درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 17:35   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3775صفحه نخست » اخبار بانک و بیمهپنجشنبه، 30 خرداد 1392 - 17:55
اعتمادسازی و تغییر نگرش مردم به مفهوم بیمه ،وظیفه ای فرابخشی با مسوولیت بیمه مرکزی
یکی از محورهای اساسی سند چشم انداز صنعت بیمه، بحث توسعه فرهنگ بیمه است که در فرمان ده ماده ای رییس جمهور برای تحول در صنعت بیمه بر آن تاکید شده و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز لزوم توجه به این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.
  

شارا- یکی از محورهای اساسی سند چشم انداز صنعت بیمه، بحث توسعه فرهنگ بیمه است که در فرمان ده ماده ای رییس جمهور برای تحول در صنعت بیمه بر آن تاکید شده و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز لزوم توجه به این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.
 بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهاد حاکمیتی و نظارتی صنعت بیمه و متولی امر توسعه فرهنگ بیمه در جامعه، لازم است فراتر از معرفی یک محصول بیمه‌ای، ارزش، ضرورت و منافع ذاتی بیمه را در فرایند زندگی اقتصادی و اجتماعی جامعه ترویج نماید به نحوی که مردم کارکرد بیمه‌های بازرگانی را در زندگی پرمخاطره امروزی درک کنند و این مستلزم برنامه‌ریزی دقیق، مدرن، مستمر و بلندمدت است.
 با توجه به رویکرد بیمه‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای ترویج و توسعه فرهنگ بیمه در بین آحاد مردم، این سازمان در مرحله نخست برنامه‌ها و فعالیت های خود برای توسعه فرهنگ بیمه را معطوف به بیمه‌هایی کرده است که نیاز زندگی اغلب مردم است و لذا پرداختن به بیمه‌های اشخاص (عمر، حادثه و درمان)، اتومبیل (ثالث، بدنه و سرنشین) و آتش‌سوزی (صاعقه، زلزله و ...) را در اولویت کاری خود قرار داده است.
 شرکت‌های بیمه هزینه تبلیغات بازرگانی خود را می‌پردازند اما « توسعه فرهنگ بیمه » باید وظیفه مشترک صنعت بیمه و نهادهای مؤثر بر فرهنگ جامعه تلقی شود؛ چرا که توسعه فرهنگ‌ بیمه یک امر ملی و حتی فرا بخشی است و نهاد و سازمان‌های فرهنگی و رسانه‌ها بویژه رسانه ملی (صدا و سیما) لازم است برای گسترش و توسعه آن کمک کنند.
 بدیهی است اعتمادسازی و تغییر نگرش و عقیده مردم نسبت به بیمه در پرتفوی تمام شرکت‌ها تغییر حاصل خواهد کرد و موجب رشد و تعالی صنعت بیمه خواهد شد.
 در راستای توسعه فرهنگ بیمه اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مسوول این امر در صنعت بیمه اقداماتی را صورت داده است که بخشی از آنها به شرح زیر است :
 
 
ارتباطات و تبلیغات فرهنگی:
 
• راه اندازی شورای توسعه فرهنگ بیمه و تشکیل مرتب جلسات آن برای طرح و بررسی موضوعات مختلف با حضور اساتید برجسته دانشگاهی و خبرگان صنعت
 • تدوین و تنظیم سند توسعه فرهنگ بیمه در 4 فصل و 48 صفحه
 • تشکیل جلسات شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه و پیگیری برنامه های توسعة فرهنگ بیمه
 • پوشش خبری برنامه ها و دیدار های رسمی درون و برون
 • توسعه روابط عمومی الکترونیک و اطلاع رسانی
 • تهیه و انتشار بولتن خبری روزانه با هدف اطلاع از انعکاس مطالب بیمه ای در رسانه ها
 • انتشار عملکرد و فعالیت های بیمه مرکزی و صنعت بیمه در مناسبت های مختلف در قالب ویژه نامة روزنامه ها
 • اطلاع رسانی های فرهنگی و تبلیغاتی در سایت های خبری و خبرگزاری ها
 • مدیریت، نگهداری و بروزرسانی پورتال بیمه مرکزی با رویکرد توسعة روابط عمومی الکترونیک برای اطلاع رسانی در فضاهای مجازی
 • ایجاد و راه اندازی سایت بیمه برای کودکان در پورتال بیمه مرکزی
 • برگزاری کارگاه های آموزشی برای خبرنگاران
 • انعقاد قرارداد مشارکتی با صداو سیما برای تهیه، ساخت و پخش برنامه های بیمه ای در شبکه های مختلف
 • تهیه و تولید برنامه تلویزیونی گفتگو محور "پیک آرامش" و پخش هفتگی آن از شبکه یک سیما
 • انجام تبلیغات محیطی به مناسبت های مختلف
 • تولید و ساخت انیمیشن بیمه ای (پویانمایی) در رشته های مختلف بیمه ای
 
 انتشارات:
 • اخذ مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
 • انتشار ماهنامه "پیک بیمه"، انتشار ماهنامه خبری لاتین "Roundup "، انتشارگزارش سالانه لاتین" Annual Report"،
 • تهیه ، تدوین و انتشار کتابهای بیمه ای: کتاب مترو، معرفی بیمه، بیمه شخص ثالث برای موتورسیلکت سواران، کتاب داستان های طنز بیمه، تولید بازی رایانه ای بیمه، مجموعه شعر بیمه ای برای کودکان،
 ترانه های خردسال با موضوع بیمه، خودآموز بیمه برای نوجوانان و جوانان
 • انتشار نشریه الکترونیکی سرآمد در داخل سازمان
 • چاپ و توزیع بروشور "دانستنی های بیمه شخص ثالث"،
 • چاپ کاتالوگ و لوح فشرده سه زبانه معرفی بیمه مرکزی و صنعت بیمه،
 • چاپ برشورهای بیمه ای با عناوین« آنچه که در باره تفاوت بیمه های بازرگانی واجتماعی باید بدانیم» ،« آنچه که در باره انواع بیمه های بازرگانی باید بدانیم» و «آنچه که در باره بیمه باید بدانیم»
 • انتشار کتب بیمه ای برای کودکان : "تاسه نشه بازی نشه" و" تمرین بیمه ای نیما"،
 • طراحی، چاپ و توزیع پوستر " اینفوگرافی بیمه شخص ثالث برای سال 91 "،
 • طراحی و چاپ کتاب عملکرد برنامه تحول در صنعت بیمه
 
 
بخش همایش ها، جشنواره ها و نمایشگاه‌ها:
 
- برگزاری همایش مدیریت ریسک در صنعت بیمه
 - برگزاری نشست روسای شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان ها
 - برگزاری نوزهمین همایش سالانه بیمه و توسعه
 - مشارکت در پنجمین کنفرانس و جشنواره کسب و کار صنعت بیمه
 - مشارکت در همایش ملی سلامت؛ بیمه و بانک
 - مشارکت در سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی ها
 - مشارکت در جشنواره انتشارات روابط عمومی ها
 - مشارکت در جشنواره نقش روابط عمومی ها و ارتباطات در اقتصاد مقاومتی
 - مشارکت در سمینار کارگزاران مسلمان روابط عمومی ها
 - حضور در ششمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه
 - حضور در نمایشگاه دهه فجر در وزارت امور اقتصادی و دارایی؛
 - حضور فعال در نمایشگاه دستاوردهای قانون اساسی در مصلّی امام خمینی (ره)
 - برگزاری نمایشگاه کتاب برای کارکنان ( 2 بار )
 - برگزاری نمایشگاه عملکرد صنعت بیمه در مجمع عمومی
 - برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی در سازمان
 
 
افتخارات
 
- معرفی روابط عمومی بیمه مرکزی در جشنواره انتشارات روابط عمومی ها به عنوان روابط عمومی بربر در نشریه درون سازمانی
 - معرفی بیمه مرکزی به عنوان نهاد برتر در زمینه اقتصاد مقاومتی
 - معرفی بیمه مرکزی در جشنواره روابط عمومی های سراسر کشور در بخش خلاقیت به عنوان روابط عمومی برتر
 - معرفی روابط عمومی بیمه مرکزی در جشنواره کارگزاران مسلمان به عنوان روابط عمومی برتر بخش ارتباط با رسانه ها

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد