درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 06:33   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31247صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 22 شهریور 1396 - 07:43
مراحل ایجاد روابط عمومی در یک شرکت تجاری
روابط عمومی یک شرکت تجاری در عصر حاضر شامل تحلیل و درک کاملی است از همه عواملی که بر عکس العمل مردم نسبت به آن شرکت تاثیرگذارند که دارای مراحل زیر است:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی یک شرکت تجاری در عصر حاضر شامل تحلیل و درک کاملی است از همه عواملی که بر عکس العمل مردم نسبت به آن شرکت تاثیرگذارند که دارای مراحل زیر است:


1- بررسی محیط مورد فعالیت شرکت
هر شرکت در ((محیط)) یا سیستم خاصی عمل می کند و به هر اتفاقی که در آن محیط می افتد وابسته است. درک تمایلات رفتاری حاکم در این محیط و درک چگونگی تاثیرپذیری شرکت از آن ها بسیار حیاتی است. این امر شامل بررسی احساسات ناگهانی گروه های مختلف مردم نسبت به خود شرکت، و زمینه ای که شرکت در آن فعالیت می کند، نیز می شود.


2- تعیین طرز تلقی گروه های مختلف نسبت به شرکت
این گروه ها در برگیرنده کارمندان، سهامدارن، مشتریان، و بخش های دیگر جامعه می شوند. وقتی رفتارها شناخته شدند دیگر موردی که سوء تفاهمی نسبت به شرکت ایجاد کند، وجود نداشته و همچنین سیاست ها و اعمال شرکت در صورتی که به بروز عکس العمل های نامطلوب منجر شوند قابل پیش بینی و رفع هستند.


3- تحلیل وضعیت نظرات نسبت به شرکت
تحقیق ممکن است به کشف نارضایتی در میان بعضی کارمندان انجامد. نارضایتی که ممکن است به مساله ای جدی تبدیل شود یا کشف این که سهامداران مایلند اطلاعات بیشتری درباره شرکت و محصولاتش داشته باشند و یا اینکه مصرف کنندگان قادر نیستند. به طور دقیق متوجه شرکت تولید کننده کالا شوند. تحقیق، کمک می کند تا برای پیشبرد و اصلاح نظرات گروه های مختلف نسبت به شرکت بتوانیم برنامه ریزی کنیم.


4- سیاست گذاری
بعد از تحلیل شاید به این نتیجه برسیم که بعضی از سیاست های شرکت باید تعدیل شود تا طرز تلقی گروه خاصی که مورد نظر است بهبود یابد. اغلب برای این کار عامل سوء تفاهم را از بین می برند.


5- برنامه ریزی برای بهبود طرز تلقی
با فهم چگونگی تلقی مردم نسبت به شرکت و روشنگری سیاست های شرکت درباره مسائلی که افکار عمومی را متاثر می سازد، می توانیم زمینه برنامه ریزی را فراهم آوریم. قدم بعدی طرح ریزی سلسله فعالیت ها به منظور تبیین جزییات برنامه ریزی، اتخاذ تصمیماتی است که شرکت و محصولات آن را به روشنی توصیف کرده، باعث زدودن سوء تفاهم و افزایش حسن نیت می شوند.

6- اجرای فعالیت های طرح ریزی شده
ابزارهای روابط عمومی- یعنی تبلیغات، انتشارات، فعالیت های کارمندان، گزارش به سهامدارن، و مسائل دیگر - به کار گرفته شده تا فعالیت های طرح ریزی شده به اجرا در آیند. با برنامه های دقیق از پیش طراحی شده، این مرحله ملموس ترین مرحله فعالیت های
روابط عمومی یک شرکت می شود.


7- عکس العمل مخاطبان، ارزیابی، تطبیق
اوضاع همواره در تغییر است و فعالیت های روابط عمومی بر این تغییرات هم تاثیر گذار و هم تاثیر پذیرند. پس ضروری است تا به طور مداوم از نظرات مردم آگاهی یابیم. این کار کمک می کند تا نتایج و پیشرفت های خود را بسنجیم و برنامه های روابط عمومی و به تبع آن سیاست های کلی شرکت را با آن نتایج تطبیق دهیم.


این رویکرد علمی به مساله افزایش حسن نیت نسبت به یک سازمان چیزی فراتر ار تبلیغات صرف یا تلاش برای خشنودسازی اعضا و کارمندان است. کاری است نیازمند تخصص و ذوقی عالی، افرادی باشناخت وسیع، تجربه در مسائل افکار عمومی و راه های تاثیر گذاری بر آن، و امکاناتی برای انجام هر آن چه که در یک برنامه خوب طرح ریزی شده ضروری است.


از این روی، اکثر شرکت ها و سازمان های پر سابقه در کشورهایی با اقتصاد آزاد در پی جذب متخصصان با تجربه برای تصدی مقام مدیر یا مشاور روابط عمومی هستند. بدین وسیله، آن ها بهترین مغزها را برای تحلیل و طرح ریزی، بهترین کارمندان را برای دست یابی به بیشترین نتیجه از هر کاری، و بیشترین امکانات لازم را برای به اجرا درآوردن اهدافشان به کار می گیرند.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد