درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 22:44   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3364صفحه نخست » گزارشسه شنبه، 31 اردیبهشت 1392 - 05:34
ضرورت نگاه واقع گرایانه روابط عمومی
عرصه فعالیت در روابط عمومی بسیار خطیر و مهم است و نیازمند داشتن اطلاعات، تخصص و تجربه لازم تا این رسالت مهم و اساسی به خوبی ایفا شود.
  

به گزارش شارا، روابط عمومی ها به دلیل جایگاه راهبردی زیربنایی خود می توانند سازمان های مختلف را در همگامی با پیشرفت و تحولات جهانی یاری دهند، چراکه روابط عمومی یک واحد پویا و ارگانیک سازمانی است که هیچ گاه در آن سکون و تعطیلی وجود ندارد.

حیات سازمانی مستلزم فعالیت مداوم روابط عمومی هاست و سازمان بدون روابط عمومی زنده و پویا، موفق و اثربخش نخواهد بود.

در دنیای کنونی، ارتباط و اطلاع رسانی حرف اول را در هر جامعه می زند و در این میان روابط عمومی دستگاه های اجرایی به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دارای نقشی ارزشمند و رسالتی مهم دارند.

 

عرصه فعالیت در روابط عمومی نیازمند داشتن اطلاعات، تخصص و تجربه

عرصه فعالیت در روابط عمومی بسیار خطیر و مهم است و نیازمند داشتن اطلاعات، تخصص و تجربه لازم تا این رسالت مهم و اساسی به خوبی ایفا شود.

در واقع یکی از مبانی توسعه سازمانی، روابط عمومی است. به دلیل آن که روابط عمومی، پایگاه اطلاعاتی و ارتباطی سازمان است. پس نادیده گرفتن آن، یعنی نادیده گرفتن حجم وسیعی از مخاطبان و اهمیت ندادن به پاسخگویی، یعنی عدم اعتقاد به کار گروهی و مشارکتی که با نگرش سازمان یافته مغایرت دارد.

نگاهی گذرا به روابط عمومی دستگاه های اجرایی وجود روابط عمومی فعال، روزآمد و دارای ارتباط و فعالیت موثر در حیطه کاری را ضروری ساخته است اما در بسیاری از دستگاه ها از وجود چنین واحدی که به وظایف خود به خوبی عمل و با اطلاع رسانی مناسب و به هنگام رسالت واقعی را در ارتباط موثر مردم با مدیران و دستگاه اجرایی برقرار نماید مطلوب به نظر نمی رسد.

 

پژوهش و تحقیق لازمه برقراری ارتباط منطقی و درست روابط عمومی با مخاطب

اگر روابط عمومی از طریق پژوهش و تحقیق نتواند از ویژگی‌های مخاطب و سازمان خود شناخت کافی داشته باشد، قادر به برقراری ارتباط منطقی و درست با مخاطب نبوده و از همه مهم‌تر در ایجاد یک نوآوری و شکوفایی در مجموعه سازمانی مشکل خواهد داشت. همراه کردن کارکنان، جلب مشارکت و اعتماد آنان برای پیشرفت های مادی و معنوی سازمان از جمله وظایف و کارکردهای اساسی روابط عمومی است.

از سوی دیگر برخی از مسئولان روابط عمومی در استان سمنان معتقدند: مشکلات مختلف از جمله ضوابط قانونی و اداری برای کار روابط عمومی ها، آسیب پذیر بودن روح کار جمعی در مدیران روابط عمومی، مطلق اندیشی در مدیران روابط عمومی و نیز برخی از مدیران سازمان، بی توجهی به طرحهای پژوهشی و افکارسنجی موجب شده است تا روابط عمومی ها نتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

روابط عمومی به عنوان یک فن و هنر نقش بسزایی در برقراری و تسهیل ارتباط دوسویه بین مدیران سازمان و کارکنان و نیز جامعه دارد و امروزه کمتر سازمانی را می توان یافت که خود را بی نیاز از روابط عمومی بداند و در عین حال موفقیت های چشمگیری را در زمینه های مورد نظر و تحقق اهداف از پیش تعیین شده به دست آورده باشد.

 

عشق و علاقه به کار از جمله فاکتورهای مهم فعالیت در روابط عمومی

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان عشق و علاقه به کار را از جمله فاکتورهای مهم فعالیت در روابط عمومی دانست و افزود: یکی از نکات مهم در این عرصه خود مسئولان روابط عمومی ها هستند که باید در کارهای خود تفکر، اندیشه و خود باوری داشته باشند و در ارائه اخبار و اطلاعات و گزارش ها نکات فنی و حرفه ای را رعایت کنند.

علیرضا خلخالی دقت و سرعت و ارتباط عمیق و مناسب با مدیران، مردم و رسانه ها را از دیگر کارهای روابط عمومی بر شمرد.

برنامه ریزی مناسب برای سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، تفکیک کارهای روابط عمومی با دیگر شغل ها، تعمیم کار مناسب، هدفمند بودن جذب نیروهای روابط عمومی در استخدامی ها، استفاده مناسب از فضای شهرهای الکترونیک در عرصه اطلاع رسانی و برگزاری جلسات توجیهی در عرصه عملکرد روابط عمومی برای مسئولان از جمله نکات دیگری بود که توسط رئیس شورای اطلاع رسانی استان سمنان عنوان شد.

 

روابط عمومی پل ارتباطی یا حلقه ای واسط بین مردم و سازمان

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری سمنان نیز با بیان اینکه در قرآن کریم در آیه 200 آل عمران برای رستگاری مومنین چهار شرط صبر پیشه کردن در پیکار حق بر علیه باطل و الفت دوستی با نیکوکاران یا برقراری ارتباطات با همدیگر به صورت دسته جمعی و تشکیلاتی و پرهیز کاری و تقوا الهی بیان شده است اظهار داشت: بر همین اساس اسلام انسان را موجودی اجتماعی می داند و داشتن رابطه پیوند را در میان اجتماع مهم می شمارد و نظام اجتماعی برای استواری، رشد و تکامل نیازمند ارتباطات و برقراری ارتباطات است.

ایرج کارخایی اضافه کرد: سیره و روش پیامبر اسلام و ائمه معصومین همواره در جلب توده های مردم با این شیوه بوده است که به عنوان نمونه می توان به آموزه های غنی از سیره مولای متقیان حضرت علی (ع) در امر مردم داری و تکریم مردم اشاره کرد.

وی افزود: مهمترین وظیفه روابط عمومی برقراری ارتباط با مردم و مخاطبان برای دریافت نظرات و پیشنهادات آنان و بلعکس ارائه نظرات، فعالیت ها به مردم جهت ایجاد اعتماد و تفاهم بین دستگاه ها و جامعه است.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان سمنان ارتباط با کارکنان و مسئولان در داخل اداره جهت ایجاد فضاتی صمیمی برای بالا بردن کارائی آنها را از دیگر وظایف روابط عمومی دانست و گفت: در این میان روابط عمومی یک پل ارتباطی یا حلقه ای واسط بین مردم و سازمان عمل می کند.

کارخایی افزود: ارتباطات روابط عمومی زبان گویا، گوش شنوا، امین مرد، مرکز مستقل و نماد سازمان و مشاورو بازرسی و چشم بینای سازمان قلمداد می شود.

 

استفاده از ظرفیت و توانایی رسانه ها هنر روابط عمومی

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان سمنان با اشاره به این مطلب که از جمله ارتباطات دیگر ارتباط با رسانه ها و مطبوعات برای ایجاد تعامل به منظور اطلاع رسانی مناسب است اظهار داشت: استفاده از ظرفیت و توانایی رسانه ها و مطبوعات به ویژه صدا و سیما از جمله هنرهای روابط عمومی است و روابط عمومی موفق است که هنرمندانه و مدبرانه از این ظرفیت برای پیشبرد برنامه های دستگاه ها بهره بگیرد.

کارخایی افزود: از جمله رسالت ها و وظایف اصلی روابط عمومی ها اطلاع رسانی از فعالیت ها و خدمات دستگاه ها و دولت خدمتگزار به مردم برای آگاهی آنان است که خواسته و نظر مقام معظم رهبری هم در این خصوص است که معظم له در دیدار مسئولان فرمودند "روابط عمومی های بخش های مختلف دولت باید فعال شوند و با استفاده از رسانه ملی روزنامه ها اقدامات مختلف را با زبانی تاثیر گذار و قابل فهم به اطلاع مردم برسانند".

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در سطح استان هشت درصد مسئولان روابط عمومی دارای تحصیلات دانشگاهی هستند که مرتبط با رشته روابط عمومی نیست و تسهیل در دسترسی به امکانات فناوری برای دستیابی به روابط عمومی الکترونیک به کمک، حمایت و یاری روابط عمومی ها بیائیم.

 

ضرورت نگاه واقع گرایانه و منصفانه به بحث روابط عمومی

مسئول روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود نیز با بیان اینکه این ایام فرصت مناسبی است که ضمن تجلیل از روابط عمومی ها به بحث روابط عمومی نگاه واقع گرایانه و منصفانه بیندازیم گفت: در حل مسائل و مشکلات روابط عمومی از لحاظ و جایگاه و منزلت، اجرای درست قانون جامع روابط عمومی ها در ساختار تشکیلاتی ضروری است.

عباس اعتماد، ضمن تاکید بر اینکه مسئولان باید در راستای شناخت صحیح از وظایف رسالت ها و بکار گیری نیروهای متخصص و کار آمد در روابط عمومی جدی باشند تصریح کرد: توجه به امکانات و بودجه و توجه جدی به بحث آموزش در روابط عمومی ها که ضعف آموزش در این میان از مهمترین چالش های آنان است.

وی خاطرنشان کرد: با این رسالت و نقش های مهم روابط عمومی در امر اطلاع رسانی، اطلاع یابی، برقراری ارتباط، مردم گرایی و مردم محوری می طلبد که نگاه و نگرشی بهتر و مناسب تر به مقوله روابط عمومی داشته باشیم.

 

روابط عمومی ها به عنوان نهاد فرهنگی محسوب می شوند

مسئول روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود گفت: با توجه به اینکه روابط عمومی ها هم به عنوان نهاد های فرهنگی محسوب می شوند، گفت: باید در کنار ارتقا و حمایت از رسانه ها و مطبوعات به روابط عمومی هم توجه ای خاص شود.

اعتماد اضافه کرد: امید است با حمایت ها و عنایت خاصی که مدیران ارشد استان در بحث اطلاع رسانی و روابط عمومی ها دارند و توجه مدیران و مسئولان در سالی که به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام گرفته شاهد تلاش و رشد و توسعه هرچه بیشتر روابط عمومی ها جهت ایفای نقش و رسالت واقعی خودشان باشیم.

 

روابط عمومی شریان حیاتی یک دستگاه محسوب می شوند

مدیر روابط عمومی صدا سیمای مرکز سمنان نیز گفت: بی شک روابط عمومی ها نقش مهمی در انعکاس اخبار و رویدادهای یک دستگاه دارند.

علی شهسوار با بیان اینکه مدیران و پرسنل روابط عمومی باید آگاه به مسائل روز و فعالیت های دستگاه زیربط باشند تا بتوانند به نحو احسن خدمات دستگاه را برای مردم انعکاس دهند و موجب بالندگی دستگاه شوند عنوان کرد: یک روابط عمومی می تواند با انعکاس صحیح رویداد ها، یک نهاد را بین نهاد های دیگر شاخص کند و یا با سهل انگاری ساده دستگاه ذیربط را به چالش بکشد لذا روابط عمومی شریان حیاتی یک دستگاه محسوب می شود.

وی گفت: صداقت و امانت داری در انعکاس خبر، ایجاد ارتبط چهره به چهره با مخاطبین، نشست با مردم و انعکاس و رسیدگی به مشکلات و آگاه بودن به اخبار و مسائل روز جامعه از مهمترین ویژگی های یک روابط عمومی موفق است.

 

مردم اعتماد خوبی نسبت به روابط عمومی ها دارند

مدیر روابط عمومی صدا سیمای مرکز سمنان با بیان اینکه روابط عمومی هایی که فعال، پویا و کاری باشند جایگاه خود را در بین نهادها و دستگاه ها به دست می آورند اظهار داشت: اگر تعدادی از روابط عمومی ها هم جایگاهی ندارند شاید کم کاری و عدم توجه مدیریت مجموعه به حوزه روابط عمومی باشد که آن هم یک مدیر موفق روابط عمومی می تواند با تبیین جایگاه روابط عمومی به مدیریت مجموعه جایگاه آن را مرتفع کند.

شهسوار اضافه کرد: جایگاه روابط عمومی باید در بین مردم رفیع و بلند باشد که خوشبختانه مردم اعتماد خوبی را نسبت به روابط عمومی ها دارند.

وی ارسال اخبار، برگزاری همایش ها، شرکت در جلسه های داخلی و خارجی، شرکت در مراسم مذهبی و اجتماعی، دیدار و گفتگو با سایر روابط عمومی ها و ... را از عمده ترین فعالیت های روابط عمومی اعلام کرد.

 

عدم انتقال تجارب عمده ترین مشکل روابط عمومی ها

مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز سمنان نبود ارتباط بین روابط عمومی های دستگاه های اجرایی و عدم انتقال تجارب وعدم ارتباط مستمر با مطبوعات و خبر گزاری ها را از عمده ترین مشکلات دانست و عنوان کرد : این که سالی یکبار آن هم در مراسمی دو ساعته گرد هم بیائیم نه تبادل تجارب و نه صله رحم است.

وی تصریح کرد: باید با یک ساز و کار جدید در شورای روابط عمومی ها تدابیری اندیشیده شود تا در ایام مختلف سال مدیران روابط عمومی با یکدیگر دیدار و گفتگو داشته باشند تا نتیجه بهتری ایجاد شود.

 

روابط عمومی مهمترین عامل تقویت جایگاه سازمان یا موسسه در بین افکار عمومی جامعه

مسئول روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان نیز اظهار داشت افزود: روابط عمومی عبارت از دانشی است که توسط آن، سازمان‌ها آگاهانه می‌کوشند به مسئولیت اجتماعی خویش عمل کنند تا بتوانند تفاهم و حمایت کسانی را که برای مؤسسه اهمیت دارند، به دست آوردند.

مهران هاشمی با بیان اینکه جایگاه و نقش یک روابط عمومی کارآمد در توسعه هر سازمان با اهداف و شرح وظایف خاص آن سازمان مقوله اساسی و مورد توجه متخصصان ارتباطات بوده است اظهار داشت: این موضوع از جنبه ها و نکات مختلف مورد ارزیابی و توجه قرار گرفته و در حال حاضر مقالات متعددی درباره ضرورت وجودی روابط عمومی و اهمیت آن منتشر شده که هر یک خواستگاه و ساختار اصلی روابط عمومی را ترسیم کرده اند.

وی گفت: یکی از مهمترین عواملی که جایگاه یک سازمان و موسسه را در میان افکار عمومی جامعه تقویت می کند، وجود یک واحد روابط عمومی منسجم و قدرتمند است که می تواند آن سازمان را در رسیدن به اهداف خود یاری کند.

 

روابط عمومی در ایران به صورت علمی و تخصصی مورد توجه قرار نگرفته است

مسئول روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان فعال نبودن روابط عمومی بخش خصوص، عدم استفاده از تکنولوژی جدی، بی توجهی به خلاقیت و نوآوری و بی توجهی به تخصص در روابط عمومی را از مهمترین مشکلات روابط عمومی ها برشمرد.

هاشمی افزود: فعالیت روابط عمومی، انجام امور تشریفات، انجام امور تبلیغات، رسیدگی به شکایات، پیشنهادات، انتقادات مردم و همکاران، ایجاد ارتباط مسئولان با ارباب جرا ید، پاسخ به مطالب مکتوب در جراید، پیگیری تأمین فضای فرهنگ و ورزش همکاران، ایجاد ارتباطات بین مردم و مسئولان و همکاران، از مهمترین فعالیت های روابط عمومی محسوب می شود.

وی در خاتمه ضمن بیان اینکه روابط عمومی در ایران هر چند تاکنون به صورت علمی و تخصصی مورد توجه قرار نگرفته است اما همواره یکی از حساس‌ترین مشاغل سازمان های ایرانی نیز بوده،خاطر نشان کرد: بعضی‌ها آن را یک هنر می‌دانند بعضی‌ها آن را صرفا عمل و رفتاری تجربی برمی‌شمارند و متاسفانه معدود و محدود افرادی تاکنون از زاویه علم و تخصص به آن نگریسته‌اند در حالی که توجه از این بعد می‌تواند به ارتقا و توسعه ابعاد هنری و تجربی روابط عمومی نیز کمک کند، آن ابعاد را اصلاح کند، آن ابعاد را تکمیل کند و از روند رشد غیر اصولی و مخرب آن ابعاد جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری مهر

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد