درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 18:29   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2268صفحه نخست » گزارشسه شنبه، 12 دی 1391 - 23:22
روایت بزرگان از کنفرانس اتّحادیۀ ارتباطات راه دور در دبی
جمعاً 89 کشور بر معاهدۀ جهانی دربارۀ مقرّرات ارتباطات راه دور در اتّحادیۀ بین‌المللی ارتباطات راه دور که دو هفتۀ گذشته در دوبی تشکیل شد صحّه گذاشتند.
  

شارا، زهرا بابازادگان- اینترنت فارغ از مقرّرات و بدون قید و بند به نظر می‌رسد از فشاری برای مقرّرات جدید در جلسۀ معاهده‌های سازمان ملل متّحد جان سالم به در برد، امّا فروپاشی گفتگوها سؤالاتی را دربارۀ آیندۀ شبکۀ مزبور بی‌جواب گذاشت.

جمعاً 89 کشور بر معاهدۀ جهانی دربارۀ مقرّرات ارتباطات راه دور در اتّحادیۀ بین‌المللی ارتباطات راه دور که دو هفتۀ گذشته در دوبی تشکیل شد صحّه گذاشتند، امّا ایالات متّحده و ده ها کشور دیگر از امضاء آن سر باز زدند و گفتند که این معاهده راه را برای مقیّد کردن اینترنت به مقرّرات باز می‌گذارد.

 

روایت بزرگان از کنفرانس اتّحادیۀ ارتباطات راه دور در دبی  

 

دکتر همادون توره، دبیرکلّ اتّحادیۀ بین‌المللی ارتباطات راه دور، علیرغم آنچه که آن را "مصوّبۀ غیرالزام‌آوری که هدفش تقویت توسعه و رشد اینترنت است" توصیف می‌کرد، اصرار داشت که این معاهده هیچ ربطی به اینترنت ندارد.

دبیرکلّ اتّحادیۀ بین‌المللی ارتباطات راه دور به شرکت کنندگان در مراسم امضاء مصوّبه اظهار داشت، "این کنفرانس در خصوص کنترل اینترنت یا حاکمیت اینترنت نبود و در واقع هیچ شرایطی برای اینترنت وجود ندارد."

 

روایت بزرگان از کنفرانس اتّحادیۀ ارتباطات راه دور در دبی 

 

امّا، جیمز لوئیس، که حاکمیت اینترنت را در مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی که مقرّ آن در واشنگتون است دنبال می‌کند، اظهار داشت که حامیان معاهده  حقایق را تحریف کردند.  او گفت، "آنها دروغ می‌گفتند.  کلّ این معاهده دربارۀ اینترنت بود."

لوئیس به آژانس فرانس پرس گفت که اتّحادیۀ بین‌المللی ارتباطات راه دور اعتبار خود را از دست داد زیرا "آنها قسم یاد کردند که رأی‌گیری وجود نخواهد داشت و تصمیمات به اتّفاق آراء اتّخاذ خواهد شد، امّا رأی‌گیری کردند."

 

اختلاف و دودستگی شدید

نتیجه حاصله تأکید بر اختلاف و دو دستگی شدید بین ایالات متّحده و متّحدینش از یک سو، که مایلند اینترنت را آزاد و فارغ از مقرّرات نگه دارند، و رژیم‌های استبدادی از سوی دیگر بود که مایلند سُلطه و کنترل را بر استفاده و محتوای آنلاین تحمیل نمایند.

روسیه، چین و عربستان سعودی در زمرۀ کشورهایی هستند که طالب این تغییراتند.

با این حال لوئیس گفت که کنفرانس جهانی در زمینۀ ارتباطات بین‌المللی راه دور، که توسّط اتّحادیۀ بین‌المللی ارتباطات راه دور در دوبی سازمان دهی شد، در تلاش برای جلب موافقت گروه جهانی غیر انتفاعی شرکت اینترنتی برای نامها و شماره‌های واگذار شده (آیکان)[1] برای کنترل سیستم آدرس‌دهی اینترنت ناکام ماند.

لوئیس گفت، این مطلب همچنان نامعلوم باقی ماند که آیا معاهدۀ مزبور می‌تواند بدون پشتیبانی اکثریت 193 عضو اتّحادیۀ بین‌المللی ارتباطات راه دور تنفیذ شده اجرا گردد.

او گفت، "اتّحادیۀ مزبور باید برای تنفیذ و اجرای این معاهده مقرّرات مربوط به لزوم اتّفاق آراء را به حالت تعلیق در آورد و در این صورت این موضوع مربوط به حقوقدانان است." او افزود که این موضوع ممکن است به شورای امنیت سازمان ملل متّحد کشانده شود."

مقامات ایالات متّحده، که رهبری مخالفت با مقرّرات جدید اینترنتی را به عهده داشتند، گفتند که سند به تصویب رسیده در دوبی دارای تأثیرات فوری زیادی نیست.

کشورها می‎توانند درون مرزهای خود بر فعالیت آنلاین اِعمال کنترل نمایند، امّا واشنگتون و سایرین با معاهده‌ای که به کنترل‌های جدید اینترنتی را تحت نظارت سازمان ملل متّحد جنبۀ قانونی بدهد، مخالفت کردند.

 

 ایالات متّحده خارج می‌شود

 

روایت بزرگان از کنفرانس اتّحادیۀ ارتباطات راه دور در دبی 

 

تری کریمر، سرپرست گروه نمایندگی ایالات متّحده، بعد از اعتراض و بیان این که این معاهده "سعی در اِعمال کنترل دولتی بر حاکمیت اینترنت را دارد"، موقعی که امضاء مصوّبه شروع شد، تالار را ترک کرد. قانون‌گذاران و حامیان فعّال، در بازگشت او به وطن موضع او را تحسین کردند.

 

روایت بزرگان از کنفرانس اتّحادیۀ ارتباطات راه دور در دبی  روایت بزرگان از کنفرانس اتّحادیۀ ارتباطات راه دور در دبی

  

جیم لنگوین و  مایکل مک‌کال، دو رئیس کمیتۀ نظارت بر امنیت سایبری

 

مجلس نمایندگان، گفتند که معاهده، اگر به مرحلۀ اجرا در آید، "برای هر کسی که معتقد باشد آزادی بیان حقّی عمومی است به مانعی چشمگیر تبدیل خواهد شد."

گوگل، منتقد دیگر کنفرانس، اظهار داشت که بسیاری از دولت‌هایی که در دوبی شرکت کردند ثابت کردند که مایل به سانسور فزایندۀ اینترنت هستند.

سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای اظهار داشت که، "آنچه از جلسۀ اتّحادیۀ بین‌المللی ارتباطات راه دور در دوبی واضح و بدیهی است آن که بسیاری از دولتها افزایش مقرّرات و اِعمال سانسور بر اینترنت را طالبند.  ما در کنار کشورهایی می‌ایستیم که از امضاء این معاهده خودداری کنند و نیز با میلیونها صدایی همراهی می‌کنیم که در حمایت از شبکۀ اینترنتی آزاد و فارغ از قید و بند به ما ملحق شده‌اند."

 

روایت بزرگان از کنفرانس اتّحادیۀ ارتباطات راه دور در دبی 

 

کایرن مک‌کارتی، مدیر کلّ ائتلاف تجاری جهانی اینترنت، نتیجۀ حاصله در دوبی را "شکستی تحقیرآمیز" برای این نهاد سازمان ملل متّحد خواند.

مک‌کارتی در مطلبی که در وبلاگش درج کرده اظهار داشت، "فروپاشی مایۀ شرمندگی شدید اتّحادیۀ بین‌المللی ارتباطات راه دور خواهد بود.  تلاشها برای وارد کردن مقرّرات اصلی ارتباطات راه دور به زمینۀ اینترنت سازمان را در معرض واقعیت‌های مدرنی قرار داده بود که قادر نبود با آنها کنار بیاید."

 

روایت بزرگان از کنفرانس اتّحادیۀ ارتباطات راه دور در دبی 

 

میلتون موئلر، متخصّص حاکمیت اینترنت در دانشگاه سیراکیوز، گفت که روشن نیست که آیا زبان جدید تهدیدی برای اینترنت آزاد باشد.  اگرچه نه من از مصوّبه خوشم آمد و نه اکثر حامیان حقوق اینترنتی، امّا شکّ دارم که خود تصویب آن بتواند لطمۀ زیادی وارد کند."

امّا موئلر گفت که تلاش‌های دیپلماتیک در اثر نگرانی‌های برخی کشورها پیچیده شد؛ این کشورها –  عمدتاً با سوابق بدی در حقوق بشر – به تحریم‌های ایالات متّحده که دسترسی به بعضی خدمات اینترنتی مانند خدمات گوگل را می‌توان قطع کرد، معترض هستند.

موئلر افزود، "عجیب و مسخره آن است که در کشورهای حامی حقوق بشر ممانعت از دسترسی به خدمات اینترنتی به عنوان شکلی از اهرم برای اعمال خطّ مشی آنها به کار می‌رود، و کشورهای ضدّ حقوق بشر مدّعی حق عمومی دسترسی به اینترنت هستند."

 

منبع: آژانس فرانس پرس از طریق آی‌نت بریج

ترجمه: شارا: گروه مطالعات رسانه


 

[1]  آیکان (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers = ICANN) شرکتی غیرانتفاعی است که مقرّ آن در شهر لوس آنجلس کالیفرنیا واقع شده؛ این شرکت در تاریخ 18 سپتامبر 1998 به وجود آمد و در 30 سپتامبر 1998 برای آن که قادر به سرپرستی بخشی از وظایف مربوط به اینترنت باشد که بیشتر مسئولیت انجام آن مستقیماً به عهدۀ دولت ایالات متّحده بوده و به وسیلۀ سازمان‌های دیگر انجام می‌شده، ثبت شد.  آیکان مسئول مدیریت واگذاری نام‌های دامنه و آدرس‌های پروتوکل اینترنت است – م

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد