درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 07:00   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30352صفحه نخست » گفتگودوشنبه، 19 تیر 1396 - 03:12
پایش رسانه‌ها معنی‌دار کردن فرایند دو سویه در روابط عمومی
دکتر افخمی مدیر گروه روابط عمومی دانشکده علوم ارتباطات علامه طباطبایی: - با توجه به این که اساساً روابط عمومی فرآیندی دو طرفه ارتباطی است، کار پایش ورصد و تحلیل رسانه‌ها به نوعی این دو طرفه بودن را معنی‌دار می‌سازد. در واقع به هیچ شکل دیگری پیام دو طرفه در ارتباطات جمعی معنادار نمی‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با توجه به این که اساساً روابط عمومی فرآیندی دو طرفه ارتباطی است، کار پایش ورصد و تحلیل رسانه‌ها به نوعی این دو طرفه بودن را معنی‌دار می‌سازد. در واقع به هیچ شکل دیگری پیام دو طرفه در ارتباطات جمعی معنادار نمی‌شود.

 

به عنوان نمونه وقتی از طریق رسانه تلویزیون پیامی منتشر می‌شود باید سنجش نگرش افکار عمومی نسبت به آن پیام نیز انجام شود تا متوجه شویم پیام منتشر شده در چرخه‌ ارتباطات چند درصد اثربخشی داشته و اگر لازم شد آن را تصحیح، تکمیل و یا حتی تکذیب شود.


در کشور ما تحلیل افکار عمومی از پیچیدگی هایی نیز برخوردار است، چرا که اصولاً ما مبنای مشخصی برای سنجش افکار عمومی نداریم. در واقع شاید بتوان گفت یکی از شاخص‌ها و بهترین مبناها، رفتار رأی دادن مردم در عرصه‌ انتخابات است. که موضوعاتی نظیر رضایت‌مندی و عدم رضایت را نشان می‌دهد.

 

در واقع اطلاعات منتشر شده در این موضوع عموماً ناقص است و فقط به این که در کدام شهر چه تعداد افراد شرکت داشتند و میزان آراء باطله و چنین جزئیاتی پرداخته می‌شود. اما تحلیل درست افکار عمومی زمانی تحقق می‌یابد که مثلاً در یک شهرستان که کارخانه تولیدی وجود دارد میزان مشارکت جوانان و رأی آن‌ها به کاندیدای الف یا ب درصد زن یا مرد بودن رأی‌دهندگان و ... در نظر گرفته شود.


اگر اطلاعاتی مناسب وجود داشته باشد روابط عمومی‌ها در برنامه‌ریزی‌های خود می‌توانند از آن استفاده کنند. در حالی که فقدان چنین اطلاعاتی منجر می‌شود آگاهی نیز وجود نداشته باشد. وقتی مردم در حوزه‌های مختلف نظیر ترافیک و استفاده از کمربند ایمنی رعایت نمی‌کنند. علت اصلی نگرش مخاطبان است که در چرخه ارتباطات دو طرفه می‌توان با تحلیل افکار عمومی از این نگرش مطلع شد و نسبت به تغییرواصلاح این نگرش اقدامات مناسب را انجام داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  هفت اشتباه زبان بدن


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد