درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 17:14   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40399صفحه نخست » دوشنبه، 15 مهر 1398 - 13:07
ضرورت آموزش عمومی بیمه درسطح جامعه
سیدعبدالله میرحسینی - در دنیایی که ضرورت توجه به نفش و رضایت مردم یکی از بزرگترین سرمایه های اجتماعی هر کشور محسوب می شود، روابط عمومیها در توسعه و آگاه سازی افکارعمومی و همچنین رضایت مندی و جلب مخاطب، نقش روشنگر و اساسی دارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| صنعت بیمه یکی از بخش های مهم اقتصادی کشور است که در کشورهای توسعه یافته درصد بالایی از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است. ضریب نفوذ بیمه در ایران 1/2 درصد بوده است و این حکایت از عدم توسعه یافتگی این صنعت است. توسعه هر پدیده ای در جامعه، منوط بر بسترسازی مناسب فرهنگی است و صنعت بیمه نیز از این امر مستثنی نیست.


یکی از اصلی ترین عوامل عدم توسعه فرهنگ بیمه در کشور، کافی نبودن آگاهی مردم است و با توجه به جایگاه بیمه در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، بی شک مستلزم وجود زیرساختهایی برای گسترش در سطح جامعه است که در این مسیر جایگاه اموزش و فرهنگ سازی به عنوان عامل اصلی برای افراد جامعه مطرح می باشد.


در عصرجدید که شاهد تغییرات شتابان هستیم وهـرروزتغییرات جدیدی دردنیای کسب وکار رخ می دهد سازمانها باید خـود را بـا ایـن تغییرات همراه سازندوآموزش از مقوله هایی است که باید بیش ازگذشته درسازمان ها مورد توجه وبررسی قرارگیرد وهرچه در این خصوص حرفه ای تر عمل کنند موفق تر خواهند بود.


با توجه به نقش و جایگاه شرکت ها و موسسات بیمه در کشورهای توسعه یافته وگستردگی خدمات بیمه ای، آموزش مناسب و مستمر در جهت افزایش آگاهی و شناخت مردم از این خدمات و گسترش فرهنگ بیمه در میان اقشار و طبقات مختلف جامعه نه تنها توسط صنعت بیمه، بلکه با همیاری سایر نهاد های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می تواند روند توسعه کشور را شتاب بیشتری دهد.


در واقع آموزش پیش نیاز اساسی توسعه همه جانبه درجامعه تلقی میشود وباشکل گیری فناوری های جدید و پیشرفته به جای رویکردهای سنتی و قدیمی، این امر دچارتغییرات فراوان شده است و استفاده از روش های نو دراین عرصه ، میتواند یکی از مصادیق استفاده مناسب باشد.


صنعت بیمه باید مقوله آموزش و فرهنگ سازی را از سه دیدگاه مورد توجه و مطالعه قرار دهد:
1- فراهم آوردن مقدمات امرآموزش در داخل شرکتهای بیمه ای به عنوان یک اصل
2- ضرورت آموزش عمومی در سطح جامعه در راستای بسط و گسترش فرهنگ بیمه با استفاده از روشهای جدید آموزشی
3- آموزش عمومی بیمه در مراکز تخصصی و آموزشی در مناطق مختلف کشور
دراین بین روابط عمومی بیمه مرکزی ایران می تواند با تدوین یک استراتژی خوب و استفاده ازرسانه هاو وسایل ارتباط جمعی برای پیشبرد این مقوله برنامه ریزی نماید.


لازم به ذکراست صنعت بیمه علارغم پیشرفت در چند سال اخیر نیازمند ارتفاء جایگاه خود در اقتصاد کشور است که در این بین روابط عمومی به عنوان یکی از عناصر تاثیرگذار در توسعه فرهنگ بیمه، نقش پررنگ و بسزایی دارد و با ایفای نقش آموزشی و خبری خود با استفاده از شیوه های مناسب در آگاهی بخشی و ایجاد تحول و انگیزه موثرخواهد بود.


در دنیایی که ضرورت توجه به نفش و رضایت مردم یکی از بزرگترین سرمایه های اجتماعی هر کشور محسوب می شود، روابط عمومیها در توسعه و آگاه سازی افکارعمومی و همچنین رضایت مندی و جلب مخاطب، نقش روشنگر و اساسی دارند.

 

 امید است روابط عمومی صنعت بیمه دراین مسیر گامهای موثرتری را بردارد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد