درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 03:50   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36105صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 5 مهر 1400 - 11:15
آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌
فراموش‌ نکنید که‌ سخنرانی‌ باید به‌ راحتی‌ قابل‌ خواندن‌ باشد. متن‌ آن‌ را باید یک‌ خط‌ در میان‌، یا دو خط‌ در میان‌ بنویسید و جای‌ خالی‌ کافی‌ در حاشیه‌ آن‌ باقی‌ بگذارید. برای‌ واژگانی‌ که‌ ممکن‌ است‌ غلط‌ تلفظ‌ شوند از املای‌ آوانگار استفاده‌ کنید.
  

1. سخنرانی‌ را با ادای‌ احترام‌ (خوش‌آمدگویی‌) به‌ مقام‌های‌ مختلف‌ عالی‌رتبه‌ حاضر در مجلس‌ و عموم‌ مخاطبان‌ شروع‌ کنید (مثلا" جناب‌ آقای‌ رییس‌، اعضای‌ محترم‌ هیئت‌ مدیره‌، حضار گرامی‌).


2. معمولا" اندیشه‌ سازمان‌بخش‌ سخنرانی‌ را در اولین‌ یا دومین‌ پاراگراف‌ به‌ روشنی‌ بیان‌ می‌کنند. بسیاری‌ پیشنهاد می‌کنند که‌ سخنرانی‌ با یک‌ نقل‌ قول‌ آغاز شود. اما تجربه‌ نشان‌ داده‌ است‌ که‌ نقل‌ قول‌ اگر سنجیده‌ انتخاب‌ نشود و با اسلوب‌ سخنران‌ تناسب‌ نداشته‌ باشد می‌تواند مصنوعی‌ جلوه‌ کند. در صورتی‌ که‌ در این‌ مورد شک‌ داشتید بهتر است‌ نقل‌ قول‌ را رها کنید و مستقیماً به‌ نکته‌ اصلی‌ بپردازید.


3. اندیشه‌ سازمان‌بخش‌ خود را به‌ زبانی‌ جاندار و روشن‌ بیان‌ کنید و بکوشید واژه‌، عبارت‌ یا استعاره‌ای‌ به‌ یاد ماندنی‌ که‌ این‌ اندیشه‌ را در سراسر سخنرانی‌ برانگیزد تکرار کنید. مثلا" یک‌ کاندیدای‌ سیاسی‌ که‌ مایل‌ است‌ بر اندیشه‌
 

همبستگی‌ جامعه‌ در ابعاد گوناگونش‌ تأکید ورزد ممکن‌ است‌ با به‌ کار بردن‌ عبارت‌ «خانواده‌ قومی‌ آمریکایی‌» در سراسر سخنرانی‌ خود از آن‌ به‌عنوان‌ وسیله‌ای‌ برای‌ انتقال‌ این‌ اندیشه‌ به‌ مخاطبان‌ استفاده‌ کند.


4. در متن‌ سخنرانی‌ از لطیفه‌ استفاده‌ نکنید، مگر آنکه‌ سخنران‌ واقعاً استعداد لطیفه‌گویی‌ داشته‌ باشد.


5. حوادث‌ جالبی‌ را که‌ برای‌ خودتان‌ اتفاق‌ افتاده‌ است‌ و مستقیماً به‌ نکات‌ اصلی‌ بحث‌ مربوط‌ می‌شود در سخنرانی‌ بگنجانید. چنانچه‌ مطلب‌ خارج‌ از موضوع‌ یا بیش‌ از اندازه‌ طولانی‌ است‌ از نقل‌ آن‌ خودداری‌ کنید.


6. فراموش‌ نکنید که‌ سخنرانی‌ باید به‌ راحتی‌ قابل‌ خواندن‌ باشد. متن‌ آن‌ را باید یک‌ خط‌ در میان‌، یا دو خط‌ در میان‌ بنویسید و جای‌ خالی‌ کافی‌ در حاشیه‌ آن‌ باقی‌ بگذارید. برای‌ واژگانی‌ که‌ ممکن‌ است‌ غلط‌ تلفظ‌ شوند از املای‌ آوانگار استفاده‌ کنید.


7. ساختار کلی‌ سخنرانی‌ را ساده‌ نگهدارید. پیش‌ از طرح‌ افکار جدید با ذکر علامتی‌ نظر مخاطب‌ را به‌ آنچه‌ خواهد آمد جلب‌ کنید.

(مثلاً «حال‌ اجازه‌ بدهید سه‌ دلیلی‌ را که‌ بر اساس‌ آن‌ این‌ قانون‌ باید اصلاح‌ شود، به‌ اطلاع‌ شما برسانم‌. دلیل‌ اول‌ که‌ مهم‌ترین‌ و بدیهی‌ترین‌ این‌ دلایل‌ نیز شمرده‌ می‌شود این‌ است‌ که‌ ...») در هر جا که‌ توانستید از ساختار موازی‌ استفاده‌ کنید، چرا که‌ دنبال‌ کردن‌ و به‌ خاطر سپردن‌ اندیشه‌های‌ موازی‌ آسان‌تر است‌.

در پایان‌ سخن‌ نکات‌ عمده‌ را به‌ همان‌ نظم‌ و ترتیبی‌ که‌ در متن‌ گفتار ارایه‌ شده‌ بودند جمع‌بندی‌ و تکرار کنید.


اگرچه‌ این‌گونه‌ شگردهای‌ سازمانی‌ ممکن‌ است‌ در یک‌ سند کتبی‌، ساده‌ یا زاید جلوه‌ کند اما در یک‌ سخنرانی‌ که‌ طی‌ آن‌ مخاطب‌ از این‌ امکان‌ برخوردار نیست‌ که‌ اطلاعاتی‌ را که‌ عرضه‌ شده‌ است‌ یک‌ بار دیگر مرور کند مطلوب‌ شمرده‌ می‌شود.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد