درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 06:22   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31293صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 26 شهریور 1396 - 16:04
4 تفاوت اساسی بین روابط عمومی (PR) و تبلیغات
قدرت و نفوذ روابط عمومی بسیار بیشتر از تبلیغات است. امروزه باتوجه به رویکرد مشتری محور بازاریابی، تبلیغات همانند یک CD یک بار مصرف کهنه می ماند و روابط عمومی همچون وسیله ای مدرن، مانند یک هارد دیسک.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- قدرت و نفوذ روابط عمومی بسیار بیشتر از تبلیغات است. امروزه باتوجه به رویکرد مشتری محور بازاریابی، تبلیغات همانند یک CD یک بار مصرف کهنه می ماند و روابط عمومی همچون وسیله ای مدرن، مانند یک هارد دیسک.

 

به گزارش سایت modir.tv، تفاوت اصلی روابط عمومی و تبلیغات در این است که شما در تبلیغات صرفا بیان کننده هستید و هیچ پاسخ و بازخوردی از مخاطبان خود دریافت نمی کنید، اما روابط عمومی (PR) در واقع تقابل بین شما و مخاطب است؛ تقابلی دو طرفه!

تفاوت تبلیغات و روابط عمومی در درک مشتریان
- تبلیغات: در برنامه ریزی تبلیغات، چند نفر از سرمایه داران و مدیران یک شرکت گرد هم می آیند و غالبا به نیت افزایش فروش، برنامه ریزی و بودجه بندی می کنند. در آخر چنین جلساتی، در بهترین حالت می توان ایده و نظری نزدیک به خواسته مشتریان تولید کرد.

- روابط عمومی: اما مبنای کار روابط عمومی (PR) گوش دادن به مشتریان است. روابط عمومی گویی با فهم خواسته های مشتریان پیمان بسته است. روابط عمومی فرآیندی است که با توجه مستقیم به نظرات مشتریان، در پی یافتن پاسخ هایی برای سوالات اساسی برنامه های ترویجی یک شرکت است.

Crosby Noricks، نویسنده مجله Independent Fashion Bloggers می گوید «تأثیری که روابط عمومی بر خریداران می گذارد قابل مقایسه با تبلیغات نیست. چطور می شود فردی آن چیزی را که خودش دقیقا می خواهد و خودش دستور به ساختنش را داده، نخرد؟»

در ادامه مثالی می زند که فرض کنید خانمی می خواهد برای فصل پاییز لباس تهیه کند. می تواند به مجله های مد سر بزند و پس از مدتی سر و کله زدن با تبلیغات مختلف، از دیدن آنها کلافه شود، چون نمی داند کدام شان راست می گوید و کدام شان فقط زرق و برق تبلیغاتی ا ست؟!

او ترجیح می دهد که خودش را در یک لباس پاییزی ببیند و درک کند که با آن لباس، در پاییز به چه شکلی درخواهد آمد؟

اینجاست که یک متخصص مد می تواند با توجه به ویژگی های شخص آن خانم، بهترین لباس ها، سِت ها، ترکیب رنگ ها و… را به او پیشنهاد بدهد. و حالا آن خانم با چشمانی بازتر به انتخاب لباس مورد علاقه اش بپردازد.

برخی عقیده دارند که دوران تبلیغات، آرام آرام روبه پایان است و جای آن را بدون شک روابط عمومی خواهد گرفت.

4 تفاوت اساسی بین روابط عمومی (PR) و تبلیغات
خبر نزد مردم است

بسیاری از روزنامه نگارها وقت خود را صرف این می کنند که با مدیران و رؤسای شرکت های بزرگ صحبت کرده و گزارشی تهیه کنند.

وقتش رسیده که حرف مردم را بشنویم و به خواسته شان گوش دهیم. سری به گروه های مردمی مختلف بزنید؛ انجمن ها، گردهمایی ها، صحبت هایی که در مترو، اتوبوس و… در جریان است و...

اینجاست که می توانید خبر واقعی را پیدا کنید؛ اینجاست که می توانید با خواسته مردم بیشتر آشنا بشوید.

شعار نمی دهم؛ برای به دست آوردن خبرهای دسته اول، بهترین روش کمک گرفتن از مردم است؛ آنهایی که در صحنه ها و اتفاقات مختلف حاضر هستند برای تان فیلم بگیرند و بفرستند یا صحبت آنها را بشنوید و بنویسید… روابط عمومی یعنی این. (این مورد به خصوص برای کسانی که به دنبال استفاده از روش بازاریابی دهان به دهان هستند، بسیار اهمیت دارد)

روابط عمومی، دو سیبل را هدف می گیرد
روابط عمومی مانند پولوتونیم است؛ می توان آن را غنی کرد و برای تولید انرژی استفاده کرد یا می توان از آن بمب هسته ای ساخت. از یک طرف می توانید از روابط عمومی برای برجسته کردن نقاط قوت خودتان یا محصول تان استفاده کنید و از طرفی دیگر می توانید نقاط ضعف رقیبان تان را در بوق و کرنا کنید.

درباره روش بیان و صحبت کردن در حوزه روابط عمومی به نکات زیر توجه داشته باشید؛ نکاتی که مبنای روان شناسی و رفتارشناسی به دست آمده است.

- از نظرات متخصصان، پزشکان، پروفسورها، اساتید دانشگاه و سایر افراد موفق، در راستای تأیید نظرات تان استفاده کنید. در این صورت حرف شما مقبولیت بیشتری خواهد داشت.

- می توانید از موانع اجتماعی بهره جویی کنید. مثلا در آمریکا هنگامی که زنان برای حق سیگار کشیدن راهپیمایی کردند، شرکت تولید سیگار از نوشته «مشعل های آزادی» برای سیگارهای خود استفاده کرد.

- محققان و متخصصانی را برای کشف عادات رفتاری مردم استخدام کنید.

- با زندگی روزمره مخاطبان تان انس بگیرید.

هزینه؛ تفاوتی دیگر بین تبلیغات و روابط عمومی
تبلیغات هزینه بسیار زیادی دارد. اجاره رسانه های تبلیغاتی جزو هزینه برترین کارهای یک شرکت محسوب می شود. از طرفی دیگر یک تبلیغات برای اثربخشی به تکرار نیاز دارد و این تکرار یعنی هزینه دوباره.

اما روابط عمومی بر مبنای تحقیق و شنیدن و تحلیل است، نه چیزی دیگر.

کافی است بازار هدف خود را به طور کامل بشناسید و نیازها و خواسته های آنها را بدانید؛ این تمام هزینه شماست!

در این بین نیز می توانید از متخصصان جامعه شناسی بهره مند شوید یا حتی کم خرج تر از آن، از بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده کنید. نظرات و عقاید و رفتار مردم را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید تا بهتر از قبل متوجه شوید که چه چیزی را چطور و چگونه باید تولید و پخش کنید.

 

منبع: http://forsatnet.ir
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد