درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 04:45   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27342صفحه نخست » گفتگودوشنبه، 29 آذر 1395 - 05:40
فعالیت‌های روابط عمومی بایدمبتنی بر معرفت‌شناسی محیط پیرامونی باشد
مدیریت دانش همان معرفت‌شناسی است که نسبت به محیط و پدیده‌هایی که در درون آن وجود دارد و ما راجع به آن صحبت می‌کنیم و مخاطبان می‌باشد تعریف و تبیین می شودو روابط عمومی دقیقاً همین کار را، یعنی ایجاد پیام و ارسال آن را انجام می‌دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر علی اکبر فرهنگی پدر علم مدیریت رسانه ایران در گفتگو با ستاد خبری سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران گفت: به نظرم من در راستای این که روابط عمومی‌ها بتوانند نقش مهمی در اعتلای دانش مدیریت داشته باشند و از طریق مدیریت و راهبری دانش‌های گذشته و نوین به جایگاه مناسبی دست یابند بایستی مواردی را مد نظر قرار دادیکی اینکه باید نسبت به یک مسأله شناخت کامل ایجاد شود که آن نیز دارای دو بعد ایده‌آل و ماورایی یا هستی‌شناسی و زمینی و واقعی است.

 

در واقع در بعد هستی‌شناسی دانش‌ها نیازمند معرفت‌شناسی هستیم که باید از کلیه ابزارها و روش‌ها به دو صورت مکتوب و غیر مکتوب برای دریافت و ارسال پیام‌ها به گیرندگان آن استفاده شود.از سوی دیگر در این حیطه اگر قرار است دانش در قالب پیام‌هایی به مخاطبان ارائه شود یا به عبارتی با مدیریت درست آن نقش مهمی در سازمان‌دهی پیام داشته باشیم، بایستی ماهیت انسان و مخاطبانی که مورد نظر هستند را ارزیابی کنیم، در واقع مخاطب‌شناسی موجب می‌شود که دقیقاً مطابق خواسته‌ها و نیازهای مخاطب حرکت کنیم.در این مسیر و جهت انتقال پیام طراحی شده بر اساس دانش و پژوهشی که مبنای اقداماتمان قرار گرفته‌اند، ناچار هستیم از یک روش مناسب استفاده کنیم.


بنابراین باید بگوییم مدیریت دانش همان معرفت‌شناسی است که نسبت به محیط و پدیده‌هایی که در درون آن وجود دارد و ما راجع به آن صحبت می‌کنیم و مخاطبان می‌باشد تعریف وتبیین می شود و روابط عمومی دقیقاً همین کار را، یعنی ایجاد پیام و ارسال آن را انجام می‌دهد مثلاً پیامی نظیر افزایش سطح و میدان مطالعه و کتابخوانی تا تبلیغ کالایی خاص باید از همین مسیر و روش استفاده شود.


همچنین در این فرایند دو قصد و هدف مورد نظر قرار دارد، یا فقط هدف اطلاع‌رسانی و انتقال پیامی به مخاطب است یا این که در این مسیر قصد داریم رفتارها را عوض کنیم و آن‌ها را متقاعد کنیم که در فعالیت‌های روابط عمومی که بر پایه‌ دانش معرفت‌شناسی و ایجاد هماهنگی میان سایر علوم باشد، هر دوی این موارد باید مد نظر قرار گیرد.

 

گفتنی است سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با موضوع "روابط عمومی دانش محور و مدیریت محتوا"، با حمایت انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی، انجمن بین المللی روابط عمومی، انجمن متخصصان روابط عمومی و برخی دانشگاه های خارجی و داخلی و با شرکت استادان، مدیران و کارشناسان صاحب نام، 19 دی ماه 1395در مرکز همایش های بین المللی المپیک برگزار خواهد شد.


علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی کنفرانس www.irancpr.ir رجوع نمایند.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد