درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 10:37   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3837صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیسه شنبه، 4 تیر 1392 - 06:18
هزاره ارتباطات، مهندسی اطلاعات
در اواخر هزاره دوم تعاریف علمی ارتباطات در کشور فراگیر شد و روابط عمومی ها یک رقابت جدی را تجربه کردند. یعنی دیگر دست و بازوی توانا به کار نمی آمد و به جای آن مغزهای ارتباطی در سازمان به کار افتادند.
  

شارا، محمد تائبی مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی- در اواخر هزاره دوم موضوع سیطره علم ارتباطات بر دیگر علوم نظری از موضوعات داغ و جنجال برانگیزی بود که هر روز ابعاد تازه تری پیدا می کرد.
 نظریه پردازان علم ارتباطات اعتقاد داشتند که علوم نظری در غیاب ارتباطات به بیراهه خواهد رفت و برخی نیز پا را از این نیز فراتر نهادند و مدعی شدند در هزاره سوم هیچ یک از علوم نظری و غیرنظری بدون بهره گیری از علم ارتباطات راه به جایی نخواهد برد.
 در این میان تعاریف متنوعی از ارتباطات ارائه شد که به زعم کارشناسان، جامع ترین تعریف آن علم روابط عمومی و تعامل با دیگران است.
 رسانه، افکار سنجی، تبلیغات و حتی تشریفات در حوزه روابط عمومی بخشی از بدنه تنومند ارتباطات را تشکیل می دهند و هر کدام با تعریفی علمی و تخصصی ویژه کاربردهای خود را در یک جامعه ارتباطی به ظهور و ثبوت می رسانند.
 در این مجال اندک نمی توان به تشریح ویژگی های گوناگون و ظرفیت های گسترده روابط عمومی پرداخت اما به اختصار به آسیب شناسی روابط عمومی در مجموعه های کلان اقتصادی کشور می پردازم.
 متاسفانه روابط عمومی در کشور پیش از تعاریف علمی آن شکل گرفت که این موضوع چالش های بسیاری را در پی داشت. به عبارت ساده تر اداره روابط عمومی با تعریف اداره پشتیبانی فرهنگی و هنری در بسیاری از وزارتخانه ها، نهادها و سازمان ها شکل گرفت و مدیران و کارشناسان روابط عمومی به جای مغز متفکر سازمان نقش دست و بازوی توانای مجموعه را ایفا کردند و از ماموریت های اصلی خود باز ماندند.
 پس از فراگیر شدن رسانه در کشور و تعریف جدید از عرصه های گوناگون اطلاع رسانی، روابط عمومی ها با حالتی بیمارگونه به میدان آمدند و بدون دانستن علم ارتباطات و تعامل موثر ، آتشبار خود را روبروی توپخانه رسانه مستقر کردند و به تبادل آتش پرداختند.
 این عملکرد در بخش های سیاسی و بین الملل معمولا با واکنش مسولان ارشد کشور همراه می شد و نه تنها رسانه ها کاربرد اصلی خود را از دست می دادند بلکه روابط عمومی نیز از ماموریت های ویژه خود باز می ماند.
 در حوزه اجتماعی، اقتصادی و ... نیز روابط عمومی ها معمولا به ارسال چند خبر ناقص و گاه تبلیغی اکتفا می کردند که پیامد آن نیز توضیح و تکذیب و جوابیه هایی بود که روابط دستگاه ها و رسانه ها را به تیرگی می کشاند.
 اما در اواخر هزاره دوم و آغاز هزاره سوم تعاریف علمی ارتباطات در کشور فراگیر شد و روابط عمومی ها یک رقابت جدی و نفس گیر را تجربه کردند. یعنی دیگر دست و بازوی توانا به کار نمی آمد و به جای آن مغزهای ارتباطی در سازمان به کار افتادند تا علاوه بر وظایف اطلاع رسانی ماموریت سازماندهی اطلاعاتی و ارتباطی را نیز به انجام برسانند.
 روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در دور جدید فعالیت خود با بهره گیری از توان و تخصص کارشناسان خبره عرصه های گوناگون ارتباطی ، اطلاع رسانی و افکارسنجی در مسیر حرفه ای ارتباطات گام برمی دارد که شاخص های اصلی آن اطلاع رسانی شفاف برون و درون سازمانی، تعامل حرفه ای با رسانه ها با ابزارهای گوناگونی نظیر کلاس های آموزشی، جلسات هم اندیشی، نشست های تخصصی و برپایی جشنواره بیمه و رسانه و نظایر آن است.
 ناگفته پیداست که با وجود اهمیت صنعت بیمه در معادلات و مبادلات اقتصادی هنوز سهم این صنعت از ارتباطات اندک است اما با توجه به شرایط صنعت بیمه در گذشته و کم لطفی برخی از متولیان اسبق در خصوص امر فرهنگسازی و همگانی کردن این صنعت، افق های آینده بسیار روشن و امید بخش است.
 برنامه ریزی دقیق و تدوین برنامه های کارآمد با قابلیت اجرا و حرکت در مسیر ماموریت های جدید صنعت بیمه، رسالت امروز روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است و همکاران من در این مجموعه با نگاه و رویکرد مهندسی ارتباطات در این مسیر حرکت می کنند.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد