درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 04:25   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26064صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 12 مهر 1395 - 10:06
وظایف روابط عمومی
مهمترین وظیفه روابط عمومی، شناخت افکار عمومی و نفوذ در آن برای جلب رضایت افکار عمومی نسبت به سازمان است که هم در درون سازمان و هم در بیرون از سازمان دنبال می‌شود.
  


1- روابط عمومی داخلی
به دسته‌بندی که در وظایف روابط عمومی داخلی انجام می‌شود، می‌توان وظایف و عملکرد
روابط عمومی در داخل مرکز را به صورت زیر عنوان کرد:
الف – انتشار نشریه داخلی
ب – راهنمایی ارباب رجوع
ج – مشارکت در غم و شادی کارکنان
د – اطلاع‌رسانی به کارکنان
هـ – همکاری و هماهنگی در برگزاری و شرکت در نمایشگاهها و جشنواره‌ها
و – برنامه‌ریزی

2- روابط عمومی خارجی
بخش وظایف و کارهایی که واحد روابط عمومی مرکز در بعد خارج از سازمان (در داخل کشور و بین الملل) در حال حاضر انجام می‌دهد، می‌توان به صورت زیرعنوان کرد:
الف – ارتباطات مردمی
ب – کنفرانس‌ها و همایش‌ها
ج – ارتباط با رسانه‌ها

- نظرات و انتظارات مدیریت مرکز :
1- انتظارات ریاست مرکز از روابط عمومی
- ارتباط نظام‌مند با مراکز اطلاع‌رسانی مختلف
- ایجاد ارتباط با دانشجویان، متخصصین و اعضای هیأت علمی از طرق مختلف
- ارتباط با مراکز تحقیق و توسعه و مشخص کردن انتظارات آنها
- تعیین نحوه ارتباط با رسانه‌ها و اجرای آن.
- تعیین انتظارات متقابل مخاطبین و مرکز
- دریافت و سنجش نظرات مخاطبین داخلی و خارجی مرکز

3- انتظارات روابط عمومی
الف – روابط عمومی داخلی
- افزایش فضای فیزیکی، متناسب با تعداد کارکنان و نوع فعالیت روابط عمومی
- تفکیک کامل وظایف دفتر ریاست مرکز و مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل
- جداسازی فعالیت مربوط به دبیرخانه کمیسیون اطلاع‌رسانی از حوزه روابط عمومی
- افزایش نیروی انسانی در بخشهای روابط عمومی و دفتری (ماشین‌نویس و بایگان)
- پرداخت تنخواه به روابط عمومی در جهت تسریع در انجام فعالیتها
- تدوین، تصویب و ابلاغ اولویتهای مرکز در ارتباط با مخاطبین.
- امکان حضور جدی و نظام‌مند روابط عمومی در جلساتی که منجر به فعالیتی می‌گردد که روابط عمومی در آن نقش خواهد داشت.
- اولویت در برخورداری کارکنان روابط عمومی از تسهیلات ویژه به سبب حساسیت و محدودیت‌های زمانی کاری
- لزوم برخورداری کارکنان روابط عمومی از کلاسهای آموزشی مانند زبان انگلیسی، روزنامه‌نگاری، مسائل کلی چاپ و ..
- فراهم‌سازی تسهیلاتی مانند امکان اهداء‌ کتاب و نشریات به منظور ارتباط با سازمانهای دیگر


مهمترین وظیفه روابط عمومی، شناخت افکار عمومی و نفوذ در آن برای جلب رضایت افکار عمومی نسبت به سازمان است که هم در درون سازمان و هم در بیرون از سازمان دنبال می‌شود. بی‌تردید، این وظیفه در قالب مجموعه‌ای از فعالیت‌های ارتباطی صورت می‌گیرد که می‌توان آنها را تحت عناوین ارتباطات، امور فرهنگی و نمایشگاهها، انتشارات، سنجش افکار و پژوهش و برنامه‌ریزی دسته‌بندی کرد.

 

سایر وظایف
- گردآوری و تدوین برنامه‌های سالیانه مرکز و ارائه به ریاست مرکز
- گردآوری و تدوین گزارش سالیانه مرکز و ارائه به ریاست مرکز و مخاطبان
- برگزاری سمینارهای تخصصی در امر اطلاع‌رسانی
- انجام فعالیت‌های مربوط به شرکت کارکنان در سمینارهای خارج از مرکز
- ایجاد ارتباط منظم بین مدیران، کارکنان و ریاست مرکز و تلاش برای بهبود روابط آنان
- برنامه‌ریزی بازدیدهای ریاست، مدیران و سایر کارکنان مرکز از سایر سازمانها و مجامع
- برنامه‌ریزی بازدیدهای افراد خارج از مرکز
- جمع‌آوری و تحلیل نظرات مخاطبین مرکز و مشتریان، ارائه پیشنهاد برای بهبود آن و ارائه به ریاست مرکز
- سنجش افکار کارکنان مرکز در زمینه‌های مختلف و ارائه نتایج به ریاست و سایر مدیران مرکز
- ارائه اطلاعات لازم به مراجعین مرکز درباره اهداف، فعالیت‌ها و خدمات مرکز
- راهنمایی مراجعین مرکز
- جمع‌آوری و تحلیل کلیه اطلاعات در داخل و خارج از مرکز که بر فعالیت و عملکرد آن تأثیر می‌گذارند و ارائه نتایج به ریاست مرکز
- تلاش برای شناساندن مرکز و اهداف و خدمات آن به جامعه و مخاطبین خاص آن از طرق مختلف
- تسهیل ارتباط مرکز با سایر مراکز و مجامع علمی داخلی و بین‌المللی
- انتشار اخبار مربوط به فعالیت‌های مرکز از طریق وسایل ارتباط جمعی
- تهیه و توزیع نشریات داخلی و بولتنهای خبری برای افزایش آگاهی‌های مدیران و سایر کارکنان
- مطالعه و تجزیه و تحلیل اخبار و اطلاعات منتشر شده توسط رسانه عمومی که به فعالیت‌های مرکز ارتباط دارد و تهیه پاسخ و توضیح در موارد لازم
- اجرای سیستم پیشنهادات مرکز
- اجرای سیستم اطلاعات مدیریت مرکز
- برگزار کردن نمایشگاه
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد