شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رز هانت، مدیر ارتباطات کوکاکولا در اروپاست. این متن کامل گفتگویی است که بخش هایی از آن در گزارش هولمز منتشر شد.
به هنگام تصمیمگیری برای استخدام و بهرهگیری از یک کارگزاری، خلاقیت تا چه میزان در انتخاب شما تأثیرگذار است؟
حیاتی. تفکر خلاق تنها به معنای ایده برای کارزار نیست – گرچه روشن است که کارزارها از اهمیت فوقالعادهای برخوردار هستند – بلکه رویکرد کلی یک کارگزاری برای اداره کسب و کار و پروژه مشتری است. اغلب یک ایده خلاق ناب میتواند در کل مسیر تحول ایجاد کند.
سطح خلاقیت را در کارگزاریهای خود چگونه توصیف میکنید؟
بسیار خوب. زمانی در بهترین حالت خود به سر میبرد که از خلاقیت طبیعی تیم درونسازمانی نیز استفاده کند و از محدودیتهای روزمره خلاص شود – ما برای تفکر بزرگ به کارگزاری خود تکیه میکنیم و سپس به آنچه انجام دادهایم بازمیگردیم.
به طور کلی، پذیرش شما نسبت به ایدههای خلاقانه کارگزاری خود چه میزان است؟
ما بسیار پذیرا هستیم – و در واقع خواستار آن هستیم. حتی اگر از تک تک ایدهها استفاده نکنیم، هر ایده ایده دیگری را به ذهن متبادر میکند و تفکر ما را زنده نگه میدارد. حتی اگر تمام ایدهها در شکل اولیه خود به اجرا درنیایند، ارزش بسیاری در آن نهفته است.
آیا کارگزاری روابطعمومی شما تا کنون به عنوان کارگزاری پیشتاز در خلاقیت معرفی شده است؟
ما ایدههای خلاق را از تمام کارگزاریهای خود دریافت میکنیم، صرف نظر از این که حوزه تخصصی آنها چه باشد.
موانع بر سر راه کارگزاریهای روابطعمومی برای تبدیل شدن به یک کارگزاری پیشتاز در خلاقیت کدام هستند؟
در تجربه شخصی من، کارگزاریهای روابط عمومی همچنان کمروتر از آن هستند که به طرح ایده بپردازند. از نظر مشتریان، مرز میان روابطعمومیها و شرکتهای تبلیغاتی نامحسوستر از گذشته شده است. ما به دنبال ایده بزرگ هستیم و خاستگاه آن هر کجا که باشد مهم نیست.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|