شارا- محمدرضا غفوری، مدیر روابط عمومی بانک تجارت در نخستین دوره اعطای نشان عالی رو ابط عمومی موفق به دریافت تقدیرنامه شد.
وی ذر خصوص برگزاری این دوره گفته است: یکی از محسنات این همایش در سال 92 مردمیبودن آن بود و اینکه این همایش از سوی سازمان خاصی برگزار نشد. همایش امسال به صورت حرفهای تر و با حضور فعالان این حوزه برگزار گردید و این خود گام موثری در برگزاری حرفهای و با محتوایی در خور این حوزه بود.
با توجه به کسب این موفقیت گفت و گویی با ایشان انجام شده است که در پی می آید:
روابط عمومی بانک تجارت در چه حوزههایی فعالیت میکند؟
روابط عمومی بانک تجارت در انجام رسالت خود از طریق حوزههای مختلفی همچون رسانههای جمعی به فعالیت حرفهای خود میپردازد. این اداره با بکارگیری متخصصین این حوزه، همواره سعی داشته است به بهترین نحو ممکن آخرین دستاوردهای بانکی خود را به مخاطبان خود معرفی نماید.
روابط عمومی در حوزه ارتباطات خود در کنار برقراری ارتباطات مردمی، تعاملات متعددی را با نهادهای مختلفی همچون وزارتخانهها، دانشگاهها، بخش خصوصی و موسسات مختلف دارد و به عنوان پل ارتباطی بانک با این نهادها عمل میکند. همچنین برگزاری انواع همایشها، جشنوارهها و جلسات از جمله فعالیتهای دیگر بخش ارتباطات روابط عمومی بانک تجارت به شمار میرود.
مرکز ارتباط با مشتریان (CALLCENTER)بخش دیگر روابط عمومی بانک تجارت است که با ارائه خدمات مشاورهای به مشتریان این امکان فراهم آمده است که مردم و مشتریان بانک با کمترین هزینه و بیشترین سرعت ممکن از طریق تماس تلفنی با کارشناسان خبره این قسمت ارتباط برقرار کرده و مشاوره لازم را دریافت نمایند. البته این مرکز با دعوت از مسئولان و مدیران ارشد بانک در زمانهای از پیش تعیین شده امکان ارتباط مستقیم مشتریان با مدیران بانک را نیز فراهم میکند.
و در نهایت بخش کارشناسی این اداره با پشتوانه علمی و توانمندی حرفهای خود همچون بازوی علمی حوزههای مختلف روابط عمومی به فعالیت میپردازد.
شما برای نخستین بار در کشور مفتخر به دریافت " تقدیرنامه نشان عالی روابط عمومی " شدید. چه عواملی در دریافت این نشان تاثیرگذار بوده است؟
حوزه روابط عمومی بانکها یک تمایز اساسی با سایر سازمانها دارند. از یکسو با توجه به کارکردی که در جامعه ارائه میدهند به عنوان یک سازمان مردم نهاد به شمار میآیند که ضمن اطلاع رسانی آخرین خدمات بانکی، میبایست تعامل بسیار بالایی را با حوزههای مردمی و رسانهها برقرار کنند.
به طور قطع تلاش همکارانم و حمایت مدیریت ارشد بانک بیشترین تاثیر را در موفقیت من در روابط عمومی بانک تجارت داشته است. به هر حال روابط عمومی ماحصل یک کار گروهی است و در این مسیر، تجارب و آموزههای استادان مجرب و بکارگیری ابزارهای مدرن موثر بوده است.
در زمینه تحقق زیرساختها و ساختارهای روابط عمومی الکترونیک در بانک تجارت چه فعالیتهایی صورت گرفته است؟
با عنایت به تغییراتی که در ابزارهای ماهوی حوزه روابط عمومی رخ داده است امروزه این ارگان از واحدی با کارکرد تشریفاتی به واحدی پیشرو و راهبردی تبدیل شده است که همچون دیدهبان وقایع بیرون و درون سازمان به فعالیت میپردازد. در این بین آموزش پرسنل، استفاده از ابزار مدرن در بستری مجازی و برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبین و رسانهها از جمله نقاط قوت روابط عمومی بانک تجارت محسوب میشود.
مجموعه بانک تجارت با عنایت به داعیه " بانک فردا " ؛ سعی خود را بر این متمرکز میکند که تصویری از این موضوع بر اذهان مردم به وجود آورد.
یکی دیگر از برنامههایی که پیگیری کردهایم این است که با بکارگیری نیروهای متخصص فرهنگ روابط عمومی الکترونیک را در بین همکاران اشاعه داده و با طراحی یک شبکه اجتماعی داخلی در حوزه روابط عمومی های سراسر استانهای کشور ضمن برقراری پیوند بین همکاران، زمینه تشریک تجارب کارشناسان روابط عمومی بانک را آماده ساختهایم.
سایت اینترنتی و اینترانتی بانک تجارت نیز با مدیریت محتوایی اداره روابط عمومی، اخبار و اطلاعات آخرین دستاوردها و خدمات نوین بانک را در اختیار مشتریان و همکاران قرار داده و فضای لازم را برای تعامل دو سویه فراهم آورده است.
البته همانطور که اشاره شد مرکز ارتباط با مشتریان بانک تجارت نیز تحت مدیریت روابط عمومی، برای اولین بار در کشور با برقراری میزهای " ازما بپرسید" در شعب، کانال ارتباطی مستقیم مشتریان با کارشناسان بانک را برقرار نموده است.
همچنین ما اولین بانک کشور هستیم که "پادکست خبری" ویژه بانک تجارت را با محتوای صوتی اخبار بانکی و اقتصادی کشور به صورت روزانه، سریع و آسان در اختیار بازدید کنندگان سایت اینترنتی بانک قرار دادهایم.
کسب رتبههای مختلف در جشنوارههای مختلف روابط عمومی چه آثار مثبتی بر عملکرد مدیریتی جنابعالی در حیطه روابط عمومی داشته است؟
به اعتقاد من پیشرفت، مسئولیت میآورد و توقع مخاطبین سازمان را بیشتر میکند؛ چرا که باید تلاش بیشتری صورت پذیرد. از این لحاظ کسب رتبه ها بیانگر تلاش و کوشش بیشتر برای حفظ و ارتقاء امور است.
برنامههای روابط عمومی بانک تجارت در سال 92 حول چه محورهایی قرار دارد؟
از جمله برنامههایی که مجموعه روابط عمومی بانک تجارت در سال 92 در نظر دارد عبارتند از: ایجاد بسترهای ارتباطی تعاملی و قویتر با مخاطبین، تقویت ارتباطات رسانهای، معرفی ابزارهای جدید حوزه روابط عمومی و ارزیابی توسعه این ابزارها و توجه به محتوا و تاثیرگذاری و اثر بخشی در بکارگیری ابزارها.
همچنین ما با سنجش متناوب بازخوردها از مردم به منظور بهبود، اصلاح و توسعه آموزشها و افزایش آگاهیها و اطلاعات کارکنان نسبت به موضوعات روز حوزه روابط عمومی و ارتباطات سعی در ارتقاء علمی پرسنل خود را داریم.
در نظر داریم با حفظ روابط با بخشهای فعال در حوزه مسئولیتهای اجتماعی زمینه انجام شدن وظایف اجتماعی بانک را فراهم آوریم. همچنین در سال جاری حداکثر تلاش خود را در ارائه تصویری نیک از برند بانک تجارت در اذهان مردم و مشتریان جایگاه بانک تجارت به کار خواهیم بست.
توسعه ارتباط با مشتریان و ارائه خدمات ویژه به مخاطبان و ارزیابی واکنشهای مردم در حوزه تبلیغات و در نهایت توجه ویژه به ظرفیتهای بکارگرفته نشده در حوزه ارتباطات داخلی و خارجی از جمله برنامه های روابط عمومی بانک تجارت در سال جاری میباشد.
آیا پیشنهاد خاصی برای برگزاری هرچه بهتر همایش روز ملی روابط عمومی در سال آینده دارید؟
یکی از محسنات این همایش در سال 92 مردمیبودن آن بود و اینکه این همایش از سوی سازمان خاصی برگزار نشد. همایش امسال به صورت حرفهای تر و با حضور فعالان این حوزه برگزار گردید و این خود گام موثری در برگزاری حرفهای و با محتوایی در خور این حوزه بود.
پیشنهاد بنده این است که افراد بیشتری در این همایش مشارکت کنند؛ چرا که شاکله حرفه روابط عمومی، حفظ و ارتقاء سطح ارتباط با مخاطبان است. باید مشارکت در این همایش را بیشتر شود به همین منظور میتوان با دعوت از استادان و دانشگاهیان خبره و دانشجویان و دستاندرکاران حوزه ارتباطات و روابط عمومی این همایش ملی و مهم را در سطحی وسیعتر برگزار نمود.
|