درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 15 خرداد 1403 - 01:51   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29682صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 8 خرداد 1396 - 07:46
روابط عمومی اثرگذار و کل نگر
سمیه محمدی مدیر روابط عمومی شرکت بیمه رازی - واحدهای روابط عمومی در مجموعه های بزرگ حضور پررنگ تری در بازار رقابت های تجاری پیدا می کنند و مسئولیت های مهم و مهمتری متوجه این سازمان ها خواهد شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- واحدهای روابط عمومی در مجموعه های بزرگ حضور پررنگ تری در بازار رقابت های تجاری پیدا می کنند و مسئولیت های مهم و مهمتری متوجه این سازمان ها خواهد شد. هم در حیطه جذب اطلاعات و داده ها و هم در زمینه داده پردازی و نحوه پردازش و آماده کردن این اطلاعات و داده ها، باید کاملا به شکل حرفه ای و رقابتی عمل کنند.قطعا باید روابط عمومی ها برای این مسئولیت تجهیز شوند که در نوشته های قبلی اینجانب همیشه به این مسئله اشاره شده است.

 

بطور کلی برای ساختار روابط عمومی چهار خصوصیت تعریف کرده ام که در روند تجهیز و آماده سازی این واحدها همواره باید به این خصوصیات توجه داشت، روابط عمومی باید همواره : مدرن، چابک، پویا و انعطاف پذیر باشد.در مورد مدرن و یا به روز بودن و استفاده از تیم ورزیده و تجهیزات جذب و پردازش اطلاعات و همچنین داشتن امکانات به روز رایانه ای برای حضور اثرگذار در فضاهای مجازی همیشه تاکید شده است.

 

زیرا در دنیای مدرن اطلاعات، ورود و پردازش و نهایتا تاثیر این داده ها به شکل پیچیده تری در مقایسه با گذشته رقم می خورد. تاثیرها به هیچ عنوان بصورت خطی عمل نمی کنند، بلکه به حالت شبکه ای می باشند. به طور مثال یک خبر و یا اطلاع رسانی خواه به نوع مثبت و خواه به طور منفی دیگر فقط یک تاثیر ندارد. بلکه به دلیل پیچیدگی سیستم های اطلاعاتی و حضور فاکتورهای غیرقابل پیش بینی مثل وابستگی های نهفته و پنهان اقتصادی و یا فاکتورهایی مثل بورس و بازار سرمایه و غیره همیشه به طور مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر این اطلاعات قرار می گیرند.

 

به همین دلیل اطلاعات وارد شده به این بازار رقابتی می تواند یک واکنش شبکه ای به راه بیاندازد که به هیچ عنوان قابل پیش بینی نبوده است و تاثیرهای جنبی آن از تاثیر اولیه مورد نظر و دلخواه نهایتا پراهمیت تر جلوه کند و یا مخاطره آمیز باشد. به همین دلیل درک اثرگذاری شبکه ای در حضور اجتماعی یک مجموعه یکی از چالش های روابط عمومی تاثیرگذار خواهد بود.

 

به همین دلیل چابک بودن و فعال بودن در حیطه داد و ستدهای اطلاعاتی می تواند اثرگذاری را افزایش دهد و فاکتور زمان را به عنوان یک پارامتر بسیار مهم در کنار فعالیت اطلاعاتی و رسانه ای در نظر بگیرد تا فرصت ها از دست نروند. پویا بودن و کشف و جذب اطلاعات تاثیرگذار و هدایت و انتقال این اطلاعات به واحدهای درون سازمانی و تعامل با این واحدها و باز هم تاکید می کنم در نظر گرفتن پارامتر زمان در طول انجام این پروسه داده پردازی از الزامات بسیار مهم درروند کاری روابط عمومی می باشد.آخرین خصوصیت یعنی انعطاف پذیری به نظر بنده از مهمترین خصوصیات پختگی یک روابط عمومی مدرن، چابک و پویا می باشد.

 

به این منظور است که روابط عمومی باید متوجه باشد که هیچ چیز را به صورت مطلق نبیند. بسیاری از این اطلاعات و داده ها یک ارزش نسبی دارند و به دلیل همین نسبیت باید مسیرهای برخورد با این اطلاعات را یک بعدی و یک جانبه ندید و پیچیدگی و شبکه ای بودن فضاهای اطلاعاتی و خبری را درک کرد و چند جهت دانستن مسیرهای انتقال و تاثیر این داده ها را از همان اول مدنظر قرار داد و خود را برای چالش های متاثر از این شبکه بزرگ و پیچیده اطلاعاتی آماده کرد.


در این راستا حیطه فعالیت روابط عمومی را برای اثرگذاری حداکثری در دو بخش مجزا و سازمان یافته تعریف می کنم:
1. روابط عمومی درون سازمانی
2. روابط عمومی برون سازمانی


که در قسمت اول برنامه ریزی دقیق و حساب شده ای برای تعامل و هدف سازی واحدهای درون سازمانی جهت آماده سازی اطلاعات و داده های داخلی برای معرفی و شخصیت سازی مجموعه ضروری است تا در حقیقت برند سازی و بازاریابی، موثرتر انجام شود.


در قسمت دوم معرفی و ارائه شخصیت تجاری که همان برند سازی می باشد بسیار حائز اهمیت است. ولی چالش بزرگ تر حفظ این شخصیت و برند می باشد که در این زمینه راهکارهای روابط عمومی اثرگذار نقش بسیار حیاتی خواهد داشت و فعالیت های برون سازمانی روابط عمومی را از اهمیت ویژه ای برخوردار می کند. در فرصتهای بعدی شاخص های روابط عمومی درون سازمانی و برون سازمانی اثرگذار و کل نگر را بیشتر توضیح خواهم داد.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی


  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور


  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند


  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد


  بازگشت به مبانی بیان آزاد


  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟


  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات


  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است


  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی


  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد