شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| بانک ها برای مقابله با بحران کروناویروس، یک برنامه سه مرحله ای را دنبال کنند:
1) ثبات
بانکها باید یک "مرکز فرماندهی" متمرکز را برای مدیریت ایجاد کنند. این عملیات باید کنترل و اجرای برنامه تداوم فعالیت بانک ها را بر عهده بگیرد و رهنمودهای دولت در جنبه های مختلف مرتبط به شیوع بیماری کرونا را مدنظر قرار داده و آن دستورالعمل ها را با طور کامل و به نحو احسن مراعات نماید.
ثبات همچنین شامل ایجاد یک برنامه ارتباطی، متعادل کردن وسوسه برقراری ارتباط بیش از حد با خطر عدم ارائه جزئیات و به روزرسانی کافی به موقع است.
این هم برای مشتریان و هم برای کارمندان صدق می کند.
از منظر کارمندان، ثبات به معنای ایجاد و تقویت نقش ها و اقتدار برای تداوم تجارت و ارتباطات خارجی است.
آلبرت پانگ در یک توئیت، نشان می دهد که شرکت ها در "عناوین شغلی و وظایف تجدید نظر کنند. شرکت هایی که دارای انعطاف پذیرترین وظایف، توضیحات شغلی و فرایندها هستند از دیدگاه استمرار کسب و کار، غالب خواهند شد.
این توصیه بد است. با توجه به فشار بسیار به دلیل شرایط فعلی، مردم به ثبات و آرامش هرچه بیشتر نیاز دارند. مردم به دلیل تغییر عناوین شغلی و مسئولیت ها، به استرس اضافی احتیاج ندارند.
ابتدا ثبات دهید، بعداً تغییر کرده و بهبود پیدا کنید.
2) وضعیت و موقعیت سنجی
کارشناسان پیشنهاد می کنند که بانک ها:
1) با توجه به کاهش نرخ و اختلال در مشاغل، برنامه های مالی و سرمایه گذاری را مجددا مورد بازبینی قرار دهند.
2) شاخص های ریسک اعتباری هشدار دهنده را روشن و تقویت نمایند.
3) برنامه اقدام و همکاری با فروشندگان و شرکا برای همسویی با واقعیت های جدید را تدوین کنند.
با این حال یکی دیگر از مؤلفه های مهم این بخش، اتخاذ یک سیاست ارتباط از راه دور است.
با توجه به اینکه کروناویروس باعث ترس و اضطراب شده است، شرکت های بزرگی مانند گوگل، اپل و مایکروسافت به دلیل نگرانی در مورد شیوع ویروس، سیاست هایی را برای ترغیب کارمندان به کار از خانه وضع کردند. با افزایش تعداد موارد کروناویروس، عاقلانه است که مشاغل در همه ابعاد، ایجاد یک سیاست اضطراری کار از خانه را در نظر بگیرند تا اطمینان حاصل کنند که کارمندان هنوز هم می توانند کار خود را انجام دهند.
هنگام تهیه خط مشی اضطراری از خانه، همه جزئیات را در نظر بگیرید.
3) اجرا
کارشناسان به بانکها توصیه می کنند تا افق برنامه ریزی استراتژیک خود را به یک پنجره 21 ماهه تا ماه دسامبر 2021 گسترش دهند. علاوه بر این، جیم ماروس، ناشر گزارش بانکداری دیجیتال، نوشت: "در این مواقع، اهمیت راه حل های بانکی دیجیتال، از افتتاح حساب و درخواست وام گرفته تا پرداخت وجه مشخص می شود."
ریان کالدول، مدیرعامل MX استدلال می کند که "اکنون زمان اولویت بندی اقدامات ابتکاری دیجیتال است."
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|