درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 15:15   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31757صفحه نخست » خبر یکدوشنبه، 15 آبان 1396 - 21:03
گزارش برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی
مراسم تکریم دکتر محمدمهدی جولایی و معارفه رضا همدانچی مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدصادق ضیائی مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی و کارکنان این حوزه ظهر امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

دکتر ضیائی: باید یک صدا از دانشگاه آزاد اسلامی بیرون بیاید/ روابط عمومی پیاده نظام هیچ گروهی نیست
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  
دکتر ضیایی با بیان اینکه کاری در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق نمی افتد، مگر اینکه توسط روابط عمومی طرح و بحث شود، گفت: باید یک صدا از دانشگاه آزاد اسلامی بیرون بیاید .

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم تکریم دکتر محمدمهدی جولایی و معارفه رضا همدانچی مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدصادق ضیائی مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی و کارکنان این حوزه ظهر امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.

دکتر ضیایی در این جلسه با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی و نقش رسانه های کشور در به تصویر کشیدن حماسه بزرگ و میلیونی این ایام، خاطرنشان کرد: قیام امام حسین (ع) و یارانش دارای بطن ارزشی و معنوی است که در دنیا نظیر ندارد و ما باید قدردان نظام اسلامی و فضای معنوی حاکم بر کشور باشیم.

وی با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه "وای به وقتی که آمریکا از ما تعریف کند"، گفت: اگر رسانه های بیگانه قیام عاشورا را به تصویر بکشند، جای سوال دارد، چرا که این واقعه با مرام و خط مشی آنها هیچگونه سازگاری ندارد.

روابط عمومی چشم، گوش و زبان مجموعه است
دکتر ضیائی در ادامه به نقش خطیر و اساسی روابط عمومی در سازمانها و ارگانها اشاره و تصریح کرد: روابط عمومی چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای مجموعه است.

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه روابط عمومی باید پاک ببیند، خوب گوش دهد و درست سخن بگوید، افزود: روابط عمومی حق ندارد موضعی جز موضع حق و ارزشی بگیرد و پیاده نظام هیچ گروهی نیست، مگر گروه حق مدار و ولایت مدار.

وی با بیان اینکه رسانه ها به عنوان فرستنده و گیرنده خبر، حق دخل و تصرف ندارند و باید خبر را عیناً دریافت و با حفظ امانت منتقل کنند، گفت: در این صورت است که اعتماد و سرمایه اجتماعی به وجود می آید و مخاطب جذب می شود.

دکتر ضیائی افزود: زمانی که مخاطب جذب شد، می توانیم الگوی رفتاری ارزشی را جاری و به منصه ظهور برسانیم.

وی در ادامه به نقش تأثیرگذار و مهم معلم و مدرسه در تربیت و پرورش دانش آموزان تأکید کرد و افزود: معلمان باید آگاه ترین، مطلع ترین و روانشناس ترین افراد باشند و معلم با سواد از بروز خطای استراتژیک جلوگیری می کند.

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: رفتار انسانها برگرفته از ساختار ذهنی و نظام ارزشی آنهاست. همچنین رفتار انسانها، ارتباطات آنها را نیز شکل می دهد.

دکتر ضیائی با بیان اینکه مدیر روابط عمومی باید به ساختار ذهنی، نظام ارزشی و رفتار سازمانی حاکم بر دانشگاه آزاد اسلامی آگاهی داشته باشد، گفت: کار روابط عمومی بسیار سخت است، در صورتی که بخواهد دقیق عمل کند.

وی خطاب به مدیران روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه باید دارای یک سیستم خود کنترل باشید، افزود: باید سیاست های کلان دانشگاه براساس نظرات رئیس دانشگاه، هادی رفتار و ریل گذاری شما در مسیر اهدافتان باشد. نباید دیگران عملکرد و رفتار شما را کنترل کنند.

دکتر ضیائی اخلاق مداری را نتیجه خودکنترلی دانست و افزود: اگر با این روش کار کنید، قطعاً ملجا و پناهگاهی برای افراد مجموعه خود هستید.

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به کارکنان روابط عمومی، گفت: اخبار و اطلاعات دقیق، مستند، صریح و با منبع روشن منتشر کنید و همواره فرمایش حضرت امیرالمؤمنین(ع) که فرمودند: «بین حق و باطل 4 انگشت فاصله است» را در نظر داشته باشید.

ایجاد فضای ایمن و امن با ارتباطات ارزشی و ساختاریافته
وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال فضای ایمن و امن با ارتباطات ارزشی و ساختار یافته در درون و بیرون سازمان هستیم.

دکتر ضیائی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روابط عمومی یکی از عوامل تأثیرگذار در عصر ارتباطات است، اظهار داشت: روابط عمومی باید نسبت به اوضاع جامعه هوشیار باشد، اتفاقات را رصد کند و بلافاصله به تصمیم گیرندگان منتقل کند و شرایط را تحلیل علمی و منطقی کند.

وی با قدردانی از زحمات دکتر دکتر جولایی مدیرکل سابق روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ایشان به حق براساس همین شیوه و سیره در دوران مسئولیت رفتار کرد.

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دکتر جولایی صاحب تجربه در زمینه های مختلف علمی و از نخبگان کشور هستند که از واحدهای مختلف دانشگاهی تقاضای همکاری دارند که خود ایشان باید تصمیم بگیرند.

دکتر ضیائی همچنین در معارفه رضا همدانچی مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: وی صاحب تجربه، اعتقاد ریشه ای و درونی و تعهد لازم است و برای ما جای بسیار خوشبختی و فرصت مغتنمی است که روح جدیدی به کالبد دانشگاه آزاد اسلامی دمیده شده است.

وی ادامه داد: امیدوارم با وجود ایشان چرخه روابط عمومی را سریعتر به مقصود برسانیم و با چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویا در راستای تحقق اهداف دانشگاه آزاد اسلامی مثمرثمر باشیم.

روابط عمومی نباید از هیچ فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی غافل بماند
رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کاری در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق نمی افتد، مگر اینکه توسط روابط عمومی طرح و بحث شود. همچنین روابط عمومی نباید از هیچ فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی غافل بماند.

افرادی که کار ارتباطات و رسانه می کنند باید با هم هماهنگ باشند
وی با بیان اینکه حوزه رسانه های دانشگاه که در ساختار قبل طراحی شده بود براساس ساختار جدید به حوزه فرهنگی دانشجویی منتقل می شوند و با توجه به اینکه جانمایی آن توسط حوزه معاونت اداری و مالی صورت گرفته، از نظر فضا هم به آنجا منتقل می شود، گفت: افرادی که کار ارتباطات و رسانه می کنند باید با هم هماهنگ باشند، در واقع باید یک صدا از دانشگاه آزاد اسلامی بیرون بیاید و یک وفاق عمومی را به جامعه منتقل کند. تشتت آرا و تصمیمات متضاد انرژی می گیرد و مخاطب را نسبت به دانشگاه و اهداف دانشگاه دیر باور می کند و نباید رفتاری کنیم که این اتفاق بیافتد.

دکتر ضیائی در پایان با آرزوی توفیق برای دکتر جولایی و آقای همدانچی، گفت: دست به دست هم بدهیم و در دورانی که توفیق خدمت داریم، اثرگذار باشیم.
 

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی: ایجاد نظام جامع روابط‌عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی
مراسم تکریم و معارفه مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر ضیائی مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی و سایر مدیران کل سازمان مرکزی ظهر امروز برگزار شد.

رضا همدانچی در این جلسه ضمن تشکر از دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر ضیائی مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی به دلیل اعتماد برای سپردن مسئولیت این اداره کل، ابراز امیدواری کرد با همراهی تمامی همکاران روابط‌عمومی بتواند پاسخ این اعتماد را به شایستگی بدهد.

مدیرکل روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه فعالیت در هر بخش از دانشگاه به دلیل برخورداری نهادهای علمی، بدنه نخبگی و حضور اساتید و دانشجویان، الزامات و ظرایف خاص خود را داراست، گفت: این ظرافت‌ها در روابط‌عمومی دانشگاه‌ها و بخصوص در بزرگترین دانشگاه حضوری جهان دوچندان می‌شود.

سیاست‌گذاری در حوزه روابط‌عمومی باید متناسب و در شأن دانشگاه باشد
وی افزود: از این رو لازم است سیاست‌گذاری در حوزه‌های ارتباطات، اطلاع‌رسانی و تبلیغات که مجموعه وظایف روابط‌عمومی را تشکیل می‌دهند، متناسب و در شأن یک نهاد علمی باشد.

مدیرکل روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه از روابط‌عمومی هر سازمانی انتظار می‌رود که در دقت، سرعت و انجام وظایف و انضباط در کارها پیشتاز باشد، گفت: امیدوارم این مهم در روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی نیز عملیاتی شود. البته تجهیز روابط‌عمومی در کنار تخصص‌محوری و اهتمام کارکنان به امور محوله، می‌تواند این پیشتازی را محقق کند.

همدانچی در ادامه به اهم برنامه‌های روابط‌عمومی دانشگاه در آینده پرداخت و گفت: ایجاد نظام جامع روابط‌عمومی در دانشگاه، تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی، اجرای سیستم مکانیزه خبررسانی، سیاست‌گذاری و اجرای برنامه‌های تبلیغاتی بهینه و در شأن دانشگاه در سطح ملی و منطقه‌ای، ساماندهی وب‌سایت اصلی دانشگاه و بهبود وضعیت آن در رنکینگ ملی و بین‌المللی و... از جمله برنامه‌هایی خواهد بود که به همراهی همکاران روابط‌عمومی نسبت به اجرای آنها اقدام خواهیم کرد.

وی در پایان با قدردانی از زحمات و تلاش های دکتر جولایی مدیرکل سابق روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی برای وی آرزوی توفیق کرد.
 

 

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

دکتر جولایی: روابط عمومی سهم عمده ای در برجسته کردن نام دانشگاه آزاد اسلامی داشته‌ است
دکتر محمدمهدی جولایی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تاکید بر جایگاه روابط عمومی، اظهار داشت: مدیران سابق و همکاران این حوزه، با تعامل و همراهی با رسانه های درونی و بیرونی دانشگاه، سهم عمده ای در برجسته کردن نام دانشگاه آزاد اسلامی داشته‌اند.

دکتر محمدمهدی جولایی در این جلسه ضمن قدردانی از حسن اعتماد دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنا و دکتر نوریان سرپرست سابق دانشگاه، گفت: از اینکه مسئولیت خطیر مدیریت روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در آن مرحله حساس و تاریخی به بنده سپرده شد، بسیار قدردانی می کنم.

وی افزود: طی دوره مسئولیت چندماهه در روابط عمومی، تجربیات ارزنده‌ای از دکتر فرهاد رهبر که از مدیران ولایی، انقلابی، پرتلاش و شناخته‌شده دانشگاهی هستند، آموختم و مطمئنم که حضور ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی موجب توفیقات روزافزون برای دانشگاه خواهد شد.

دکتر جولایی ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته توسط مسئولان سابق حوزه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در جهت اعتلای نام این دانشگاه،گفت: مدیران سابق و همکاران این حوزه، با تعامل و هماهنگی با رسانه های درونی و بیرونی دانشگاه، سهم عمده ای در برجسته کردن نام دانشگاه آزاد اسلامی داشته‌اند. درواقع تمامی تلاش همکاران این حوزه در راستای ایجاد بستر مناسب برای تحقق برنامه ها و اهداف مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری است.

مدیرکل سابق روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه طی مدت مسئولیت خود سعی کردم از الگوی پیامبر اکرم (ص) در رعایت اخلاق اسلامی بهره بگیرم، افزود: مبنای اصلی فعالیت بنده و همکارانم اخلاق‌مداری و پایبندی به ارزش های اسلامی است و سعی شد در آن برهه زمانی خاص، خارج از احساسات و هیاهو کار انجام شود و با ایجاد آرامش در جهت منافع دانشگاه حر کت کنیم.

وی درخصوص مهمترین فعالیت های انجام‌شده در دوره مدیریت خود، گفت: راه‌اندازی پرتال جامع و یکپارچه دانشگاه آزاد اسلامی، ارائه پیشنهاد تاسیس موزه و نمایشگاه دائمی دانشگاه آزاد اسلامی، ایجاد سیستم جامع پیشنهادات و انتقادات با هدف برقراری ارتباط مستقیم بین مسئولان دانشگاه و جامعه هدف، تبلیغات هوشمند، هدفمند و موثر ، تدوین برنامه سالانه تبلیغات دانشگاه آزاد اسلامی ، استفاده از فضاهای بلا استفاده واحدها جهت تبلیغات و درآمدهای غیرشهریه ای از مهمترین اقدامات انجام‌شده در این حوزه به شمار می رود.

وی افزود: ‌افزایش 50درصدی بازتاب اخبار دانشگاه آزاد اسلامی در رسانه ملی و رسانه های مکتوب نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، پخش حدود 300 دقیقه برنامه تولیدی درخصوص دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی از رسانه ملی و... از دیگر دستاوردهای این حوزه و نتیجه تلاش و کوشش همکاران در شش ماهه گذشته به شمار می رود.

دکتر جولایی همچنین خاطرنشان کرد:بر مبنای گزارشات منابع رسمی، با تلاش همکاران این حوزه امسال برای اولین بار در زمان انتخاب رشته دانشجویان با کاهش 75درصدی هزینه تبلیغات، موفق شدیم افزایش 20درصدی متقاضیان ورود به دانشگاه آزاد اسلامی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه افتخار می کنم عضوی از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی هستم ، افزود: به عنوان سرباز در هر سنگری که نیاز باشد ، خدمتگزار این مجموعه بزرگ علمی، فرهنکی و آموزشی خواهم بود.

مدیرکل سابق روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان برای رضا همدانچی آرزوی توفیق روزافزون کرد.
 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد