درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 21:46   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ۷ اصل حمایتی در روابط
  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن
  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن
  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
  آخرین فرصت برای ثبت‌نام در وبینار "فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی"
  10 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی بیش از حد شخصی
  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی
  زنده یاد «بیژن ناهیدی» مدیر اسبق روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی به دیار باقی شتافت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3441صفحه نخست » گزارشدوشنبه، 6 خرداد 1392 - 01:00
در گفتگوی نمایندگان مجلس
ماه عسل زحمات شبانه روزی روابط عمومی ها باعث کیفیت و ارتقاء دستگاه ها و سازمان ها می شود.
  

شارا، حمید عمو لشکریان -11 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شارا، به مناسبت 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در این حوزه پرداختند و به بازگو کردن نقش مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد قانون گذار جهت ارتقاء روابط عمومی ها پرداختند و پیام هایی را به عزیزان زحمتکش عرصه روابط عمومی دادند که در ادامه می آید:

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی
امروزه روابط عمومی ها اصلی ترین رکن سازمانی شرکت ها، موسسات، بنگاه ها، ادارات و سازمان های خصوصی و دولتی محسوب می شوند. در جایی مشاهده کردم رییس اتحادیه خبرنگاران و روزنامه نگاران گفته بود: روابط عمومی ها باعث شدند کار خبرنگاران جلوه خودش را از دست بدهد و آنها همه کارهایی که خبرنگار انجام می دهد به نحو مطلوبتری به سرانجام می رسانند؛ بنابراین یک روزی روابط عمومی یعنی مبادله اطلاعات اما چون امروز عصر اطلاعات است روابط عمومی مغز یک واحد تلقی می شود، بنابراین ما اعتقاد داریم کسانی که به عنوان روابط عمومی در جایگاهی هستند که مغز حرکتی آن سازمان را تشکیل می دهند و باید قدر این جایگاه را بشناسند و پایه های این جایگاه ها را محکم کنند. همیشه مد نظر داشته باشید روابط عمومی ایدئولوژی ندارد و کار و فعالیتی جهت مسائل آن واحد یا مجموعه است و باید هماهنگ با آن مجموعه باشد تا بستر مناسبی داشته باشد و آن سازمان را به بالا هدایت کند.
بنابراین بکوشیم اعتقادات خودمان را در این سرفصل نفوذ ندهیم بلکه حداقل کاربرد را به آن ها بدهیم، یعنی انسان های مسلمان و معتقد و محکمی باشیم اما در محیط مان با مقتضیات هماهنگ باشیم تا بتوانیم در پیشبرد مقاصد یک بنگاه، دستگاه یا سازمان بهترین کارکرد را داشته باشیم.
روابط عمومی به دلیل کارکردهای فرهنگی اش در حیطه کمیسیون اجتماعی قرار نمی گیرد اما ما به دنبال بسترهایی هستیم تا ارتباطات و روابط عمومی را در مجلس نهم به عنوان فراکسیونی پیش بکشیم که برای ارتقاء سطح مجموعه ها بسیار لازم و ضروری است.

مجید منصوری بلوکانی نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع ومعادن
روابط عمومی بازوی توانمند فرا سازمانی و بیرون سازمانی هر مدیر است، اگر هر سازمانی روابط عمومی قوی داشته باشد یعنی از مدیر فرا سازمانی قوی برخوردار است و بیرون سازمان را خوب رصد کند و آن را به سازمان انتقال دهد، اما اگر یک مدیر فرا سازمانی خوبی برخوردار نباشد هر تلاشی هم در داخل سازمان بشود، نماد آن در بیرون سازمان و در جامعه مشخص نخواهد بود و در اصل یک نوعی نمایانگر زحمات همه بخش های سازمان است که روابط عمومی نقش کلیدی را ایفا می کند و اگر بتواند خوب عمل کند و آن سازمان را خوب ارائه نماید در فروش سازمان، جذب افراد متخصص و ارائه خدمات بهتر نقش های رابط و حیاتی را برعهده خواهد داشت. در این نقش روابط عمومی باید بتواند ارتباطات را تعریف کرده و بر اساس آن ارتباطات، مدیریت کانال های ارتباطی را هدفمند کند.
برای ارتقاء سطح ارتباطات و روابط عمومی های کشور نیاز به تشکیل فراکسیونی تخصصی به معنی واقعی ارتباطات هستیم و جای خالی آن در مجلس شورای اسلامی دیده می شود؛ که نیاز به نهادینه شدن، تعریف شدن و پاسخگو بودن همه مسئولین امر هستیم.

 علی اکبر آقایی مغانجویی نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون عمران
حرفه خبرنگاری کاری بسیار سختی است و فشاری که این عزیزان متحمل می شوند به هیچ شکل قابل جبران نیست مگر اینکه دولت محترم در مسائل بودجه ای به هر شکل ممکن حرمت این قشر زحمتکش را جبران کند و کرامت انسانی در این بخش حفظ شود، امانتداری و انتقال واقعی اخبار و اطلاعات برای جامعه کشورمان ضرورت است.

دکتر محمد حسین قربانی
نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان
روابط عمومی ها امروز پل ارتباطی مردم و سیستم مدیریتی کشورند و یا به تعبیری عاملی برای برداشتن دیوار بی اعتمادی بین مسئولین و آحاد جامعه است. در روز روابط عمومی باید از زحمات این عزیزان تشکر و قدردانی شود و ترتیبی اتخاذ گردد تا هم سیستم مدیریتی کشور و هم مسئولین دستگاه ها توجه ویژه ای به ارتقاء روابط عمومی ها داشته باشند و هرچه توجه بیشتری به این حوزه بشود قطعاً مدیریت سالم تر و ارتباط مدیریت با داخل و بیرون سازمان بهتر خواهد بود.

مهرداد بائوج لاهوتی
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی و عضوکمیسیون عمران مجلس
دنیای امروز و پیچیده گی های آن به گونه ای شده است که بدون ارتباطات واستفاده از تکنولوژی عملاً دچار مشکل و نقصان می شویم و الحمدالله در کشور ما یکی از مسائل مهمی که به عنوان دستاوردهای انقلاب مثال زدنی است که حتی امروزه در روستاهای ما هم بحث ارتباطات و تکنولوژی به گونه ای کارها را سهل کرده که ارتباطات قوی تر و آسان تر مدیریت می شود اما در بحث آموزش باید تلاش های هدفمندتری صورت گیرد.
یکی از بحث هایی که همه ما باید دنبال کنیم ایجاد فراکسیون ارتباطات می باشد تا رشد و نمو روابط عمومی ها گسترده تر و خلاء های قانونی در روابط عمومی ها برطرف شود.


ابراهیم کارخانه ای نماینده مردم همدان
در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی
روابط عمومی ها شریان های حیاتی اطلاع رسانی کشور در دستگاه های اجرایی هستند و لذا هر قدر این شریان های حیاتی از قدرت ارتباطاتی بالاتری برخوردار باشند قطعا می توانند اهداف و برنامه های آن دستگاه را بهتر به مردم منتقل کنند و از طرفی نظرات و دیدگاه های مردم راجع به آن دستگاه و سیستم به مدیران مسئول منتقل نمایند که عملا باعث قدرت کارآمدی بالاتری می شود.

 همچنین قوی ترین نیروها باید مدیریت روابط عمومی مجموعه ها را به عهده بگیرند تا بتوان دستگاه ها را در راستای اهداف مورد نظر مردم، به بهترین شکل هدایت کرد و هر چه این ارتباط قوی تر باشد موجب رضایت بیشتر مردم از دستگاه های اجرایی و کارآمدی دستگاه ها و سازمان ها خواهد شد.
صرف تشکیل فراکسیون ارتباطات و روابط عمومی مشکلی را حل نمی کند و باید راه کارهای عملی برای کارا شدن و ارتقاء سطح کیفی آن انجام داد و از جایگاه روابط عمومی ها دفاع کرد. اما نباید شعار زده عمل کرد، بلکه همکارانی که عضو این فراکسیون می شوند باید برای تحقق اهداف روابط عمومی تلاش دوچندان کنند و در این رابطه از صاحب نظران، برای کارآمدی بالاتر هم دعوت به عمل آورند تا این فراکسیون به جایگاه رفیعی برسد.


حسین گروسی
نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد  در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن
ضمن تبریک این روز به همه عزیزان عرصه ارتباطات و روابط عمومی، یکی از نکاتی که جامعه ما را به سمت اهداف پیش بینی شده کمک می کند اطلاع رسانی است که باعث جذب مردم به سازمان ها می شود و اگر در مجموعه ای نقش روابط عمومی و اطلاع رسانی کم رنگ شود جدا از اینکه آن سازمان صدمه می بیند در جامعه هدف ما نیز تاثیرگذار است.


ابراهیم نکو
نماینده مردم  رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی و دبیر کمیسیون اقتصادی
ضمن تبریک این روز به فعالان این عرصه و از آنجایی که این قشر از بی نام و نشان ترین افراد و به دلیل آن کارهای ظریف و امورات کلیدی که به این دوستان داده می شود از مظلومیت خاصی برخوردار هستند اما نه از این منوال که مردم به آن ها کم لطفی داشته اند بلکه به خاطر ماهیت کاریشان که تمامی اوقات روز خدمات ارزنده ای را به جامعه ارائه می دهند هرگز آن طوری که باید حق این عزیزان ادا نشده است البته با خلوص نیتی که این قشر دارند بدون هیچ منّتی برای خدا کارها را به درستی هدایت می کنند.


مهندس جبار کوچکی نژاد
نماینده مردم  رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات
روابط عمومی یکی از بخش های ساختاری و مهم هر دستگاهی است که با داشتن ماموریت های حساس، حلقه ارتباطی بین سازمان با سازمان، سازمان با مردم و مخاطبان با سازمان است و می تواند نظرات رده های پایین را به مدیران منتقل نماید تا از پخش شایعات و جعل اطلاعات در سازمان جلوگیری شود. روابط عمومی ها در بیرون سازمان هم نقش کلیدی دارند و می توانند حلقه اتصال دستگاه های مختلف با یکدیگر باشند و با اطلاع رسانی های به موقع و شفاف، اعتمادسازی کنند.


ارسلان فتحی پور نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و بخش آهوراند در مجلس شورای اسلامی‌ و رئیس کمیسیون اقتصادی
روابط عمومی هر دستگاه بیانگر هویت و شخصیت آن سازمان است که باید هم اطلاع رسانی خوبی داشته باشند و هم ارتباطات و روابط را به خوبی برقرار کنند؛ ماه عسل زحمات شبانه روزی روابط عمومی ها باعث کیفیت و ارتقاء آن دستگاه می شود. جا دارد از زحمات بی نظیر این عزیزان که ایفا گر این نقش بزرگ اند کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم.


 دکتر سیدحسین نقوی
نماینده مردم ورامین و پیشوادر مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی
روابط عمومی یکی از حلقه های مهم خدمت رسانی و ارائه خدمات و فعالیت در دستگاه ها است. اگر این حلقه نباشد به طور حتم مردم از این نوع خدمات و خدمتگذاری ها مطلع نمی شوند. بنابراین وظیفه سنگین اطلاع رسانی و راهنمایی و آگاهی مردم، در دستگاه ها بر دوش روابط عمومی و مراکز ارتباطی است. این روز را خدمت همه زحمتکشان روابط عمومی دستگاه ها در سطح ملی و استانی تبریک عرض می کنم و آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم این رسالت اطلاع رسانی به نحوی که حق مردم ادا شود صورت بپذیرد.
برای دنبال کردن نیازها و فراهم کردن زمینه های فعال سازی روابط عمومی ها نیاز به فراکسیونی در مجلس شورای اسلامی است که مطالبات آن ها را دنبال نماید و این نیاز به کارهای تخصصی و هدفمند است.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد