درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 07:10   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32201صفحه نخست » گفتگویکشنبه، 10 دی 1396 - 11:59
رییس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی: محدودیت‌‎ها در بازتاب اعتراضات، مردم را به رسانه‌های خارجی سوق می‌دهد
نقش رسانه‌ها عموماً در این شرایط مهم‌تر و پررنگ‌تر می‌شود که می‌توانند به‌صورت حساب‌شده و با تأمل، بازتابی از این رویدادها را منتشر کنند؛ زیرا چشم بستن بر روی اتفاقاتی که در حال روی دادن است باعث فاصله گرفتن رسانه و مخاطب از همدیگر می‌شود.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- محمدمهدی فرقانی، رییس دانشکده علوم ارتباطات و عضو هیئت علمی گروه روزنامه نگاری دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اعتراضات و تجمعات اخیر در سایر استان‌های ایران و نقش رسانه‌ها، گفت: نقش رسانه‌ها عموماً در این شرایط مهم‌تر و پررنگ‌تر می‌شود که می‌توانند به‌صورت حساب‌شده و با تأمل، بازتابی از این رویدادها را منتشر کنند؛ زیرا چشم بستن بر روی اتفاقاتی که در حال روی دادن است باعث فاصله گرفتن رسانه و مخاطب از همدیگر می‌شود.

 این کارشناس ارتباطات با بیان اینکه نپرداختن رسانه‌ها به موضوعات جامعه باعث می‌شود که مخاطبان به رسانه‌های خارجی روی بیاورند، تصریح کرد: نقش و کارکرد بعدی رسانه‌ها کمک به واکاوی و ریشه‌یابی این‌گونه حوادث است. بخشی از آن می‌تواند ریشه در مشکلات واقعی مردم اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره داشته باشد و بخش دیگر آن‌هم می‌تواند احیاناً به مسائل پشت پرده ارتباط داشته باشد. به همین دلیل رسانه‌های داخلی می‌توانند نقش واکاوی و آگاه کردن مردم از ماجراهای در حال اتفاق را داشته باشند، درعین‌حال می‌توانند جلوی سوءاستفاده فرصت‌طلبان را بگیرند.

رسانه‌ها باید با تأمل و دقت این قبیل موضوعات را به مردم منعکس کنند زیرا این موضوعات بسیار حساس و مهم است. در این صورت می‌توان گفت مردم به‌جایی می‌رسند که می‌توانند به رسانه‌های داخلی اعتماد و آن‌ها را دنبال کنند و از این طریق مدیریت اخبار هم در دست رسانه‌های داخلی قرار می‌گیرد، نه رسانه‌های برون‌مرزی.

این استاد دانشگاه با اشاره به دلیل صداوسیما برای نشان ندادن خبرهای تجمعات اعتراض‌آمیز مردم از این رسانه،‌ تصریح کرد: بالاخره قوانین و محدودیت‌های هم وجود دارد. زمانی که شورای عالی امنیت ملی تصمیماتی را اتخاذ می‌کند به‌مثابه قانون است و این موارد هم البته به سیاست‌های کلی نظام برمی‌کردد. ما نیز باید بپذیریم که صداوسیما با محدودیت‌هایی هم مواجه است که این محدودیت‌ها در بازتاب اعتراضات مردم ممکن است باعث شود مردم به سمت رسانه‌های خارجی سوق پیدا کنند.

صداوسیما باید محدودیت‌های خود را اعلام کند. اگر این دستورات داخلی است باید جواب دهند و اگر هم از سوی نهاد دیگری این قوانین وضع‌شده است،‌ آن نهاد باید پاسخگو باشد.

منبع: http://www.rouydad24.ir/fa/news/96301
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  هفت اشتباه زبان بدن


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد