درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 16:06   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد

  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
  آخرین فرصت برای ثبت‌نام در وبینار "فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی"
  10 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی بیش از حد شخصی
  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی
  زنده یاد «بیژن ناهیدی» مدیر اسبق روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی به دیار باقی شتافت
  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد
  «جشنواره روابط‌عمومی»؛ بزرگ‌ترین رویداد دانشگاهی کشور
  روابط‌عمومی‌ها عملکرد دستگاه‌ها را صادقانه با مردم درمیان بگذارند
  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35118صفحه نخست » گزارشچهارشنبه، 18 مهر 1397 - 00:22
گزارش برگزاری کارگاه آموزشی مالیات‌های مستقیم برای اصحاب رسانه‌/ رسانه ها از پرداخت مالیات معاف است
عضو شورای عالی مالیاتی کشور گفت: مطابق قانون مالیات‌های مستقیم، تولید، توزیع و نشر خبر و اطلاعات مشمول مالیات بر نرخ صفر شده و از پرداخت مالیات معاف هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عضو شورای عالی مالیاتی کشور گفت: مطابق قانون مالیات‌های مستقیم، تولید، توزیع و نشر خبر و اطلاعات مشمول مالیات بر نرخ صفر شده و از پرداخت مالیات معاف هستند.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارگاه آموزشی مالیات‌های مستقیم برای اصحاب رسانه‌ صبح امروز یکشنبه ۱۵ مهرماه ۹۷ با حضور بیش از ۶۰ تن از مدیران و نمایندگان رسانه‌ها در محل باشگاه خبرنگاران معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سعید آسترکی، عضو شورای عالی مالیاتی کشور در این کارگاه آموزشی گفت: مطابق دستورالعمل ماده ۱۲ آیین نامه اجرایی بند (ل) ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم، تولید، توزیع و نشر خبر و اطلاعات مشمول مالیات بر نرخ صفر ااست که می‌بایست مودیان علاوه بر ارائه اظهارنامه، اسناد و مدارک قابل قبول مالیاتی را نیز تهیه و نگهداری کنند.

وی در همین زمینه یادآور شد: تمام فعالیت‌های
مطبوعاتی در زمینه تولید و گزارش خبر، عکاسی، نقد و بررسی خبر، خبرگزاری، تفسیر، تولید و پردازش اطلاعات، اطلاع‌ رسانی مکتوب و الکترونیکی، نویسندگی، گزارشگری، نقد خبر، تفسیر خبر، روزنامه‌نگاری، عکاسی مطبوعاتی، تصویرگری مطبوعاتی، ویراستاری مطبوعات، ترجمه و طراحی مطبوعات، حروف‌ چینی، گرافیست و کاریکاتور مطبوعات، طراحی و انتشار آگهی، مدیریت تحریریه مطبوعاتی، سردبیری، دبیری سرویس و نشر و فروش نشریات و مطبوعات، از پرداخت مالیاف معاف است.

آسترکی با بیان اینکه مالیات‌ها عموماً با اهداف اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی اخذ می‌شوند و دولت‌ها مکلف‌اند به منظور کاهش طبقات اجتماعی و اهداف زیست‌محیطی از فعالان اقتصادی مالیات دریافت کنند، افزود: مطابق تعریف سازمان همکاری‌های توسعه اقتصادی، مالیات، پرداختی اجباری و بلاعوض است که بر درآمد، دارایی یا موارد دیگر تعلق می‌گیرد. قانون مالیات‌های مستقیم نیز به دو گروه مالیات بر دارایی و مالیات بر درآمد تقسیم و در ایران مالیات بر دارایی به ۳ دسته مالیات حق تمبر، مالیات بر ارث و مالیات بر مستغلات خالی، دسته‌بندی می‌شود.

عضو شورای مالیاتی کشور افزود: مالیات بر درآمد بر ۶ فصل مالیات بر مستغلات، کشاورزی، حقوق، مشاغل، اشخاص حقوقی و مالیات اتفاقی تقسیم می‌شود.

آسترکی، پرداخت مالیات حق تمبر، اعلام فعالیت، نگهداری اسناد و مدارک، مالیات حقوق، مالیات مضاربه، تسلیم اظهارنامه، ارسال و نحوه ارسال آمار و صدور صورت حساب را از جمله تکالیف فعالان اقتصادی در ارتباط با مالیات دانست و گفت: عدم صدور صورت‌حساب، استفاده از کد اقتصادی خود برای دیگران یا استفاده از کد اقتصادی دیگران برای خود علاوه بر اینکه جرم است مشمول دو درصد جریمه مالیاتی خواهد شد.

این استاد دانشگاه در تشریح بند (ل) ماده ۱۳۹ گفت: تمام فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری مشمول معافیت مالیاتی هستند و در اصلاحیه سال ۹۴ این ماده، فعالیت‌های قرآنی نیز از پرداخت مالیات معاف شدند.

آسترکی در توضیح موارد نقض و حدود و ثغور معافیت‌های مالیاتی ضمن تاکید بر تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی از سوی مدیران رسانه‌ها گفت: عدم رعایت شرایط و ترتیبات مقرر در قانون اخذ مجوز، عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی و عدم نگهداری اسناد و مدارک از جمله موارد نقض معافیت‌های مالیاتی است.

وی در ادامه به ماده ۱۶ دستورالعمل تبصره ۳ آیین نامه اجرایی بند (ل) ماده ۱۳۹ درخصوص موارد تصریح شده لغو معافیت اشاره کرد و افزود: مدیران رسانه‌ها باید به این تکلیف توجه ویژه داشته باشند.

عضو شورای عالی مالیاتی کشور افزود: مدیران رسانه‌ای که جزء اشخاص حقوقی و در گروه اول قرار دارند، می‌بایست تا یک ماه و نیم بعد از پایان هر فصل، صورت‌حساب فصلی خود موضوع ماده ۱۶۹ مکرر را به سازمان مالیاتی ارائه کنند.

وی در همین رابطه افزود: عدم ارائه صورت‌حساب فصلی، مشمول یک درصد جریمه معاملات و دو درصد مشمول عدم صدور صورت حساب خواهد شد.

آسترکی تصریح کرد: مودیان مالیاتی که گروه خود را در زمان ارائه اظهارنامه اعلام کنند تا ۳ سال حق تغییر گروه خود را به گروه پایین‌تر ندارند.

وی خطاب به مدیران موسسات حقوقی که دفتر خود را در مکان‌های اجاره‌ای دایر کرده‌اند، یادآور شد: هر ماه مالیات اجاره خود را به واحد مالیاتی محل وقوع ملک موضوع تبصره ۹ ماده ۵۳ پرداخت کنند.

عضو شورای عالی مالیاتی کشور درخصوص اظهارنامه اصلی و اصلاحی گفت: تا ۳۱ خرداد سال بعد، هر مودی، به تعداد دفعات اگر اظهارنامه خود را به سازمان مالیاتی ارسال کند، اظهارنامه وی اصلی و تا یک ماه بعد از موعد مقرر می‌تواند اظهارنامه اصلاحی را به سازمان تسلیم کند و این زمان برای اشخاص حقوقی تا ۳۱ تیرماه تعیین شده است.

آسترکی درخصوص تکلیف گروه اول که حجم درآمد سالیانه‌شان ۳ میلیارد تومان به بالا است، گفت: این گروه باید تمام موارد و سیستم حسابداری کامل اعم از دفتر روزنامه و دفتر کل را نگهداری و به سازمان ارائه دهند.

وی درخصوص گروه دوم گفت: مودیانی که فروش آن‌ها در طول سال بین ۱ تا ۳ میلیارد تومان باشد، بایستی علاوه بر ارائه اظهارنامه، خلاصه‌نویسی اسناد خرید و فروش خود را به صورت ماهیانه مطابق ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم نگهداری کنند.

آسترکی افزود: گروه سوم که فروش زیر یک میلیارد تومان درآمد در سال را شامل می‌شوند، بایستی علاوه بر اظهارنامه مالیاتی، خلاصه خرید و فروش ماهانه خود را مطابق ماده ۹۵ تهیه و در اختیار سازمان قرار دهد.

عضو شورای عالی مالیاتی کشور درخصوص دادرسی مالیاتی گفت: مطابق ماده ۲۳۸، اولین مرجع رسیدگی ظرف ۳۰ روز پس از ابلاغ برگ تشخیص، رئیس سازمان امور مالیاتی (ممیز کل) است و در صورتی که ظرف این مدت با مرجع فوق توافق حاصل شود پرونده مختومه شده و در هیج مرجع دیگری قابل اعتراض نیست.

وی افزود: در صورتی که با رئیس امور مالیاتی توافق حاصل نشد، مرجع بعدی هیأت حل اختلاف است که با حضور سه عضو مالیاتی، قضایی و نماینده صنف برگزار می‌شود.

آسترکی یادآور شد: مودیان می‌توانند قبل از دعوت از هیأت، نماینده صنف خود را به هیأت حل اختلاف معرفی کنند و در صورتی‌که رأی این هیأت مورد نظر مودی نباشد، می‌تواند ظرف ۲۰ روز به هیأت تجدید نظر اعتراض کند که این هیأت نیز با حضور سه عضو مالیاتی، قضایی و نماینده صنف تشکیل می‌شود.

وی در ادامه گفت: در صورتی که رأی این هیأت نیز مورد اعتراض باشد مودی می‌تواند ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ، شکایت خود را به شورای عالی مالیاتی ارائه کند و این شورا تنها نسبت به آرا صادر شده اظهار نظر می‌کند.

عضو شورای عالی مالیاتی کشور درخصوص مرجع نهایی گفت: هیأت ماده ۲۵۱ مکرر، زیر نظر وزیر اقتصاد و امور دارایی کشور نسبت به اعتراض مودیان رسیدگی می‌کند.

بر اساس این گزارش، در پایان این نشست ۲ ساعته که به منظور آشنایی بیشتر مدیران رسانه‌ها با قوانین مالیاتی برگزار شد، مدیران رسانه‌ها به بیان مسائل و مشکلاتی که در عمل و در مراجعه آن‌ها به ادارات مالیاتی پیش آمده بود به طرح مسائل خود پرداختند.



 

 


 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  چگونه به عنوان یک رهبر سؤالات واقعاً قدرتمند بپرسیم


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد