درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 14:42   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2264صفحه نخست » گفتگوسه شنبه، 12 دی 1391 - 22:13
روابط‌عمومی الکترونیک درمسیر توسعه
روابط‌عمومی الکترونیک دارای یک نگاه توسعه ای به روابط عمومی سنتی است تا با بهره گیری از فناوری های جدید بتواند فعالیت های سازمانی را بهتر محقق سازد.
  

شارا، زهرا علیپور - از دیدگاه سیدشهاب سیدمحسنی، روابط‌عمومی الکترونیک دارای یک نگاه توسعه ای به روابط عمومی سنتی است که روابط عمومی با بهره گیری از فناوری های جدید ارتباطاتی درعرصه تکنولوژی بتواند فعالیت ها وماموریت های سازمانی اش را با سرعت بیشتر ، کیفیت بهتر وهزینه کمتر محقق سازد. در خصوص اهمیت و جایگاه روابط عمومی در حوزه آی تی با رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی به گفت و گو نشسته ایم. مشروح گفت‌و‌گوی شارا در پی می‌آید:

*لطفا نظرات خویش را درباره اهمیت و جایگاه روابط عمومی در حوزه آی تی بیان فرمایید؟
ازآنجا که روابط عمومی یک فن وهنر ارتباطی واطلاع رسانی می باشد، بدیهی است که هر فناوری وتکنولوژی ارتباطی واطلاعاتی می تواندبرتوسعه کارکردهای حرفه ای روابط عمومی تاثیرگذار باشد وفعالیت های آن را سرعت بخشد،چراکه روابط عمومی درکشور علیرغم قدمت 60ساله آن هنوز تارسیدن به سطح حرفه ای وکارآمدآن درسازمان ها فاصله دارد وشاید یکی از عوامل مهم عقب ماندگی آن را بتوان عدم بهره گیری بسیاری از روابط عمومی ها از تکنولوژی های نوین ارتباطی واطلاع رسانی الکترونیکی نام برد، هرچندکه مقدمه این عقب ماندگی چیزی نیست جزء کمبود نیروی انسانی متخصص آموزش دیده درعرصه ارتباطات وروابط عمومی که کمتر به اهمیت این دانش وبهره گیری از آن واقف می باشند.


*جایگاه کنونی روابط عمومی ها در ایران در استفاده از فناوری آی تی چگونه اریابی می فرمایید؟
خوشبختانه درچند سال اخیر توجه واستقبال نسبتا خوبی به استفاده ازاین فناوریها درروابط عمومی سازمان ها بویژه آن سازمان هایی که از توان مالی واعتباری ونیروی انسانی مجرب تری برخوردار هستند به عمل آمده است وروابط عمومی ها گرایش بیشتری برای برگزاری دوره های آموزشی برای پرسنل شان درحوزه ارتباطات الکترونیک پیداکرده اند.چراکه توسعه ارتباطات الکترونیک درروابط عمومی وسازمان ها بسیاری از فعالیت های آنان را بویژه درحوزه ارتباط وتعامل با انواع مخاطبانشان تسریع وحرفه ای تر می سازد.از سویی دیگر تحقق دولت الکترونیک این ضرورت را برای واحدهای روابط عمومی دوچندان کرده است، زیرا روابط عمومی درنقطه مرزی وارتباطاتی بین یک سازمان ومخاطبان قرارداردوهرچقدر بتواند به آخرین فناوریهای ارتباطات الکترونیک مجهز واز آن بهره ببرد درنهایت درانجام وظایف وماموریت های اطلاع رسانی واطلاع یابی خود موفق تر خواهد بودوتعامل وارتباط بین سازمان ومخاطبانشان را درشرایط مطلوب وبا کیفیت تری قرار می دهد.هرچند که دراین فرایند وتجهیز، لازم است مدیران ارشد سازمان ها حمایت ویژه ای برای توسعه وتجهیز هرچه سریعترروابط عمومی ها به این فناوریها به عمل آورندوبه روند اداری وسازمانی که معمولا زمان بر وبا محدودیت های مواجه است بسنده ننمایند.

*روابط عمومی ها در ایران چگونه می توانند از این تخصص استفاده کنند؟
بدیهی است که توسعه وپیشرفت هر علم وحرفه ای بستگی به نحوه عملکرد،تلاش وکوشش علمی واجرایی کارشناسان وصاحب نظران آن رشته دارد ودرخصوص روابط عمومی وروابط عمومی الکترونیک هم این موضوع صادق است .مدیران وکارشناسان روابط عمومی باید برای ارتقاءواعتلای دانش روابط عمومی درکشور تلاش کنند که توسعه ،تربیت وآموزش نیروی انسانی متخصص ودارای مهارت درزمینه روابط عمومی وارتباطات به طور قطع دارای الویت اصلی است، زیرا توسعه منابع انسانی درهر رشته ای مهمترین شاخصه توسعه یافتگی آن حرفه ، فن وهنر محسوب خواهد شد.لذا مدیران وکارشناسان روابط عمومی باید خودشان را همگام با تکنولوژی وتخصص های روز دنیا درعرصه ارتباطات وروابط عمومی ااز بعد نرم افزاری وسخت افزاری تجهیز سازند .


*تا چه اندازه بهره مندی از این فناوری می توانند موجبات پیشرفت روابط عمومی ها را فراهم آورد؟
روابط‌عمومی الکترونیک دارای یک نگاه توسعه ای به روابط عمومی سنتی است که روابط عمومی با بهره گیری از فناوریهای جدید ارتباطاتی درعرصه تکنولوژی بتواند فعالیت ها وماموریت های سازمانی اش را با سرعت بیشتر ، کیفیت بهتر وهزینه کمتر محقق سازد. ولی این بدان معنی نیست که روابط عمومی فعالیت های گذشته خودرا که بیشتر دربستر ارتباطات انسانی ،چهره به چهره وصمیمانه قرارداشته کنار بگذار ،بلکه فناوری و تکنولوژهای جدید باید به نوعی درخدمت اصل مهم توسعه ارتباط اخلاقی وانسانی بین یک سازمان با مخاطبان اش قرارگیردکه درنهایت آن رضایت حداکثری مخاطبان از سازمان مورد نظر محقق گردد. به بیانی دیکر درروابط عمومی الکترونیک ، فناوری به کمک روابط عمومی ها می آید که آنان بتوانند ارتباط وتعامل سازمان شان را با مخاطبان شان به صورت شبانه روز برقرار سازند وپاسخگوی نیاز ها وخواسته های آنان درحداقل ممکن زمانی ومکانی باشند .

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد