید به آن توجه شود.

گسترش فعالیت‌های نظام مهندسی معدن
در این گردهمایی، استفاده از نیروهای متخصص و آشنا به علوم معدنی در بخش روابط عمومی به‌عنوان یکی از راهکارها و برنامه‌های مطرح شده برای افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد سازمان‌های نظام مهندسی معدن مطرح شد.


مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام مهندسی معدن ایران با بیان این مطلب در این مراسم به فعالیت‌های انجام شده در این بخش از سازمان اشاره کرد و افزود: اگر مسئولان روابط عمومی سازمان‌های نظام مهندسی معدن در کشور در رشته‌های مختلف معدنی تخصص داشته باشند روند اجرای برنامه‌های سازمان بهبود می‌یابد.


فاطمه شالچیان با بیان اینکه از ابتدای کار سازمان نظام مهندسی معدن به صورت مستمر از سوی مسئولان سازمان انجام می‌شد. اما با گذر زمان و گسترش فعالیت‌های سازمان نظام مهندسی معدن، نیاز به تشکیل بخش روابط عمومی احساس شد، ادامه داد: از ۲ سال پیش حجم فعالیت‌های سازمان به صورت چشمگیری افزایش یافت. به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا نظامنامه‌ای برای حوزه روابط عمومی سازمان نظام مهندسی معدن تدوین شود.


این مقام مسئول با بیان اینکه اساس این نظامنامه به گونه‌ای تهیه و کارشناسی شده که تمام سرفصل‌ها و موضوعات مرتبط با یک روابط عمومی تخصصی را در خود جای داده است، تاکید کرد: گفتن این نکته مهم است که بخش روابط عمومی به صورت مستقیم زیر نظر رییس سازمان نظام مهندسی معدن، اداره می‌شود و دلیل آن ماهیت روابط عمومی و بین‌المللی بودن آن است.
شالچیان گفت: به‌طور یقین، با توجه به استراتژی سازمان نظام مهندسی معدن ایران مبنی بر خوشنامی و قرار گرفتن در جایگاه شایسته و واقعی در مجامع بین‌المللی، روابط عمومی نقش و مسئولیت بزرگی برعهده دارد.


وی به اقدامات انجام شده از سوی سازمان نظام مهندسی معدن ایران اشاره و تصریح کرد: برگزاری۴دوره همایش و نمایشگاه معدن و صنایع معدنی با موفقیت بالا در سطح داخلی و بین‌المللی، ارتباط با سفارتخانه‌های مختلف برای بهبود روابط بین‌المللی و مراجعه آنها برای تهیه اطلاعات به مراکز سازمانی، برگزاری سمینار در سطح بین‌الملل با حضور ۱۲ شرکت اروپایی و همچنین برگزاری سمینارهای بین‌المللی از سوی سازمان نظام مهندسی معدن ۲ استان یزد و اصفهان از اقدامات و دستاوردهای این سازمان بوده است. شالچیان به برگزاری نشست‌ها و جلسات مختلف برای ارائه اقدامات انجام شده در سازمان نظام مهندسی معدن ایران اشاره کرد و گفت: ایجاد ارتباط با رسانه‌های مختلف جمعی همچون مطبوعات از دیگر اتفاقات خوب و گسترش اطلاع‌رسانی این سازمان بوده است. هم‌اکنون با توجه به حجم عظیم فعالیت و جایگاه سازمان نظام مهندسی معدن ایران، ادامه فعالیت سازمان باید به شکل هدفمند و تخصصی باشد و با بکارگیری نیروهای متخصص معدنی در بخش روابط عمومی اطلاعات درست به مخاطبان داده شود.

وظایف مدیریت رسانه‌ای
در ادامه عضو هیات‌مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی ایران نیز که در این گردهمایی حضور داشت درباره روابط عمومی و مدیریت رسانه‌ای اظهار کرد: هنر ساماندهی و تنظیم ارتباط بهینه، موثر و اثر بخش بین سازمان‌ها با رسانه‌های جمعی و همچنین بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی ازجمله مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود. همچنین اهداف و سیاست‌هایی که یک سازمان در نظر می‌گیرد بستگی به نحوه مدیریت رسانه‌ای اعمال‌شده از سوی روابط عمومی آن دارد.


قربانعلی تنگشیر ادامه داد: آشنایی با امکانات، خط‌مشی و کارکردهای رسانه‌ای، توانمندی‌ها، اطلاع‌رسانی و محدودیت‌ها و عوامل موثر و تاثیرگذار بر جریان‌های ارتباطی رسانه‌ای، بخشی از مدیریت در روابط عمومی را تشکیل می‌دهد که اساس آن بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها و دریافت نظرات و پیشنهادهای مطرح شده در آن است. این موضوع درنهایت به یک ارتباط دوسویه منجر می‌شود.


وی اظهار کرد: وظایف مدیریت رسانه‌ای علمی و کارآمد در ۲ بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قابل تبیین است. بخش سخت‌افزاری آن شامل راه‌اندازی بانک اطلاعاتی، بایگانی، امکانات سمعی و بصری و بخش نرم‌افزاری شامل تغییر نگرش‌ها، باورها و ایده‌هاست که در این بخش تولید و ارائه می‌شود. همچنین تولید به موقع اطلاعات، گزینش و پردازش اطلاعات منطبق با نیاز مخاطبان از دیگر وظایف مدیریت رسانه‌ای در بخش نرم‌افزاری است.

منبع: صمت

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  چگونه به عنوان یک رهبر سؤالات واقعاً قدرتمند بپرسیم


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد