درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 15:36   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30356صفحه نخست » گفتگوجمعه، 16 تیر 1396 - 14:02
آگاهی از دیدگاه نخبگان جامعه با رصد وپایش رسانه ها
دکتر زارعیان معاون ارتباط با مشتریان شرکت مخابرات ایران: - چون رسانه‌ها نمایندگی افکار عمومی را در جامعه بر عهده دارند و خیلی از موضوعات و مباحثی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود، دیدگاه عمومی مردم است. روابط عمومی می‌تواند با تحلیل آن و بازخوردی که دریافت می‌کند. در بعد کلان هم دیدگاه افکار عمومی را در نظر داشته باشد و در مورد آن اقدام مناسب را انجام دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در مرحله اول این است که از طریق رسانه‌ها می‌توان از دیدگاه افکار عمومی و به ویژه نخبگان آگاه شد. به عنوان مثال اگر یک سازمانی دیدگاه نخبگان را راجع به خودش از طریق رسانه‌ها، تحلیل محتوا و پایش کند، می‌تواند تصمیمات مناسبی در بازخورد با این مسائلی نیز داشته باشد. به همین جهت یکی از کارهای اساسی که روابط عمومی‌ها باید انجام دهند تحلیل دائمی و مستمر رسانه‌ها می باشد، برای اخذ تصمیمات به موقع و مناسب در مسائلی که در سازمان وجود دارد.


موضوع دیگر این که چون رسانه‌ها نمایندگی افکار عمومی را در جامعه بر عهده دارند و خیلی از موضوعات و مباحثی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود، دیدگاه عمومی مردم است. روابط عمومی می‌تواند با تحلیل آن و بازخوردی که دریافت می‌کند. در بعد کلان هم دیدگاه افکار عمومی را در نظر داشته باشد و در مورد آن اقدام مناسب را انجام دهد.


اما در موضوع مهم دیگر پاسخ به خود رسانه است، چرا که خود رسانه جدا از این که دیدگاه نخبگان در عموم را منعکس می‌کند، خود رسانه هم اهمیت دارد چرا که نگاه مثبت و منفی او به رسانه می‌تواند در تقویت دیدگاه مثبت و منفی در جامعه تأثیرگذار باشد.


لذا توصیه می‌شود که روابط عمومی‌ها بر این موضوع مهم توجه کنند. به خصوص که در حال حاضر امکانات بسیار مناسبی به صورت الکترونیکی در اختیار روابط عمومی‌های سازمان برای پایش ورصدآنی رسانه‌ها قرار دارد.


در حوزه‌ پژوهش و تحقیق نیز روش‌های تحلیل محتوا، تحلیل گفتمان و تحلیل کیفی نیز این امکان را به روابط عمومی‌ها می‌دهد که بهره‌برداری خوبی را از رسانه‌ها داشته باشند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟


  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد