درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 07:08   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21314صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 11 بهمن 1394 - 15:15
هوشمند استراتژیکی
دکتر حسام الدین بیان - در صورتی که مدیران عالی و عناصر کلیدی نتوانند وجه تمایز و تفاوت بین استراتژی و طرح ریزی استراتژیک را در سازمان خود بشناسند یا نتوانند با تمرکز تلاش، پاسخ های سازش آفرین برای اعمال تغییرات بیابند بدون شک با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در صورتی که مدیران عالی و عناصر کلیدی نتوانند وجه تمایز و تفاوت بین استراتژی و طرح ریزی استراتژیک را در سازمان خود بشناسند یا نتوانند با تمرکز تلاش، پاسخ های سازش آفرین برای اعمال تغییرات بیابند بدون شک با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد.


به منظور سنجش هوشمندی استراتژیک باید به عوامل هفتگانه زیر عنایت خاصی مبذول دارند:
1-  آیا مدیران عالی ما با هوشیاری آگاه هستند که سازمان چه می خواهد بشود؟ و ماهیت و طبیعت و مسیر حرکت برای چند سال آینده معین شده است؟
2-    آیا آن ها استراتژی ویژه سازمان خود را به خوبی می شناسند؟
3-    آیا سایر عناصر کلیدی با یکدیگر نگرشی متحد و مشترک در راستای استراتژی های آینده سازی دارند؟
4-  آیا استراتژی های شما به اندازه لازم روشن و قابل درک برای مدیران عالی و عناصر کلیدی هست؟ به طوری که با سهولت و اشتیاق بخواهند آماده پذیرش محتوای برنامه های اجرایی باشند؟
5-  آیا استراتژی متخذه از طرف شما در برگیرنده انتخاب اصلح و تحلیل های سود آور هست؟ همه مدیران برای تحقق بخشیدن اهداف سازمانی دارای منابع انسانی شایسته، مهارت های لازم و تجربیات کافی هستند؟
6-  آیا این استراتژی تدوین شده در برگیرنده و پوشاننده تلاش های اثربخش برای طرح ها و برنامه های بلند مدت (دور برد) می باشد؟
7-  اگر پاسخ های شما قانع کننده است به طور روشن و واضح اعلام کنید طرح ها، برنامه ها و پروژه ها و قدرت بودجه ای (مالی) شما چیست؟


ندهد هوشمند روشن رای                                          
به فرومایه کارهای خطیر
بوریا باف اگر چند بافنده است                                    
کس نبودش به کارگاه حریر
(سعدی)


منظور از استراتژی چیست؟
برای روشن شدن آنچه مطرح کردیم از نظرات پرفسور مینزبرگ[2] در کتاب (پیروزی و شکست برنامه های استراتژیک[3]) استفاده می کنیم (که در سال 1994) نگاشته است) و امروز کتاب مرجع در ابتدای هزاره سوم شمرده می شود:
1-    استراتژی، یک طرح (برنامه) است
2-    استراتژی، یک الگو و سرمشق است
3-    استراتژی، یک موضع و موقعیت است
4-    استراتژی، یک چشم انداز است.
 
طرح ریزی و برنامه ریزی چیست؟
* برنامه ریزی، آینده نگری است
* برنامه ریزی، کنترل کننده آینده است
* برنامه ریزی، تصمیم گیری است.
* برنامه ریزی، در هم آمیختن تصمیم هاست.
* برنامه ریزی استراتژیک، فرآیند نظم آهنگ برای دست یابی به نتایج مطلوب و همسو با نگرش سیستمی در تصمیم گیری می باشد.
 
در اینجا مینزبرگ برای اینکه کاملاً این مفاهیم را روشن و قابل درک و اجرا نماید چهار دلیل منطقی برای انجام برنامه ریزی استراتژیک ارائه می کند:
1-    سازمان ها بایستی برای هم آهنگ سازی فعالیت ها برنامه ریزی کنند
2-    سازمان ها اجبار دارند که برنامه ریزی نمایند تا با اطمینان خاطر به سوی آینده با حرکت سازنده به پیش بروند.
3-    سازمان ها باید برنامه ریزی استراتژیک داشته باشند تا عقلائی جلوه کنند
4-    سازمان ها برای کنترل عملیات محتاج به برنامه ریزی هستند
در سال 1999 میلادی استراتژیست ها بیشتر روی سومین و چهارمین دلیل منطقی این دانشمند صحه گذاشته و در یک پژوهش گسترده بیش از 53% از پاسخ دهنده ها اعلام کرده اند که تنها طرح ریزی استراتژیک کارساز و پاسخگو نیست بلکه باید دید در هنگام پیاده کردن برنامه های استراتژیک چه تدابیری برای رسیدن به هدف در موعد و زمان مقرر و دستیابی به مقاصد معین امکان پذیر است.
 
هدف های برنامه ریزی استراتژیک چیست؟
1-    افزایش اطمینان در حصول به اهداف سازمانی با ایجاد و به کارگیری مکانیسمی منطقی، هدایت شده، عملیاتی و قابل اجرا.
2-  تاکید روی اهدافی که موجبات رشد و توسعه اقتصادی شده و با روشی اقتصادی و ابزاری، قدرت کنترل عملیات را برای دست یابی به اهداف مطلوب تامین سازد
3-  به عهده گرفتن منطقی تعهداتی که با انجام یک سری عملیات و فعالیت ها بتواند رسیدن به اهداف رشد و توسعه را تضمین نماید
4-    پرفسور جی.گالوی[4] تعریف کاملی از هدف برنامه ریزی استراتژیکی ارائه کرده است:
برنامه استراتژیکی، دور اندیشی سازمان یافته ایست که نکات زیرین را در بر می گیرد:
الف – تعیین هدف ها و ظرفیت های دور برد(بلند مدت)
ب - تفکیبک ماموریت ها و وظایف کمی و کیفی کوتاه مدت
پ – تعیین دقیق خط مشی ها و سیاست های استراتژیکی و تاکتیکی
تدوین برنامه های اجرائی در شکل و قالب پروژه های چند گانه

[1] - (Strategic IQ)
[2] - (Mintzborg)
[3] - The rise and fall of Strategic Planning
[4] - G. Gallewey
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد