درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 16:53   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3444صفحه نخست » گفتگوشنبه، 4 خرداد 1392 - 11:20
تغییر زیربنایی در جایگاه روابط عمومی
دکتر اکبریان فاصله روابط عمومی ایران تا روابط عمومی استاندارد را قابل توجه دانست و شاخص های مهمی برای حرکت به سوی روابط عمومی حرفه ای بیان کردند.
  

شارا، بهنام امینی- با دکتر شهاب اکبریان، استاد دانشگاه در آستانه 27 اردیبهشت ماه روز روابط عمومی به گفت و گو نشسته ایم.
دکتر اکبریان در این گفتگوی دوستانه فاصله روابط عمومی ایران تا روابط عمومی استاندارد را قابل توجه دانست و شاخص های مهمی برای حرکت به سوی روابط عمومی استاندارد و حرفه ای بیان کردند.

با توجه به این که در آستانه روز روابط عمومی قرار داریم وضع و عملکرد روابط عمومی در ایران را چگونه ارزیابی می کنید و فعالیت های این حوزه تا چه اندازه مبتنی بر استانداردهاست؟
علیرقم رویدادهای موفقی که در عرصه روابط عمومی طی سال های اخیر برگزار شده است، متاسفانه فاصله روابط عمومی ایران تا روابط عمومی استاندارد قابل توجه است. سرعت پرشتاب فناوری ارتباطات از یک سو، و تحولات و دگرگونی های اجتماعی از سویی دیگر این فاصله را عمیق تر کرده است. لذا دستیابی ایران به روابط عمومی استاندارد و حرفه ای نیازمند تغییر زیربنایی در نگرش و جایگاه روابط عمومی در سطح کلان کشور، آموزش و به روز شدن روابط عمومی و انتخاب افراد مناسب بوده و لذا موارد یاد شده از شاخص های جدی برای حرکت به سمت روابط عمومی حرفه ای و استاندارد می باشد.


روابط عمومی امروز ایران با چه فرصت ها و چالش هایی مواجه است و برای استفاده بهینه از آن چه پیشنهادی دارید؟
به موازات تحولات و چالش هایی که در بیش از سی سال گذشته بر اساس تغییر سیاست های کلان دولت های گذشته و حال رخ داده است، روابط عمومی ایران نیز دچار چالش و دگرگونی شده است. به عبارتی دیگر، تغییرات مدیران روابط عمومی در دولت ها بی نصیب از تغییرات دولت ها نبوده است. روابط عمومی در ایران به دلیل غیر حرفه ای بودن باعث شده است که مدیران زمانی که در مسند قدرت قرار گرفتند از ویژگی اعتماد برای انتخاب مدیران روابط عمومی نهاد خود بهره برده اند. البته جایگاه غیرحرفه ای روابط عمومی در ایران نیز این اجازه و فرصت را به مدیران ارشد می داده است که فقط از این شاخص در انتخاب مدیر روابط عمومی نهاد متبوع خود استفاده نمایند و سایر شاخص های اصلی را به دست فراموشی بسپارند. تازه اگر مدیری نیز در این عرصه پس از چندین سال به سوی حرفه ای شدن در حال حرکت باشد دولت بعدی این فرصت را برای رشد و تعالی از دست مدیران روابط عمومی می رباید و این تسلسل همچنان ادامه دارد.


متاسفانه در حوزه روابط عمومی استفاده از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات بیش از آنکه عملیاتی شود شعار داده می شود مشکل کجاست؟ چرا در این حوزه پیشرفت محسوسی نداشتیم؟
تا زمانی نگرش کلان کشور و جامعه به روابط عمومی یک نگاه و نگرش غیر حرفه ای باشد این تخصص در هیچ یک از ابعاد رشد نیافته و شکوفا نخواهد شد. اولین گام برای تحولات جدی در روابط عمومی ایران تغییر سیاست های کلان در روابط عمومی و به تبع آن تغییر نگرش سطوح عالی کشور به این مقوله است.


با توجه به نیازهای توسعه ای کشور در زمینه های مختلف، روابط عمومی ها چه نقشی در توسعه پایدار کشور دارند؟
امروزه روابط عمومی نقش محوری و تاثیر گذار در توسعه کشورهای پیشرفته داشته چرا که یکی از شاخص های توسعه حرکت هماهنگ و موزون در توسعه است که روابط عمومی در این کشور ها نقش حرفه ای خود را با ایجاد یکپارچگی و هم افزایی بخش ها، زمینه ساز توسعه پایدار بوده است.


اصلی ترین و اثرگذارترین نقش روابط عمومی ها در"سال حماسه سیاسی حماسه اقتصادی" چیست؟
نامگذاری سال 92 به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی این فرصت را پیش روی مدیران روابط عمومی ها قرار می دهد که استراتژی، جهت گیری و برنامه ریزی های روابط عمومی ها در این راستا باشد. تعیین شعار امسال با این عنوان نشان دهنده حساسیت کشور در عرصه های سیاسی و اقتصادی است و مدیران روابط عمومی می بایست بلافاصله با تشخیص این حساسیت یک گام فراتر از افکار عمومی ابعاد دستیابی به این حماسه را برای مردم معرفی نماید و باز شناسانند و طلایه دار این حرکت بزرگ ملی باشد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
| 1392/3/4 - 13:30 |     0     0     |
علیرقم ?????????
همیت دادن به روابط عمومی یک ضرورت است
انتشار کتاب مدیریت روابط عمومی منتشر شد
همایش روابط عمومی الکترونیک 39 اردیبهشت برگزار می شود




حمید تجلی
| 1392/3/9 - 03:03 |     0     0     |
چهره خسته یک کارشناس روابط عمومی


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  هفت اشتباه زبان بدن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد