درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 05:20   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30854صفحه نخست » مقالات روابط عمومیپنجشنبه، 26 مرداد 1396 - 09:17
حفظ و نگهداشت مشتری
در حوزه بازاریابی و فروش دو پیشنهاد مادی وجود دارد که یک شرکت می‌تواند برای حفظ و نگهداشت مشتری خودش پیشنهاد دهد. اولین پیشنهاد برنامه فراوانی خرید و دیگری برنامه باشگاه مشتریان است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در حوزه بازاریابی و فروش دو پیشنهاد مادی وجود دارد که یک شرکت می‌تواند برای حفظ و نگهداشت مشتری خودش پیشنهاد دهد. اولین پیشنهاد برنامه فراوانی خرید و دیگری برنامه باشگاه مشتریان است.

برنامه فراوانی خرید:
برنامه‌های فراوانی درواقع پاداش‌هایی هستند که به یک مشتری داده‌شده می‌شود که به‌طور منظم اقدام به خرید در حجم‌های بالا می‌کند. برنامه فراوانی بر اساس مدل 80 – 20 کار می‌کند که در آن فرض بر این است که 80% حجم معاملات یک کسب‌وکار توسط 20% از مشتریان یک کسب‌وکار تکرار می‌شود. خطوط هوایی آمریکا یکی از اولین شرکت‌هایی بودند که برنامه‌های فراوانی خرید را ارائه کردند که بر آن اساس اقدام به ارائه پرواز رایگان برای مسافتی مشخص به برخی از مشتریان خود می‌کردند. بعدازاین هتل ماریوت که خیلی زود از این برنامه خطوط پروازی تقلید کرد و نام آن را برنامه میهمان افتخاری انتخاب کرد. مؤسسات ارائه‌کننده خدمات کارت‌های اعتباری هم خیلی زود به خیل ارائه‌کنندگان این برنامه پرداخته و شروع به ارائه امتیازهایی به مشتریان خود بر اساس خط اعتبار آن‌ها کردند.

اطلاعات موجود این‌گونه بیان می‌دارد که همواره اولین شرکتی که در یک صنعت به استفاده از برنامه‌های فراوانی خرید روی می‌آورد، بیشترین سود را از این جریان برای خود برمی‌دارد. بااین‌وجود، زمانی که رقبا شروع به کپی کردن از استراتژی استفاده‌شده توسط یک شرکت می‌کنند، این خودش برای شرکت اولیه تبدیل به یک حجم از برنامه‌های اضافی می‌شود، چراکه شرکت اولیه برای حفظ جذابیت برنامه خود باید بر میزان پیشنهادها و تشویق‌های خودش بی افزاید. این موضوع همچنین موجب ایجاد فضایی برای خلاقیت شده و بنابراین امروزه خطوط هوایی وجود دارند که بر اساس برنامه وفاداری اولیه اقدام به پیشنهاد برنامه‌های دیگری می‌کنند که مبنی بر عادات پروازی مشتریان است.

برنامه باشگاه مشتریان:
یک مزیت مالی دیگر که می‌تواند در اختیار مشتری قرار بگیرد، زمانی است که به مشتریان پیشنهاد عضویت در یک باشگاه ویژه تحت مدیریت یک برند داده‌شده است. عضویت باشگاه‌ها می‌تواند از نوع باز و به‌اصطلاح آزاد باشد که در آن هر کس که یک محصول یا خدمت را خریداری می‌کند می‌تواند امکان عضویت در یک باشگاه را پیدا کند یا برنامه به صورتی ویژه طراحی شود که در آن یا معیاری برای ورود و عضویت در باشگاه تعیین‌شده مشتری برای عضویت در باشگاه باید هزینه‌ای را پرداخت کند و سپس بعد از عضویت از مزایایی فراتر از حق عضویت خود برخوردار شود.

باوجوداینکه حالت باز یا آزاد شیوه‌ای مناسب برای حفظ و نگهداشت تعداد زیادی از مشتریان و همچنین جذب برخی از مشتریان رقبا به‌حساب می‌آید، شیوه ویژه و البته بسته حالتی است که افراد را پس از عضویت برای مدت بیشتری حفظ می‌کند. برخی از نمونه‌های بسیار موفق باشگاه مشتریان شامل باشگاه مشتریان دارندگان گوشی‌های برند اپل است که شامل چیزی در حدود 600 گروه مختلف کوچک و بزرگ از افراد می‌شود که تعداد بسیاری زیادی از مشتریان آن‌ها را شامل می‌شود. به‌طور مشابه باشگاه مشتریان دارندگان موتورهای هاردلی دیویدسون نیز شامل بیش از یک‌میلیون از مشتریانی می‌شود که مالک این موتورها هستند و اغلب از آن به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌های باشگاه مشتریان نام‌برده می‌شود.

بنابراین هر دو برنامه فراوانی اشاره‌شده شامل برنامه فراوانی خرید و برنامه باشگاه مشتریان نقشی مهم در حفظ و نگهداشت مشتریان داشته و ابزارهای مالی فوق‌العاده‌ای برای سازمان‌ها به‌حساب می‌آیند.

زهرا داوودی

منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد