درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 21:43   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ۷ اصل حمایتی در روابط
  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن
  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن
  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
  آخرین فرصت برای ثبت‌نام در وبینار "فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی"
  10 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی بیش از حد شخصی
  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی
  زنده یاد «بیژن ناهیدی» مدیر اسبق روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی به دیار باقی شتافت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22064صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیجمعه، 21 اسفند 1394 - 03:18
عملکرد روابط عمومی های شرکت های وارداتی خودرو بررسی شد
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هنوز یک روز از انتشار نظر سنجی، تحقیق، بررسی و عملکرد روابط عمومی های شرکت های وارداتی خودرو در زمینه ارتباط با رسانه ها نگذشته بود که شاهد برخوردهای متفاوت این شرکت ها و در کل خودروسازان بودیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هنوز یک روز از انتشار نظر سنجی، تحقیق، بررسی و عملکرد روابط عمومی های شرکت های وارداتی خودرو در زمینه ارتباط با رسانه ها نگذشته بود که شاهد برخوردهای متفاوت این شرکت ها و در کل خودروسازان بودیم.

 

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، برخی از شرکت ها انتظار رتبه آوردن در این بین را نداشتند و خیلی ها معتقد بودند باید جایگاه شان در بالای لیست ارائه شده قرار می گرفت.


پایگاه خبری «پرشین خودرو» اما مستقلا هیچ گونه دخالتی در این زمینه نداشت؛ چه بسا نمرات روزنامه نگاران بر عملکرد واحد ارتباط با رسانه شرکت های وارداتی خودرو بر اساس میزان رضایتی بود که احتمالا از نحوه تعامل شرکت ها در خصوص اطلاع رسانی به موقع وجود داشت. چه بسا گاه خود نیز از برخی نتایج شوکه هم می شدیم.

ایرتویا، مدام روزنامه نگاران را در جریان می گذارد
در این میان کارشناس روابط عمومی شرکت ایرتویا(نماینده رسمی تویوتا در ایران) می گوید این شرکت واردکننده پر فروش ترین خودروهای جهان به ایران یکی از اصول کاری خویش را بر مبنای تعامل با رسانه ها قرار داده است.


امین مختاریان که شرکت مطبوعش به عنوان بهترین شرکت وارداتی خودرو در زمینه ارتباط با رسانه ها انتخاب شده است در گفت و گو با «پرشین خودرو»، می گوید: گستردگی ارتباط با رسانه ها در ایرتویا همواره یک اصل مهم بوده است و این شرکت به صورت مداوم روزنامه نگاران را در جریان کار قرار می دهد.


وی در رابطه با علت اول شدن این شرکت واردکننده خودرو در میان انبوهی از شرکت ها اظهار می کند: تست خودرو، اطلاع رسانی در خصوص ورود خودروهای جدید به بازار ایران و شرایط فروش آنها و نشست های خبری که این شرکت برگزار می کند احتمالا موجب روی خوش نشان دادن روزنامه نگاران تخصصی به این شرکت قدیمی واردکننده خودرو شده است.


مختاریان در خصوص برنامه های آتی این شرکت در خصوص ارتباط با رسانه ها عنوان می کند: از چندی قبل برنامه های سال 95 واحد ارتباط با رسانه ها در ایرتویا مشخص شده است که شامل نشست های خبری در رابطه با اخبار مرتبط، اطلاع رسانی به موقع و شفاف و تست خودروهایی است که به کشور وارد می شود، خواهد بود.


وی در پایان خاطرنشان کرد: تصور می کنیم چتر گسترده ارتباط مستمر با اصحاب رسانه از سوی ایرتویا باعث شده است روزنامه نگاران، این شرکت را به این عنوان برگزیده انتخاب کنند که باید از این طریق از آنها تقدیر و تشکر ویژه داشته باشم.

رامک خودرو ارتباط با رسانه ها را مایه مباهات خود می داند
رامک خودرو شرکتی بود که توانست از دیدگاه روزنامه نگاران تخصصی حوزه خودرو در جایگاه دوم قرار بگیرد.


سرپرست اداره تبلیغات و روابط عمومی ضمن بیان اینکه انتظار داشت رامک خودرو در جایگاه نخست قرار بگیرد، اظهار کرد: اداره روابط عمومی و تبلیغات رامک خودرو همواره دیدگاهی متفاوت نسبت به ارتباط با رسانه های جمعی داشته و تعامل با اصحاب رسانه را یکی از اهداف استراتژیک خود می داند، چراکه از این طریق عموم مردم علاوه بر آشنایی با محصولات معرفی شده توسط این شرکت، با صداقت قلم و خبر اصحاب رسانه، توان قیاس خوبی را از بازار بدست خواهند آورد.


کیارش افشاریان به خبرنگار «پرشین خودرو»، می گوید: تاثیرگذاری و اهمیت خبرگزاری ها، روزنامه ها و پایگاه های خبری امروزه بر اذهان عمومی پوشیده نیست و شاید همین تاثیر گذاریست که اهمیت و حساسیت های کاری این عزیزان را صد چندان می کند. انعکاس واقعیت های اقتصادی و اجتماعی بدون تردید یکی از ملزومات فعالیتهای رسانه ای است؛ با همین دیدگاه یکی از اهداف گروه صنعتی رامک خودرو تعامل هرچه بیشتر با این عزیزان بوده است.


وی در رابطه با دوم شدن رامک خودرو در میان شرکت های وارد کننده خودرو اظهار می دارد: کسب رتبه دوم از یک سو موجب مباهات ما است چرا که نمایانگر تعاملی مناسب مبتنی بر اهداف از پیش تعیین شده با این عزیزان بوده و از سوی دیگر موجب تکبر نخواهد بود، چرا که برنامه های آتی گروه صنعتی رامک خودرو در این حوزه نیازمند تلاش روز افزون برای دستیابی به همکاری های بیشتر این مجموعه با اصحاب رسانه است.


افشاریان در خصوص برنامه های آتی این شرکت بیان می کند: توسعه ارتباط با رسانه ها در همکاری های فنی، مالی و تکنیکی، برگزاری نشستهای مختلف و تست‌های خودرو برنامه های این شرکت در سال 95 خواهد بود. یکی از مهمترین استراتژی های رامک خودرو در اداره روابط عمومی و تبلیغات در آگاهی رسانی و معرفی این برند بر پایه بهره گیری از دانش اصحاب رسانه های خودرویی، تکنولوژی های ارتباطی و شبکه های اجتماعی و تجربیات شرکت های موفق می باشد.


وی در خاتمه بیان می کند: درج خبر در رسانه های جمعی مطابق با واقعیت های موجود وظیفه اصحاب رسانه است و ماوظیفه خود می دانیم تا گزارش ها و مستندات مطابق با واقعیت را در اختیار این عزیزان قرار دهیم، گسترش تعامل و ایجاد پیوندهای محکم با اصحاب رسانه یکی از اهداف مهم گروه صنعتی رامک خودرو است.

آرین موتور روزنامه نگارن را تفکیک نمی کند
سرپرست بازاریابی آرین موتور اما می گوید این شرکت در خصوص تعامل با رسانه جناحی عمل نمی کند و هیچ تفکیکی بین آنها قائل نمی شود.


کامران طالبی فرد به خبرنگار «پرشین خودرو»، می گوید: آرین خودرو در نشست های خبری هیچ تفاوتی میان اصحاب رسانه و شخص روزنامه نگاران نمی گذارد و حتی روزنامه نگارانی که در باره این شرکت رویکردی انتقادی و منفی هم داشتند به نشست های خبری و برنامه های این شرکت دعوت کرده است.


وی در همین رابطه ادامه می دهد: مبحث روابط عمومی مبحث گسترده ای است که در شرکت آرین موتور اهمیت زیادی به آن داده شده است چه آنجا که اگر موفقیتی نصیب این شرکت شود بی تردید روابط عمومی یکی از ارکان اصلی این موفقیت به شمار می رود.


طالبی فرد با اشاره به رتبه کسب شده آرین موتور در میان شرکت های وارد کننده خودرو از نظر روزنامه نگاران اظهار می کند: به طبع به علت اینکه این شرکت از نظر میزان فروش در میان شرکت های وارد کننده خودرو جایگاه های نخست را به خود اختصاص نداده است از نظر بودجه ای هم با محدودیت هایی مواجه هستیم چرا که دیگر شرکت های وارد کننده خودرو بودجه های هنگفتی را به بخش روابط عمومی اختصاص می دهند.


سرپرست بازاریابی آرین موتور در خصوص برنامه های سال آینده این شرکت تصریح می کند: چنانچه بودجه بخش روابط عمومی افزایش یابد رویه ارتباط با رسانه های آرین موتور قدر مسلم بیش از پیش تقویت خواهد شد. برنامه های تست خودرو و نشست های خبری بیشتر خواهد بود. به خصوص در زمینه تست خودرو اذعان می کنیم در سال جاری خیلی موفق عمل نکردیم که قدر مسلم این امر در سال آتی در صدر فهرست اقدامات روابط عمومی آرین موتور قرار خواهد گرفت.

دیگر شرکت ها هم به میدان بیایند
یک ضرب المثل آمریکایی می گوید اگر 10 دلار بودجه دارید 9 دلار آن را خرج تبلیغات و روابط عمومی کنید که قطعا در مدت کوتاهی چند برابر آن را بازپس می گیرید. در این دنیای ارتباطات کنونی قطعا کسی بازی را می بازد که اصلا در وادی ارتباط با دیگران نباشد. روی سخن بیشتر اما سمت خودروسازان و واردکنندگان خودرویی است که بنا به هر علت خودشان را از دنیای رسانه ها جدا کرده اند و دیوار حائلی بنا کرده اند به چه بلندی! دیواری که هیچ کس حق بالا رفتن از آن و سر بر آوردن از فعالیت ها را ندارد. در هنگامه نظر سنجی از روزنامه نگاران «تخصصی حوزه خودرو» بسیاری اصلا نام این شرکت های وارد کننده را هم نشنیده بودند.


قدر مسلم شرکتی که می خواهد محصولات خود را به عموم بشناساند اگر بخواهد تنها به بیلبوردهایی بسنده کند که اغلب از چشم شهروندان پنهان می ماند قافیه را واگذار کرده است. تعداد زیادی از شرکت های وارد کننده خودرو که شمارشان از انگشتان 2 دست هم عبور کرده اگر می خواهند در ایران سری میان سرها داشته باشند نباید خودشان را قایم کنند؛ این را همه به خوبی می دانند.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد