شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگر به دقت در درون یک دفتر نمایندگی و کارگزاری بیمه نگاهی بیاندازیم متوجه میزان سرمایه گذاری فیزیکی و ملموس آن می گردیم. چند دستگاه رایانه، چندین میز و صندلی، فایل و ....همین!
این نوع وسایل در همه دفاتر مشاغل دیگر هم دیده می شود!
پس مثلا فرق بین دفتر نمایندگی یا کارگزاری بیمه با یک دفتر وکالت دادگستری در چیست!؟
بله، تفاوت این دو در نوع تخصص و خدمات آن ها به مراجعین است.
اکنون سوال دیگری که مطرح می شود اینست که برای جلب توجه مردم به سمت یک دفتر فروش بیمه بخصوص در زمانیکه آن دفتر جدیدا افتتاح شده و یا اینکه دفتر بیمه وابسته به یک شرکت بیمه جدید است که تازه وارد بازار شده و هیچ جایگاه ذهنی در اذهان مردم در جامعه ندارد! در این شرایط چگونه می توان در بازار موضع یابی کرد و مشتریانی بدست آورد؟
البته همه بازاریابان حرفه ای می دانند که روش های مختلف و راههای متنوعی برای معرفی نمودن و جایگاه یابی وجود دارد که بدیهی است هرکدام از روش های بازاریابی و فروش نیاز به سرمایه گذاری مالی و زمانی دارد تا به نتیجه برسد. بدون سرمایه گذاری هیچ راهی برای توفیق وجود ندارد .
اولین و اساسی ترین گام برای معرفی و جایگاه یابی در اذهان بیمه گذاران احتمالی، ایجاد یک سیستم کوچک اما موثر برای یک فعالیت مستمرو مداوم فروش و روابط عمومی در درون دفاتر بیمه است که باانجام یکسری وظایف محوله تخصصی به آن همواره به معرفی خدمات تخصصی و مزیت برتر دفتر نمایندگی و یا کارگزاری به بیمه گذاران احتمالی در بازار هدف از قبل تعیین شده بپردازد. اسم این واحد را می توان بنامهای مختلف نامید اما هرچه آن را بنامیم و هر روشی که این واحد برای ایجاد ارتباط و معرفی مدام دفتر فروش بیمه انتخاب نماید یک موضوع قابل تغییر نیست و آن ضرورت تشکیل یک واحد مستقل فروش و روابط عمومی در درون یک دفتر کارگزاری و نمایندگی بیمه است.
بیاییم بپذیریم که یک نماینده بیمه و یا کارگزار به تنهایی و یا حتی با کمک یک همکار دستیار نمی تواند با توجه به حجم زیاد فعالیت ها و کارها در یک دفتر که انجام آن ها برای نتیجه رسیدن امور لازم است موفق به فروش و جذب منظم بیمه گذاران جدید شود و از سوی دیگر بطور مستمر توانمندی ها و مزایای تخصصی خود را به افراد متقاضی آن معرفی نماید. پس راه چاره چیست!؟
راه چاره همانطوریکه گفته شد تشکیل واحد مستقل فروش و روابط عمومی است که توسط آن می توان به موفقیت های شگرفی در شغل فروشندگی بیمه دست یافت.
تحلیل شما در این خصوص چیست؟
چگونه می توان به این موفقیت ها با تشکیل چنین واحد مستقل کوچک در درون یک دفتر بیمه دست یافت؟
منبع: آیین
|