درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 02:23   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36579صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 13 فروردین 1398 - 15:54
راهنمای روابط عمومی 1398
پیش از اینکه توپ تحویل، سال 1398 را بنوازد، به پیشنهادها و تصمیم های زیر بیاندیشید:
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| پیش از اینکه توپ تحویل، سال 1398 را بنوازد، به پیشنهادها و تصمیم های زیر بیاندیشید:
 
 به کارتان عشق بورزید
 لذت، کلید موفقیت است. یکی از مشهورترین رموز موفقیت هر فرد موفق این است که او به کاری که می کند عشق می ورزد و از هر لحظه آن لذت می برد. حتی اگر شرکت یا سازمان محل کار خود، رئیس یا همکارانش را دوست نداشته باشد، ولی کارش را دوست دارد و به آن عشق می ورزد. بعلاوه زندگی برایش ساده تر و روان تر خواهد شد.
 
 از قوانین پا فراتر گذارید
 شکستن قواعد، کار آسانی نیست اما نتایج خوبی در بر دارد، مخصوصاً زمانی که شکستن قواعد برای به دست آوردن فواید بیشتر برای شرکت یا سازمان محل کارتان باشد. دنبال موقعیت هایی برای شکستن قوانین باشید. قوانین جدید خود را بنویسید و هدف خود را هر از گاهی تغییر دهید، در نتیجه موقعیت های تازه ای برای شکستن قوانین می یابید و از طرفی هم یک روابط عمومی از قواعد رها به وجود می آورید.
 
 هر روز یک نکته تازه بیاموزید
 کتابی بخوانید، فیلمی ببینید یا حتی ده جور امضا را تمرین کنید. یک واژه تازه بیاموزید. فرد کاملی خواهید شد. قادر خواهید شد که از مغز خود درست استفاده کنید و خلاق شوید.
 
 تعادل زندگی کاری را حفظ کنید
 این دشوارترین بخش کار است اما دست کم می توانید امتحان کنید. تازه، برای زندگی به یک دلیل نیاز داریم.
 
 تغییر بد نیست
 تغییرات را بپذیرید. تغییرات را ایجاد کنید. تغییرات را دوست داشته باشید و ... بله، از خودتان شروع کنید.
 
 به دیگری کمک کنید تا رشد کند
 رضایت حاصل از این کار بی اندازه است. به همکار خود کمک کنید تا مقاله های قوی بنویسد، کمکش کنید تا هنر و مهارت ارتباط را بیاموزد، به کارمندان خود چیزی بیش از کپی و الصاق کردن فایل را بیاموزید. کمک کنید تا سازمانتان بهترین باشد. به مشتریانتان کمک کنید که کارهای بیشتری یاد بگیرند. اینطوری دنیا خودبخود گلستان خواهد شد.
 
 تواضع را تمرین کنید/ خاضع باشید تا سقوط نکنید
 مهمترین تصمیمی که در جلسه روسا گرفته می شود پیش از اینکه به خاطرات بپیوندد به آگاهی شما می رسد، البته اگر شما نام کسی را که در بوفه کار می کرد یا پسری که جارو می کرد را به خاطر بیاورید. پیشرفت خوب است و شما حق دارید که رئیس شدن را هدف خود قرار دهید اما همیشه بهتر است افراد را مودب و محترمانه صدا کنید.
 
 شکیبایی یک فضیلت است
 این خصیصه مهم را در خود رشد دهید. در این صورت تحت هر شرایطی که باشید صبوری را به راحتی پیشه می کنید. صبوری مزایای بسیار دیگری نیز دارد.
 
 هرچند کوچک، ولی بزرگ
 هر فردی با یک کارت شناسایی رسمی در جای خود از اهمیت برخوردار است. اطلاعات توسط مهمترین افراد کشف می شوند. نظرات افراد را حتی رئیس هم نمی تواند نادیده بگیرد. یک منشی ساده می تواند با کشیدن یک خط سبز یا یک خط قرمز، آینده ما را تعیین کند. به همه احترام بگذارید، هیچ کس را دست کم نگیرید.
 
 پرورش شخصیت
 انسان بودن به فرد ظرفیتی نامحدود برای ترکیب ایده ها و موقعیت ها در زمان کوتاه می دهد. بنابراین، مهم است که شخصیت هایی را برای داستان خود بپرورانید. انتخاب شخصیت هایی که بینندگان و خوانندگان می توانند با چیزی آن را شبیه بدانند و بتوانند آن نقش را به طور مطلوب بازی کنند. باید جنبه های جهانی در آنها وجود داشته باشد. افرادی که نمونه هستند، انتظاری ندارند. از داستان های کوتاه برای بیان عنوان های کوتاه استفاده کنید. (دیوید برییانیان، خوزه کارلوس کاستانو، سرژیو کارو و ارنستو ویلالبا)
 
 ریسک‌پذیر باشید
 وظایف سخت و ماموریت‌های ریسک‌دار، به شما کمک می‌کند خودتان را بیشتر بشناسید و باور کنید. با قبول یک کار سخت شما به خودتان نشان می‌دهید که شجاع هستید و توانایی و دانش انجام یک کار را در خودتان اثبات می‌کنید. اگر با یک نگرش بهتر به این مورد نگاه کنید، به راحتی می‌فهمید که ارزشش را دارد.
 شاید با شکست در کاری که مقداری از حد و اندازه‌های شما بزرگتر است، کمی بیشتر از آنچه که از انجام آن عایدتان می‌شود، از دست بدهید؛ ولی در مقابل سرمایه‌هایی به دست می‌آورید که در طولانی‌مدت می‌تواند لذت موفقیت و پیشرفت را برای شما به ارمغان بیاورد. (لری سنکال)
 
 قرمز می خواهم
 خیلی از مردم از رنگ قرمز خوششان نمی آید اما من توصیه می کنم این رنگ را دوست داشته باشید. نوار قرمز یا همان کاغذ بازی اداری، واژه ای است که همیشه مورد سوء استفاده قرار گرفته است. باید یاد بگیریم که از تاکتیک های فرش قرمز (تشریفات مجلل) برای یافتن سر نخ کلاف استفاده کنیم.
 
 دروغ نگوییم
 ما دروغ نمی گوییم و به نادرست راهنمایی نمی کنیم. ما عادلانه بازی می کنیم. اساسا ما کاری نمی کنیم که از گزارش شدن آن توسط رسانه ابایی داشته باشیم. این گونه کار کردن راه درست است و باعث به وجود آمدن اعتماد بین روابط عمومی ها، مدیران و مردم می شود که برای تجارت هم خوب است. (دانجلود)
 
 تحقیق، کلید موفقیت است
 تحقیقات زیادی انجام دهید. هیچ کاری بدون تحقیق انجام ندهید. برای تمام سوالات احتمالی پاسخی بیابید. ارزش خود را به عنوان یک متخصص روابط عمومی اهل منطق اثبات کنید، هر چند که چنین شخصی هم نباشید.
 
 خبر، دانش است
 مدیریت استراتژیک رسانه در امور
روابط عمومی نقش پررنگی ایفا می کند. از اخبار برای منفعت و سود خود و سازمان خود بهره ببرید.
 
 در آغوش گرفتن فرصت های داستانسرایی
 امسال، فرصت های داستانسرایی طبیعی را در آغوش بگیرید و آنها را در راس امور خود قرار دهید. برنامه ریزی کنید که ماه به ماه در سال 1398چه می کنید، اهداف کسب و کار خود را در نظر بگیرید، روزهای تعطیلی، فصل ها، مناسبت ها و تقویم های ملی و رسانه ای را مورد توجه قرار دهید. با قرار دادن رویدادهای غالب و نقاط عطف شروع کنید، آنگاه در اشکال جدیدی که به شما اجازه داده شده است برای تبلیغ و گسترش رویکرد روابط عمومی خود منتشر کنید.
 
 از "نه" گفتن خجالت نکشید
 در سال جدید، برنامه ای برای نه گفتن به چیزهایی داشته باشید که انرژی شما را با اختلال مواجه می کنند اما جوانی را به شما بر نمی گردانند.
 اگر از شما چیزی خواسته شد که شما نمی توانید آن را انجام دهید، فقط این را بگویید: "من قدردانی می کنم از فکر شما درباره خودم و من مفتخرم که چنین پیشنهادی را دریافت کردم. اما من زمان کافی را برای اینکه بیشترین توجه را به این مساله داشته باشم، ندارم. من فکر می کنم که شما باید از یافتن کسی که می تواند زمان و انرژی بیشتری را صرف پروژه کند نفع ببرید."
 
 راست کردار و درست گفتار باشیم
 جای مشتری و مخاطب بنشینیم؛ کار سختی نیست، ولی مرد راه می خواهد.
 باید بپذیریم که سختی، همراه همیشگی این مسیر هیجان انگیز و پرخطر است. اگر کسی نمی خواهد خطر کند اساسا نباید پای در حوزه روابط عمومی بگذارد و اگر خطر کرد باید ریسک های آن را هم بپذیرد و با درایت و هوشمندی، حاصل و میوه شیرین ارتباط با مردم را بچشد.
 
 برنامه‌ عمل‌
 یکی‌ از ارکان‌ روابط عمومی‌ (افزون‌ بر تحقیق‌ و برقراری‌ ارتباط) برنامه‌ریزی‌ است‌ و در روابط عمومی‌ کارآمد به‌ عنوان‌ یک‌ اصل‌ بنیادی‌ مورد توجه‌ قرار می‌گیرد. بر عکس‌ در روابط عمومی‌ ناکارآمد، روزمره‌گی‌، نمود بیشتری‌ می‌یابد.
 
 شفاف سازی
 هرگز با اطلاعاتی که منتشر می کنید افکار عمومی را فریب ندهید. دروغ کشف خواهد شد و فساد حاصل از فریب می تواند بدتر از موضوعی باشد که شما در تلاش برای پوشش آن هستید. واقعیت ها را به طریقی ارائه دهید که در آن سازمان شما را تا حد امکان مثبت نشان دهد.
 
 عذرخواهی
 اکثر کارشناسان روابط عمومی معتقدند که قوانین عذرخواهی نسبتا ساده هستند. آن را به سرعت انجام دهید. مسئولیت کامل را بپذیرید و مشکل را برطرف کنید.
 اما اگر عذرخواهی خیلی ساده است، چرا بسیاری از مدیران اجرایی عذرخواهی نمی کنند؟ اکثر رهبران نیاز به کمک برای یادگیری هنر بیان ابراز تاسف و عذرخواهی دارند. یک عذرخواهی خوب می تواند در یک سازمان به یک مزیت تبدیل شود.
 
 نوآوری و تمایز
 سی دقیقه زمان برای ارزیابی یک خلاقیت یا نوآوری که زمان شما را در مورد بعدی کاهش می دهد صرف کنید؛ همچنین این امر باعث می شود که شما را برای موفقیت های بعدی آماده کند. زمانی را هماهنگ کنید که با همکاران خود برای مرور سال 1398 گردهم آیید: که کدام راهکارهای تان عملیاتی بوده و چه چیزهایی پاسخ نداده است و چه چیزهایی باید بهبود پیدا کند؟
 
  منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  متاورس مک دونالد در سنگاپور به نمایش درآمد


  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد