درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 04:18   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29483صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 24 اردیبهشت 1396 - 19:42
نقش تأثیرگذار روابط عمومی‌های بانک‌ها در بحران‌های احتمالی سیستم بانکی
ابوالقاسم حکیمیان؛ کارشناس ارشد بانکی و عضو هیئت‌مدیره انجمن روابط عمومی ایران و مدرس علوم ارتباطات / - استفاده یک بانک از یک روابط عمومی خلاق، کارآمد و به‌روز می‌تواند ارتباط بین بانک و کلیه مخاطبان اعم از خاص و عام را به نحوی دوسویه و مطلوب مدیریت کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگر وظیفه روابط عمومی بانک‌ها تلاش و اقدام آگاهانه، با تدوین برنامه‌ریزی جامع برای استقرار و کسب تفاهم متقابل یک بانک و مشتریان آن بانک، سهامداران و ذینفع آن بدانیم. اولین گام در جهت این تفاهم برقراری ارتباط دوسویه، شناخت از سلایق مخاطبان خاص و عام آن بانک و توجه ویژه به سهامداران و ذینفعان آن است. در این خصوص روابط عمومی می‌بایست با استفاده از امکانات جدید، تکنولوژی نوین و شبکه‌های اجتماعی جهت برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان و ذینفعان بکار گیرد.

ارتباطات و اطلاع‌رسانی از وظایف مهم روابط عمومی یک بانک تلقی می‌گردد که سطح وسیعی از مباحث و مفاهیم را در بر خواهد گرفت اجرای سیاست‌های ارتباطاتی و اطلاع‌رسانی با توجه به اهداف سازمانی بانک بسیار مهم و دارای اهمیت خاص است.

پیشرفت بانکداری الکترونیک و روابط عمومی الکترونیک چند سالی است که در سیستم بانکی بسیار قوی‌تر از سایر ارکان دولتی شکل گرفته است بدیهی است فرهنگ‌سازی و به‌کارگیری مطلوب این فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها همواره یک گام یا چند گام از پیشرفت‌های الکترونیکی عقب‌تر است. در زمان حاضر، ارتباطات عنصر بسیار مهمی بشمار می‌رود که همگام با فناوری نوین ارتباطی در حال گسترش فزاینده و آتی است. اینجاست که استفاده یک بانک از یک روابط عمومی خلاق، کارآمد و به‌روز می‌تواند ارتباط بین بانک و کلیه مخاطبان اعم از خاص و عام را به نحوی دوسویه و مطلوب مدیریت کند.

بحران‌های بانکداری به سه دسته: هجوم بانکی، وحشت بانکی و بحران نظام‌مند تقسیم‌بندی می‌شوند.

الف) هجوم بانکی
هجوم بانکی با هجوم به بانک در یک نظام بانکداری ذخیره جزئی رخ می‌دهد که تعداد زیادی از مشتریان، سپرده‌هایشان را در یک زمان برداشت می‌کنند و این هجوم بانکی اگر در لحظات اولیه پیش‌بینی یا اتاق فکر هم‌زمان تشکیل نشود و چاره‌ای اندیشه نشود به‌سرعت افزایش یافته و بانک موردبحث به ورشکستی منجر می‌شود.

برای عبور از این بحران با کاهش دادن اثرات هجوم بانکی روش‌های مختلفی است که این روش‌ها شامل نجات مالی دولتی، نظارت و قوانین برای بانک‌های تجاری، حمایت از بیمه سپرده و سازمان‌دهی بانک مرکزی که به‌عنوان آخرین وام‌دهنده عمل می‌کند، استفاده نمود. باید توجه داشت بعد از اینکه یک هجوم بانکی شروع شد، معلق کردن موقتی برداشت از سپرده‌ها موفقیت‌آمیز نخواهد بود بلکه روابط عمومی باید کوشش و تلاش مضاعفی در شفافیت هر چه بیشتر معضلات مالی کرده است و ارتباطات تنگاتنگی با مشتریان و ذینفعان بانک داشته باشد که مؤثرترین آن‌ها توجیه رؤسای شعب و کارمندان بانک‌هاست که باید امیدواری کاملی به مشتریان بدهند.

سپس بلافاصله تمامی وثایق موردنیاز بانک مرکزی را در اختیار آن بانک باید قرار داده و خط اعتباری را دریافت و اگر وام اعطای آخرین وام‌دهنده (بانک مرکزی) تکاپوی سپرده‌گذاران را نمی‌کند باید به نسبت سپرده‌ها نقدینگی فعلی توزیع گردد و سعی شود مشتریان را با انواع ترفندهای روابط عمومی به آرامش و امید به آینده و اینکه از سپرده‌هایشان صیانت می‌شود دائماً در حال انتظار نگه داشت که حداقل مشتری بداند امیدی به آینده وجود دارد این کار می‌تواند با کمک ابزارهای پیشرفته الکترونیک و پیام‌های ارسالی روابط عمومی آن بانک ثابت کند که بانک زنده است و به حیات خود ادامه می‌دهد.

ب) وحشت بانکی
معمولاً در زمان رکود مردم در معرض وحشت بانکی قرار می‌گیرند این وحشت به خاطر افزایش نرخ ارز، طلا، نرخ ملک ایجاد می‌شود و باعث افت شدید قدرت خرید پول شده و مردم سعی می‌کنند پول خود را به کالاهای سرمایه‌ای یا ارزهای خارجی تغییر دهند.

در این زمان باید بلافاصله اتاق فکر بانک مرکزی سیاست‌های انقباضی خود را رها کرده است و یک سیاست انبساطی شدید را اجرایی کند که رونق دوباره به بازار بازگردد و روابط عمومی هم باید مردم را تشویق به ارائه تسهیلات در تولید کند که از افزایش یا هجوم سپرده‌گذاران به بانک جلوگیری شود و در این حالت می‌بایستی نرخ سود بانکی افزایش یافته که سپرده‌گذاران فکر نکنند قدرت خرید آنان پائین آمده است.

ج) بحران‌های بانکداری نظام‌مند
یک هجوم بانکی، برداشت سپرده‌های یک بانک است و یک وحشت بانکی یا وحشت بانکداری یک بحران مالی است که هنگامی رخ می‌دهد که خیلی از بانک‌ها دچار هجوم‌های هم‌زمان شوند (دومینو وار). در یک بحران بانکی نظام‌مند همه یا تقریباً همه سرمایه بانکداری در یک کشور محو می‌شود.

این می‌تواند هنگامی ایجاد شود که قانون‌گذاران ریسک‌های نظام‌مند و اثرات سرایتی (دومینو وار) را نادیده می‌گیرند. بحران‌های بانکداری نظام‌مند با هزینه‌های مالی سرسام‌آور به زیان‌های تولیدی بزرگ ربط داده می‌شوند. از این بحران فقط با استقراض از بانک جهانی جهت دریافت وام از کشورهای دیگر می‌توان عبور کرد که در این قسمت روابط عمومی نقش چندانی ندارد و فقط ملزم به دادن روحیه و انسجام ملی است. البته برای رفع این معضل پس از دریافت وام باید سیاست‌های انبساطی در پیش گرفته شود که اعتماد ازدست‌رفته سپرده‌گذاران بازگردد.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد