درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 19 خرداد 1403 - 20:54   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا بدون بک‌لینک‌ زیاد در 10 رتبه برتر گوگل قرار گرفت؟
  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است
  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی
  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود
  لینکدین پروفایل های جعلی کارمندان مرتبط با شرکت استخدام روابط‌عمومی را حذف می‌کند
  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی
  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است
  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»
  جذب و حفظ استعدادها در روابط‌عمومی: چالش‌ها و راه‌حل‌ها
  دبیرکل سازمان ملل خواستار ممنوعیت تبلیغات سوخت های فسیلی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3584صفحه نخست » خبر یکپنجشنبه، 16 خرداد 1392 - 15:46
انتخابات، نوع پیام و مخاطبان هوشمند
تجربه برپایی 26 دوره انتخابات مختلف در کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، موجب ارائه برنامه ها و ابزارهای گوناگون تبلیغاتی درانتخابات از گذشته تابه امروزشده که کاملاً متاثر از شرایط و ویژگی های هر دوره بوده است.
  

شارا، مریم غضنفری- دگرگونی دیدگاه ها و رشد بینش سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مردم امروزه منجر به تغییر رویکرد ها و نحوه برپایی کمپین های مختلف انتخاباتی در کشور شده است.
تجربه برپایی 26 دوره انتخابات مختلف در کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، موجب ارائه برنامه ها و ابزارهای گوناگون تبلیغاتی درانتخابات از گذشته تابه امروزشده که کاملاً متاثر از شرایط و ویژگی های هر دوره بوده است.
اما مخاطب امروزی که به گفته مارشال مک لوهان (اندیشمند ارتباطات و جامعه شناس کانادایی) بخاطر ارتباطات گسترده و عملکرد رسانه ها زمینه افزایش آگاهی های عمومی فراهم شده است، وارد دهکده جهانی شده که آگاهانه محتویات ارائه شده توسط رسانه های مختلف را رصد کرده و دست به گزینش اخبار و پیام های ارائه شده می زند. دیگر مخاطب امروز، مخاطب چشم و گوش بسته دیروز و یا به قولی دیگر، سطحی نگر نیست بلکه تبدیل به یک مخاطب هوشمند، فعال و سرسخت شده که به راحتی هر پیام و ادعایی را بدون منطق و استدلال و پشتوانه اجرایی نمی پذیرد و به خوبی و با بصیریت کامل آن را تجزیه و تحلیل کرده و براساس نتایج دریافتی آن رامی پذیرد و یا آنرا پس می زند. بنابراین کاندیداها دراین شرایط و با این ویژگی های منحصر به فرد مخاطبان امروزی کار سخت و دشواری پیش رو دارند و باید برنامه ها و کمپین های تبلیغاتی و انتخاباتی آنان براساس معیارها و چهارچوب های علمی، حرفه ای و تخصصی تهیه و تدوین شده باشد که کمپین تاثیرگذار و اثربخشی دراین عرصه محسوب گردد. دراین راستا تبلیغات انتخاباتی نیز با تغییر نگرش ها رویکردها و دیدگاه های متفاوتی مواجه شده که برگزار کنندگان آن را بر آن می دارد تا با این تغییر رویکردها هم سو و هم جهت شوند.
چنانچه شاهد هستیم در جامعه ما مخاطب نسبت به برخی تبلیغات سطحی واکنش منفی نشان می دهد و برای انتخاب یک کاندیدا انگیزه و دلایل شفاف تری نسبت به گذشته طلب می کند.
در دوره های گذشته انتخابات با مولفه هایی تاثیرگذار، نظیر چهره و نوع پوشش کاندیدا، وابستگی به جریان ها و حتی شعارهای انتخاباتی و وعده هایی که بزرگ وچشم گیر بودند، بخصوص در میان عوام تاثیر گذارتر به نظر می رسید، اما در این روزها شاهد هستیم که مخاطبان علاوه بر دریافت اینگونه رفتارها و پیام های ساده، با موشکافی بیشتر نسبت به عملکرد تبلیغاتی کاندیداها می نگرند. حتی در مواردی خود دست به تحلیل و روشنگری سایر افراد جامعه برای انتخاب یک کاندیدا می زنند.

همین تغییر نگرش ها باعث شده که بکار گیری بداخلاقی های سیاسی و تخریب رقبا که شاید در برخی دوره های گذشته متداول و البته برای مخاطبان تاثر برانگیز شده بود، این دوره برای فردی که از آن روش استفاده می کند حائز نمره منفی از سوی مردم باشد. این موضوع را حتی در نحوه ی مناظره رقبا در صدا و سیما هم می توان احساس کرد. ایشان در عین احترام با یکدیگر گفتگو کرده و تفکرات همدیگر را تحلیل می کنند.

امروزه ذکاوت، هوشمندی، درک و حل مسائل و عملکرد و سابقه اجرایی گذشته کاندیداها را شاید بتوان مهمترین موضوعاتی دانست که از سوی مخاطبان به عنوان عوامل مهم و تعیین کننده قلمداد می شود و البته تبلیغاتی که حول محور این موضوعات باشد و هوشمندانه تر مخاطبان را تحت تاثیر قرار داده باشد، می تواند رای نهایی صندوق هایی باشد که در نهایت یک گزینه دارد.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و رقابت هشت کاندیدای این روزها منجر به شکل گیری کمپین هایی شده که موجی تازه در جامعه ایجاد نموده و البته سرعت قطار انتخابات را شدت داده است، موجی که شاید نسبت به دوره های قبل با تفاوت های ساختاری و عملکردی از سوی پیام دهندگان و پیام گیران مواجه است، به نحوی که مخاطبان هر پیامی را نمی پذیرند و حتی نمی خوانند و نمی بینند!
و البته کاندیداها نیز می دانند که با یک حرکت اشتباه، می توانند منجر به کمرنگ شدنشان شوند. و این بخاطر حضور بازیگرهای هوشمندی است که در صحنه حضوردارند. البته علم نوین تبلیغات با همه توانش در خدمت کسانی خواهد بود که بابهره گیری درست از فنون وروش های تاثیرگذارارتباطی و تبلیغی بتوانند مخاطبان خود را به درستی شناسایی، درک و پاسخگوی پرسش های متعدد و نیازهای واقعی شان باشند.

منبع: ام . بی . ای نیوز

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها


  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید


  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است


  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است


  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد


  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند


  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد