درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 22:49   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38378صفحه نخست » ادامه مطلب یکچهارشنبه، 25 اردیبهشت 1398 - 10:45
لزوم توسعه روابط عمومی الکترونیک در صنعت بیمه
دکتر علی صلاحی نژاد مدیر عامل بیمه ملت - اگر بخواهیم ضرورت روابط عمومی الکترونیک را در صنعت بیمه بررسی کنیم باید بگوییم که با توجه به ماهیت خاص خدمات بیمه ای و طیف گسترده مخاطبان این صنعت در رشته های مختلف، ضرورت حرکت روابط عمومی به سمت ابزارهای نوین ارتباطی بیش از سایر بخش ها باید در صنعت بیمه مد نظر قرار بگیرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در دهه اخیر، جایگاه روابط عمومی در بنگاه های اقتصادی با توجه به پیشرفت هایی که در حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی صورت گرفته، ارتقاء یافته به گونه ای که موفقیت و دوام سازمان ها در حوزه فعالیت های تخصصی با نحوه عملکرد روابط عمومی‌ آنها در هم آمیخته است.


روابط عمومی ها به عنوان آینه تمام نما و قلب تپنده هر بنگاه اقتصادی، نقش مهمی در پیشرفت هر مجموعه دارند اما موفقیت آنها در شرایط کنونی جز با به کارگیری ابزارهای روابط عمومی الکترونیک امکان پذیر نیست.
در واقع، روابط عمومی الکترونیک مجموعه ای از تکنیک ها و روشها را ارائه می کند که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی، سعی دارد اثربخشی فعالیت‌های روابط عمومی را در رابطه با اهداف سازمانی و به ویژه جلب رضایت ذینفعان و مشتریان به حداکثر برساند.


بدون شک در بازار رقابتی امروز، حفظ برتری و ارتقاء جایگاه در بازار یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران است بنابراین توجه به نیازهای مشتریان که حالا به جرات می توان گفت استفاده از ابزارهای الکترونیکی تمامی جنبه های زندگی آنها را احاطه کرده، نقش قابل توجهی در ذهنیت آنها نسبت به برند یک شرکت خواهد داشت. به عبارت دیگر، همان گونه که سرعت تغییرات تکنولوژیک برای مردم اهمیت فراوانی یافته است این اهمیت برای سازمانها و شرکت های تجاری دو چندان است.


با این اوصاف، توجه به محیط فن آوری نوین یکی از ضروریات فعالیت روابط عمومی ها در آینده ای نه چندان دور خواهد بود بنابراین آماده سازی زیر ساخت فن آوری از جمله استفاده بیش از پیش از شبکه گسترده اینترنت و طراحی و برنامه ریزی برای استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی باید مورد توجه قرار گیرد.


بکارگیری سامانه ها و ابزارهای نوین الکترونیکی در روابط عمومی، علاوه بر افزایش چشمگیر کیفیت و اثربخشی پیام؛ سرعت، دقت و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت.


اگر بخواهیم ضرورت روابط عمومی الکترونیک را در صنعت بیمه بررسی کنیم باید بگوییم که با توجه به ماهیت خاص خدمات بیمه ای و طیف گسترده مخاطبان این صنعت در رشته های مختلف، ضرورت حرکت روابط عمومی به سمت ابزارهای نوین ارتباطی بیش از سایر بخش ها باید در صنعت بیمه مد نظر قرار بگیرد.


در سالهای اخیر شاهد هستیم که شرکت های دانش بنیان نوپا و به اصطلاح استارت آپ ها با بکار گیری نیروهای جوان و زبده و در کوتاه ترین زمان ممکن به موفقیت هایی در زمینه تولید نرم افزارهای کاربردی بیمه ای دست یافتند و در برخی موارد، شرکتهای بیمه با امکانات فراوان در رقابت با آنها عقب ماندند.


امروزه روابط عمومی را تلاش مدبرانه برای ترغیب و تشویق مردم یا نفوذ در افکار آنان با استفاده از وسایل ارتباطی تعریف می کنند بنابراین صنعت بیمه در حوزه روابط عمومی باید در این زمینه پیشگام باشد و با بهره گیری از ابزارهایی نظیر سرویس های ارزش افزوده تلفن همراه، پادکست، تبلیغات اینترنتی و سایر فناوری های الکترونیکی ، تلاش کند تا مخاطبان و مشتریان را هرچه بیشتر با جدیدترین خدمات و محصولات بیمه ای آشنا کرده و با استفاده از تکنیکهای ارتباطی، آنها را برای استفاده از این خدمات ترغیب و تشویق کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  هفت اشتباه زبان بدن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد