به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، این نظرسنجی ها در موضوعاتی همچون شیوههای تبلیغاتی، سوابق کاندیداها، وضعیت اقتصادی مردم و مناظره های تلویزیونی صورت گرفته است.
مردم از مؤثرترین شیوه تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری می گویند
براساس نظرسنجیها، مردم تبلیغات تلویزیونی را مؤثرترین شیوه تبلیغات در انتخابات یازدهم میدانند. در این نظرسنجی از مردم پیرامون مهمترین شیوههای تبلیغ در این دوره از انتخابات پرسش به عمل آمده است. از نظر پاسخگویان با تبلیغات تلویزیونی با 6/43 امتیاز(از 100امتیاز) مؤثرترین شیوه تبلیغی شناخته شده است. اولویت بعدی که توسط پاسخگویان انتخاب شده است روزنامهها و مطبوعات با 7/15 امتیاز بوده و رتبههای بعدی پاسخ به این سؤال از این قرار میباشد: 14 امتیاز حضور در همایشها و میتینگها، 4/9 امتیاز عکس و پوستر در معابر، 8/8 امتیاز سفرهای تبلیغاتی و در نهایت 4/8 امتیاز به انتخاب شعار مناسب اختصاص داده شده است. نکته این که با توجه به الویتبندی در پرسش، نتایج به صورت امتیازبندی تنظیم شده است.
نیمی از مردم با مناظره های دونفره موافق هستند
براین اساس، نظرسنجیها نشان میدهد، 2/52 درصد پاسخگویان با برگزاری مناظره به صورت دو نفره موافق هستند. همچنین 8/37 درصد مردم اعلام کردهاند با شیوه مناظرهای جدید که توسط صدا و سیما در دهم خرداد ماه سال جاری برگزار گردید، موافق هستند. 1/8 درصد پاسخگویان نیز به طور کلی با برگزاری مناظره ابراز مخالفت کردهاند.
بهبود وضعیت اقتصادی همچنان در اولویت انتظارات مردم
دادههای جدید نظرسنجی ایسپا حاکی از آن است که کاندیداهای ریاست جمهوری در تبلیغات خود باید بر بهبود وضعیت اقتصادی بیشتر تأکید کنند تا بتوانند حداکثر نظر مردم را جلب نمایند.
در این نظرسنجی بهبود وضعیت اقتصادی 4/38 امتیاز(از100) را به خود اختصاص داده است.
تقویت سیاست خارجی با امتیاز 1/16، مبارزه با مفاسد اعم از اقتصادی و اجتماعی با امتیاز 4/14 در اولویتهای بعدی پاسخگویان قرار گرفتهاند.
مردم سوابق کاندیداها را عامل مهم رأی دهی خود میداند
آخرین بررسی ایسپا نیز نشان میدهد 9/51 درصد پاسخگویان تهرانی عملکرد و سوابق کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم را عامل مؤثر در جلب آرای مردم میدانند. 9/17 درصد پاسخگویان نیز اعلام کردهاند با بررسی برنامههای کاندیداها، نامزد نهایی خویش را انتخاب میکنند. وعدههای انتخاباتی با 7/12 درصد در جایگاه بعدی قرار دارد. تنها 2/8 درصد حمایت گروهها و جریانهای سیاسی را به خود اختصاص داده است.