درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 15:33   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34221صفحه نخست » گفتگوسه شنبه، 2 مرداد 1397 - 04:20
استاد هوشنگ عباس زاده عضوهیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی: روابط عمومی ها بپذیرند شغل سختی انتخاب کرده اند
اگر مدیران و کارشناسان روابط عمومی به خودباوری لازم دست پیدا کنند می توانند با خلاقیتها و نو آوریهای خود مدیران سازمان را مجاب نمایند که نسبت به عملکرد روابط عمومی اعتنا داشته باشند ، که این خود یکی از موانع و معضلاتی است که بر سر راه روابط عمومی هاست.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با توجه به این اصل که  روابط عمومی مغز متفکر یک سازمان است و قلب تپنده آن محسوب می شود و می تواند در نمودار سازمانی هر سازمان یا موسسه دولتی یا غیر دولتی پس از بالاترین مقام آن قرار گیرد، لذا به این نتیجه می رسیم که واحد روابط عمومی یک واحد استراتژیک و راهبردی در مجموعه یک سازمان دولتی یا غیر دولتی محسوب می شود.

 

از سوی دیگر مدیران ارشد یک سازمان می توانند برای پیشبرد اهداف سازمان و رسیدن به یک وضعیت مطلوب و آرمانی و در واقع شناخت مخاطبان و سرویس دهی هرچه بهتر به آنها از نظرات و دیدگاههای روابط عمومی هر چه بیشتر بهره گیرند. روابط عمومی وظیفه ای مدیریتی است و حلقه واسط ابتدا در درون سازمان بین تمام کارکنان و مدیران و همچنین بیرون از سازمان با قشرهای مختلف مخاطبان با افکار عمومی ارتباط دارد. در نتیجه باید بپذیریم که روابط عمومی کار یا اهداف متعالی را در سازمان دنبال می کند تا بتواند جایگاه سازمان را در سطح جامعه ارتقاء بخشد و باید از نظر روانشناسی و جامعه شناسی مدیریت حقوق و مسائل از این قبیل و از مهمتر رسانه های گوناگون را بیشتر بشناسد و به نوعی از تمام علوم انسانی آگاهی داشته باشد تا بتواند در داخل سازمان و خارج آن با مخاطبان خاص و عام ارتباطی موثرو لازم را برقرار کند.نکته ی بسیار مهمی که در حال حاضر دراکثر واحدهای روابط عمومی ما وجود دارد این است که اکثر مدیران ارشد سازمانهای دولتی و خصوصی، متاسفانه واحد روابط عمومی را درحد تشریفاتی و تبلیغاتی محدود کرده و کمتربه ارزش های خرفه ای آن پی برده اند.

 

لذا اینگونه روابط عمومی ها از خود باوری لازم نیز برخوردار نیستند به مرور به حاشیه رانده می شوند. در صورتیکه روابط عمومی می تواند با توصیه ها و تذکرات و پیشنهادات و انتقادات خود و بازخوردهایی که از مخاطبان سازمان هم از جنبه درونی و هم از جنبه بیرونی دریافت می کند به شکل سازنده و منطقی و بسیار تاثیر گذار برای مدیران تشریح و توضیح دهد تا بتواند در خط مشی ها و تصمیم گیریهای خود از آن به نحو احسن استفاده کنند.


با این توضیح می توان گفت کارشناسان و مدیران روابط عمومی در ایران در حرفه ای سخت و طاقت فرسا روزگار می گذارنند که علیرغم حمایت از سوی مدیران ارشد سازمانها مجبور هستند وظایف و ماموریتهای خود را نیز به نحو احسن به انجام رسانند.


اگر مدیران و کارشناسان روابط عمومی به خودباوری لازم دست پیدا کنند می توانند با خلاقیتها و نو آوریهای خود مدیران سازمان را مجاب نمایند که نسبت به عملکرد روابط عمومی اعتنا داشته باشند ، که این خود یکی از موانع و معضلاتی است که بر سر راه روابط عمومی هاست.


به هر حال افرادی که در روابط عمومی ها به طور منطقی از کارآمدی هرچه بیشتر برخوردار بوده و روز آمد باشند می توانند سازمان را در پیش برد اهداف آن یاری رسان باشند و کسانی که در این حرفه به کارشناسی روابط عمومی مشغول هستند باید بپذیرند که کاری مشکل، دشوار و مستمر و راهبردی را انتخاب کرده اند و کارها را با جان و دل انجام دهند و با افکارعمومی مخاطبان سازمان سازش و همکاری داشته و حتی از کارکنان سازمان بخواهند که روابط عمومی را سنگ صبور و مطمئن بداند و از آن استفاده کند.


از سوی روابط عمومی ها باید همیشه ایده و و فکر و نظر مساعدی و بهینه ای را برا ی مدیران سازمان ارائه کنند به طوری که مدیران به خود آیند و آگاه شوند که می توانند د ر اداره امور سازمان از مشورت با روابط عمومی استفاده کنند تا در نتیجه سختی کار آنها کاهش یابد و سازمان یک فرایند منطقی و همراه با سامان بخشی و عاقبتی خوش درجامعه داشته باشند.

 

منبع: کتاب سال انجمن متخصصان روابط عمومی

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد