درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 02:46   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33546صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 26 اردیبهشت 1397 - 19:49
روابط عمومی نتیجه تحولات جوامع و نظام‌های ارتباطی سازمان‌ها
حمید رضا عظیمی مدیر مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر - 17می، روز ملی جهانی ارتباطات است. این روز که مصادف با 27 اردیبهشت ماه است، در ایران نیز به عنوان«روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» ثبت شده است. این روز فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی را در این دنیای جدید فناورانه و الکترونیک مورد توجه قراردهیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- 17می، روز ملی جهانی ارتباطات است. این روز که مصادف با 27 اردیبهشت ماه است، در ایران نیز به عنوان«روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» ثبت شده است. این روز فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی را در این دنیای جدید فناورانه و الکترونیک مورد توجه قراردهیم.

امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است. نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیتهای حرفه ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است. بنا بر این،‌ از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تأکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع،‌ منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی، دخالت در روند تصمیم گیری سازمان است.

اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

با این اوصاف، صنعت روابط عمومی دوران تحولات پیچیده ای را تجربه می‌کند. از یک سو رشد فناوری های ارتباطی و فضای مجازی و از سوی دیگر مخاطبانِ خواهان فعالیت مشارکت جویانه، این صنعت ارتباطاتی و اطلاع رسانی را با تحولات جدی و عرصه‌های ناشناخته‌ای روبرو کرده است.در طول سالهای گذشته، تحولی اساسی در دسترسی مردم به اطلاعات صورت گرفته است. واحدهای روابط عمومی در طول این سال‌ها تحت فشار بوده‌اند تا از انتشار مطالب به سوی مخاطبان توده‌ای فاصله گرفته و به سمت ارتباطات متعامل با مخاطبان فعال تغییر مسیر دهند و بدون تردید فضای مجازی در این عرصه نقش بی بدیلی بازی کرده است؛ نقشی پر از تهدید و فرصت.

آنچه مسلم است اینکه فرصت استفاده از فضای مجازی برای روابط عمومی ها خیلی بیشتر از جنبه های تهدیدآمیز آن است.این فضا می تواند جایگزینی برای پرکردن خلاءهای ارتباطی و رسانه ای باشد. روابط عمومی ها با استفاده از این فرصت می توانند این جایگزینی را به وجود آورند. حضور مستمر و موثر کارکنان روابط عمومی ها در سازمان های مختلف در فضای مجازی کمک می کند تا بخش های مختلف یک سازمان همزمان اطلاعات درست و با سرعت در اختیار مشتریان خود قرار دهند زیرا امکانات فضای مجازی به روابط عمومی سازمان ها این فرصت را می دهد که در فضایی گسترده تروباسرعت بیشتری بامخاطبان خود ارتباط برقرارکنند. در جوامع فعلی روابط عمومی یکی از اصلی‌ترین عوامل برای ایجاد مناسبات با اقشار و جوامع مختلف به شمار می‌آید. روابط عمومی ها باید در رقابت در فضاهای مجازی کوشا باشند زیرا روابط عمومی نتیجه تحولات جوامع و نظام‌های ارتباطی سازمان‌ها هستند که در دو بُعد درون‌ سازمانی و برون ‌سازمانی اتفاق می‌افتند تا اعتماد میان افراد در محیط کار و جامعه نسبت به آنچه از سوی سازمان انجام می‌شود به ‌دست آید.

زیست در فضای مجازی را می توان سرنوشت محتوم انسان ها و سازمان ها دانست و در این میان روابط عمومی ها به واسطه نیاز ذاتی به برقراری ارتباط، ناگزیر از برنامه ریزی مطلوب برای برخورداری از زیستنی مطلوب در این فضا هستند.

این فضا در عین حال که دایره مخاطبان در دسترس روابط عمومی ها را وسیع تر و عمل ارتباط را برای روابط عمومی ها تسهیل و تسریع می نماید، نیازمند افرادی است که از آگهی های توامان فنی، ارتباطی، دانشی و ... لازم برخوردار باشند تا در این فضا همسو و همپای تحولات حرکت کنند.

به عبارتی روابط عمومی ها ناگزیر از سرمایه گذاری های آنلاین هستند تا بتوانند در فضای مجازی برای مخاطبان خودپیامهای مناسبتی تولیدکنند،به ابهامات ونیازهای آنان به سرعت پاسخ گویند،امکان ایجادتماسهای سریع وبی واسطه رابین مخاطبان باسطوح مختلف سازمان فراهم کنند، در زمان بحران سریعاً وارد عمل شوند و از این بستر برای تامین اهداف ترفیعی یا تعالی نام سازمان بهره جویند.

گرچه امروزه به لطف فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی و رسانه های تعاملی به کانالهای ارتباطی گسترده تروواکنشهاوبازخوردهاپرشتاب ترشده اند،امابی گمان این فناوری ها، به خودی خود، نقش نظام های ارتباطی و رسانه های جمعی و روابط عمومی را برجسته نمی کند. بلکه این ها ابزارهایی هستند که با بهره گیری از آن ها، ما، به عنوان کنشگران و کارگزاران روابط عمومی می توانیم درکی عمیق تر از حرفه خود و وظایف خویش در حافظه مردم و سازمان های متبوع خود ایجاد کنیم و این کار جز با اندیشه پویا و همت بلند ما انجام نمی پذیرد.

فعالیت روابط عمومی ها24 ساعت در شبانه روز، هفت روز در هفته و 365 روز در سال بدون مکث ادامه دارد و بدین سبب از این فرصت استفاده می کنم و روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمام همکاران گرامی ام در روابط عمومی و عرصه ارتباطات در سراسر ایران تبریک می گویم و از خداوند بزرگ درخواست دارم که آنان را در انجام صادقانه وظایف شان یاری دهد و سربلندگرداند.

همت بلند دار که مردان روزگار از همت بلند به جایی رسیده اند

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  هفت اشتباه زبان بدن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد