درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 15:29   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد

  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
  آخرین فرصت برای ثبت‌نام در وبینار "فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی"
  10 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی بیش از حد شخصی
  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی
  زنده یاد «بیژن ناهیدی» مدیر اسبق روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی به دیار باقی شتافت
  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد
  «جشنواره روابط‌عمومی»؛ بزرگ‌ترین رویداد دانشگاهی کشور
  روابط‌عمومی‌ها عملکرد دستگاه‌ها را صادقانه با مردم درمیان بگذارند
  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2307صفحه نخست » گزارشچهارشنبه، 20 دی 1391 - 03:33
گزارش برگزاری همایش وقف و رسانه
رسانه نیز متعلق به جامعه است و افکار عمومی را در راستای اهداف انقلاب هدایت می کند به همین جهت وقف به عنوان مصالح عمومی باید مورد توجه قرار گیرد.
  

شارا: چهارمین همایش وقف و رسانه صبح امروز دوشنبه 18 دی ماه با حضور مدیران، مسئولان فرهنگی و سیاسی و اصحاب وقف و رسانه و با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت قرآن کریم توسط استاد احمد ابوالقاسمی در تالار وحدت برگزار شد.
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه پرداختن به موضوع وقف پرداختن به منافع ملی و مصالح عمومی و باید هنرمندانه باشد گفت: با همکاری رسانه ها برای جبران گذشته وقف باید قدم های بلندتر و موثرتری برداریم.
حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی صبح امروز دوشنبه 18 دی در جمع اصحاب وقف و رسانه، مسئولان فرهنگی و اوقافی کشور طی سخنانی پرداختن به موضوع وقف را پرداختن به منافع ملی و مصالح عمومی جامعه عنوان کرد و افزود: وقف مختص گروه یا قشر خاصی نیست، بلکه مربوط به همه اقشار جامعه است که همه از آن بهره مند شده و می شوند.
وی خاطرنشان کرد: رسانه نیز متعلق به جامعه است و افکار عمومی را در راستای اهداف انقلاب اسلامی هدایت و جهت دهی می کند به همین جهت وقف به عنوان منافع ملی و مصالح عمومی باید مورد توجه رسانه ها قرار گیرد .
رئیس سازمان اوقاف با تقدیر از زحمات اصحاب رسانه، خبرنگاران و فعالان این عرصه در مدت سه سال گذشته اظهار داشت: با تمام این تلاش ها برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم زیرا در دوره های مختلف تاریخ ظلم های متعدد و سنگینی در حق این سنت نبوی و سیره علوی شده است بنابراین برای جبران گذشته باید قدم های بلندتری برداریم تا این سنت حسنه به جایگاه مطلوب خود برسد.
محمدی تاکید کرد: انتظار از اصحاب رسانه، هنرمندان، مدیران و مسئولان رسانه ها این است که اصل وقف را هنرمندانه و عالمانه به زبان عامه مردم تبیین و تبلیغ کنند زیرا اگر با علم و آگاهی و هنر مناسب این موضوع تبیین نشود ممکن است آثار منفی در مخاطبان داشته باشد.
وی با طرح این سوال که چه کنیم تبلیغ وقف هنرمندانه و عالمانه در رسانه تحقق یابد، به چند محور اشاره کرد و گفت: ابتدا باید کارکردها و خدمات مختلف وقف از طریق رسانه ها مطرح شود، متاسفانه آنچنان که باید این خدمات مورد تبلیغ و ترویج قرار نمی گیرد در حالی که خدمات فرهنگی، معنوی، اخلاقی، اجتماعی و حتی سیاسی برای وقف وجود دارد.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با بیان اینکه وقف از صدر اسلام تاکنون یکی از پایگاه های مهم ترویج ارزش های اسلامی بوده است گفت: از جمله کارکردهای وقف و خدمات آن خدمات سیاسی به جامعه اسلامی است که پیامبر خدا (س) حکومت اسلامی را از مسجد نبی پایه گذاری کرد و انقلاب اسلامی ایران نیز از همین پایگاه های وقف شروع شد و پس از پیروزی انقلاب مساجد و حسینیه ها محل اجتماع و فعالیت های اجتماعی و سیاسی بوده و در زمان امام (ره) حسینیه جماران مرکز هدایت و رهبری انقلاب بوده و امروز حسینیه امام خمینی (ره) که از پایگاه های وقف هستند مرکز هدایت و رهبری انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: خدمات روحی _ روانی، عاطفی و اجتماعی با کاهش طبقات اجتماعی، ایجاد مهر و محبت، تواضع، ایثار و گذشت از دیگر آثار و خدمات وقف است که انتظار می رود توسط هنرمندان و رسانه ها مطرح شود.
رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه این موضوع باید مطرح شود که موقوفات گذشته باقی است و مردم از برکات آن بهره مند هستند تصریح کرد: چیزی موثرتر و مفیدتر از وقف نیست که انسان را ابدی کند، ما باید مردم را در این جهت تشویق کنیم و در راستای فرمایش مقام معظم رهبری همه باید تلاش کنیم وقف را زنده نگه داریم.
وی با اشاره به اینکه کامل ترین و جامع ترین تشویق مردم از طریق رسانه ممکن است گفت: رسانه ها مردم را به انجام وقف های خانوادگی، جمعی، گروهی و صنفی که می توانند با یک نیت سرمایه ای را وقف کنند تشویق کنند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین با بیان اینکه بهره وری و بهره برداری صحیح از موقوفات از دیگر موضوعاتی است که باید توسط رسانه ها مورد توجه قرار گیرد افزود: شاید برخی قیمت های بالایی را از موقوفات بشنوند اما متاسفانه عواید و بهره دهی آن بسیار پایین است و این نیاز به فرهنگ سازی و مدیریت دارد تا مستاجرین حقوق موقوفات را عادلانه پرداخت کنند و این بر عهده رسانه ها، علما و روحانیون است.


برای ترویج فرهنگ وقف به یک عزم عمومی نیازمندیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: برای ترویج فرهنگ وقف و ابعاد مختلف آن یک عزم و اراده عمومی باید ایجاد شود تا این کارهای خیر و خداپسندانه به اطلاع مردم برسد.
دکتر سیدمحمد حسینی، صبح امروز دوشنبه 18 دی ماه در جمع اصحاب وقف و رسانه با بیان اینکه رسانه ها و هنرمندان می توانند زوایای مسئله وقف را برای مردم روشن کنند، گفت: این کار نیاز به فرهنگ سازی دارد تا مردم برای انجام چنین کارهای خیر و خداپسندانه ای ترغیب شوند.وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم رسانه ها و هنرمندان با زبان ساده و ملموس این مسئله را برای مردم بیان کنند و از واقفان انتظار داریم در مسائل روز و موضوعات سینمایی و هنری وارد شوند و وقف کنند تا درباره پیامبر و ائمه (ع) و آموزه های اسلامی فیلم و کارهای هنری تولید شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در کنار حمایت هایی که از رسانه ها داریم یک سری توقعات و انتظارات نیز از آنها داریم، گفت: چگونه است که قهرمانان ورزشی از سوی رسانه ها و مطبوعات اسطوره می شوند و از آنها چهره ساخته می شود اما بسیاری از افراد خدوم که کارهای بسیار بزرگ خیرخواهانه درجامعه انجام داده اند کمتر معرفی می شوند.
حسینی ادامه داد: البته در سال های اخیر رسانه ها به مقوله وقف و آثار و برکات آن توجه کرده اند اما رسانه ها و در رأس آنها رسانه ملی نقش آفرین هستند و می توانند افراد را تشویق کنند.وی خاطرنشان کرد: چرا شخصیتی همچون آقامجتبی تهرانی که استاد مسلم اخلاق و عرفان بود در عامه مردم در سراسر کشور شناخته شده نیست؟ هرچند ایشان رضایت نمی دانند که تبلیغ شوند اما آیا مطبوعات و رسانه ها نمی توانستند سراغ این شخصیت ها بروند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این مسئله که ما جامعه ای هستیم که کمالات و خوبی های فراوانی دارد گفت: رسانه ها باید از این ظرفیت ها استفاده کنند که یکی از مصداق های آن ورود به مسئله وقف است.
حسینی در پایان تدوین سند وقف را کار ارزشمندی دانست که از سوی سازمان اوقاف انجام شده است، گفت: وقف نماد نیکی است که در هر دوره ای باید مردم نسبت به انجام آن تشویق شوند و سازمان اوقاف باید سوژه ها و ابعاد وقف را به طور مشخص در اختیار رسانه ها قرار دهد.


برای احیاء وقف باید اعتماد مردم را جلب کرد

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه برای احیاء وقف باید اعتماد مردم را جلب کرد گفت: متأسفانه در حوزه وقف رسانه سال‌ها بد عمل کرده و مردم اعتماد خود را در این زمینه از دست داده‌اند.
حجت‌الاسلام قرائتی ظهر امروز در چهارمین همایش وقف و رسانه که در محل تالار وحدت برگزار شد اظهار داشت: رسانه‌ها سالها در حوزه وقف بد عمل کرده‌اند و مردم اعتماد خود را از دست داده و در دلشان دغدغه‌ دارند.
وی تصریح کرد: باید کاری کنیم که رقبه‌هایی که دولت‌های قبل خورده‌اند را پس گرفته و آنها را به مردم نشان دهیم. اگر می‌خواهیم وقف زنده شود باید سوء ظن مردم برطرف شود.
رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: باید وقف را یاد مردم داد زیرا مردم نمی‌دانند که باید در این زمینه چه کارهایی انجام دهند. باید ضرورت‌ها و نیازها را مطرح کرد و از طرفی هم صدا و سیما باید ابتکارات حوزه وقف را نشان دهد.
حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه خود سازمان اوقاف باید فیلم‌هایی کوتاه در حوزه وقف تهیه کند و سازمان صدا و سیما هم آنها را پخش کند گفت: باید در این زمینه برنامه‌های کوتاه مدت، ارزان و طبیعی تهیه و از صدا و سیما پخش شود.
وی خطاب به مدیران سازمان اوقاف گفت: اگر می‌خواهید حرفتان اثر داشته باشد باید خودتان کمی از وقتتان را وقف کار کنید. اداره اوقاف باید به مردم آموزش دهد و این آموزش با پوستر ، تبلیغات و بنر نمی‌شود.
رئیس ستاد اقامه نماز اضافه کرد: باید وقف را در کتب دانشگاه و مدارس وارد کرد.

 

26 نفر از فعالان رسانه ای حوزه وقف تجلیل شدند
همزمان با چهارمین همایش وقف و رسانه فعالان رسانه ای حوزه وقف در عرصه های صدا، سیما، مطبوعات و خبرگزاری ها معرفی و هدایا و لوح سپاس خود را دریافت کردند.
در مراسم تجلیل از فعالان حوزه رسانه ای وقف که در دو بخش و با حضور حجت الاسلام موسوی مقدم قائم مقام صدا و سیما، دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد توسیرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و حسن ربیعی رئیس ستاد چهارمین همایش وقف و رسانه برگزار شد، فعالان رسانه ای حوزه وقف به این شرح تجلیل شدند:
جناب آقای دکتر دارابی، معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران، آقای گروسی، مدیر شبکه قرآن ومعارف سیما، اقای نصرپور، مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان گیلان، آقای فروزنده، سردبیر تحریریه فرهنگی واحد مرکزی خبر، اقای جهانگیز الماسی، بازیگر فیلم تلویزیونی «مادر لر» با موضوع وقف، اقای سیدجواد هاشمی، کارگردان تله فیلم «نشانی سوم» با موضوع وقف، حجت الاسلام سید مهدی تقوی، مدیرعامل خبرگزاری قرآنی ایکنا، اقای سیدنظام الدین موسوی، مدیرعامل خبرگزاری فارس، آقای شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان، اقای ولی یاراحمدی، رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف به لحاظ ظرفیت سازی رسانه ای، آقای مهدی باقریان، مدیر ارتباط گستر وقف در حوزه روابط عمومی، آقای علی نصیریان، کارگردان و هنرمند، آقای علی کلباسی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان اصفهان، اقای مقیسه، مدیر شبکه تهران، آقای مولایی، مدیرکل روابط عمومی معاونت برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، اقای پورعیسی، مدیر گروه علمی ـ فرهنگی، هنری شبکه خبر، آقای قصری زاده، سردبیر اخبار قرآنی سیما، حجت الاسلام لطفی نیاسر، مدیر رادیو معارف، آقای امیری، تهیه کننده برنامه صبح امید شبکه قرآن و معارف سیما، اقای امیرحسین مدرس، گوینده برنامه رادیویی احسان ماندگار رادیو ایران، آقای حسن معظمی، سردبیر گروه فرهنگی خبرگزاری ایرنا، آقای کسایی زادگان، خبرنگار خبرگزاری مهر، آقای علیرضا خانی، سردبیر روزنامه اطلاعات، آقای غمامی، سردبیر ویژه نامه حقوق ضمیمه روزنامه همشهری، اقای ابراهیمی، سردبیر اخبار مذهبی، صدای جمهوری اسلامی ایران، اقای ابوالفضل جوکار ومدیرمسئول انتشارات بین الملل گاج.

 

پخش زنده مراسم چهارمین همایش وقف و رسانه از شبکه قرآن و معارف سیما
مراسم چهارمین همایش وقف و رسانه و تجلیل از مدیران و فعالان رسانه ای حوزه وقف از شبکه قرآن و معارف سیما به صورت زنده  پخش شد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  چگونه به عنوان یک رهبر سؤالات واقعاً قدرتمند بپرسیم


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد