درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 02:34   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44506صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 23 شهریور 1399 - 07:24
در مسیر یکپارچگی فعالیت‌های ارتباطی
ترجمه: شهرزاد عارفی - قانون هفت٬ بیانگر این است که مشتری بالقوه می‌بایست هفت بار پیام مارکتینگی شما را ببیند و بشنود تا به خرید منجر شود٬ اما اگر مشتری احتمالی٬ هفت پیام غیر مرتبط را از هفت کانال مختلف بشنود و ببیند آیا ترغیب به خرید خواهد شد؟ خیر. چه بسا که مشتری به علت عدم ارتباط با پیام‌٬ آن‌ را نادیده بگیرد و یا به سادگی از آن عبور کند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| با وجود هم پوشانی فعالیت‌های مارکتینگ٬ روابط‌عمومی٬ شبکه های اجتماعی و دیجیتال٬ سازمان‌هایی هستند که این واحد ها را از هم جدا کرده و وظایف جداگانه ای برای آن‌ها در نظر می گیرند. بر اساس تحقیقاتی که Intrado Digital Media و PR week انجام دادند حداقل نیمی از سازمان ها٬ مارکتینگ و روابط عمومی را تفکیک می‌کنند.

اما یکپارچگی در اینجا به چه معناست؟

در واقع یکپارچگی به معنای هماهنگی و یکسان بودن پیامی است که سازمان از طریق کانال‌هایش به مخاطبان ارسال می‌کند٬ این پیام ممکن است با تاکتیک های مختلف به دست مخاطب برسد اما همچنان یکپارچگی آن حفظ شده و در راستای تحقق بخشیدن اهداف اصلی سازمان طراحی شده است.


آنچه خلق یک برنامه ارتباطی یکپارچه را الزامی می‌کند ایجاد تجربه خاص برای مشتری و افزایش قدرت برند است تا سازمان پیامی نظام یافته٬ منسجم و واضح را به بازار هدف خود ارسال ‌کند.


قانون هفت٬ بیانگر این است که مشتری بالقوه می‌بایست هفت بار پیام مارکتینگی شما را ببیند و بشنود تا به خرید منجر شود٬ اما اگر مشتری احتمالی٬ هفت پیام غیر مرتبط را از هفت کانال مختلف بشنود و ببیند آیا ترغیب به خرید خواهد شد؟ خیر. چه بسا که مشتری به علت عدم ارتباط با پیام‌٬ آن‌ را نادیده بگیرد و یا به سادگی از آن عبور کند.


به طور مثال تیم دیجیتال مارکتینگ یک سازمان قصد دارد تا با کمپین دیجیتال یک محصول را معرفی کند٬ به این دلیل که محصول تغییر چشمگیری با قبل ندارد بنابراین این کمپین٬ مخاطبان محدود را هدف قرار می دهد. اما آیا مارکتینگ٬ روابط عمومی و ... نیز از این کمپین آگاه هستند؟ چراکه ممکن است در سایر کانال‌‌ها بتوان محتوای کمپین را منتشر نمود و اطلاع رسانی را هدفمندتر انجام داد و در نتیجه یک برنامه مناسب جهت افزایش مدافعان برند در نظر گرفت.


یک از بهترین مدل‌هایی که نمایانگر ارتباطات یکپارچه سازمانی‌ می‌باشد؛ مدل PESO است که توسط Gini Dietrich خلق شده است این مدل به معنی رسانه‌‌ی خریداری شده٬ به دست آمده٬ اشتراکی و مالکیت فضای رسانه‌ای می باشد. در این مدل تفاوت تاکتیک‌ها در عین یکپارچگی آنها کاملا مشهود است و همین امر موجب اعتبار، اعتماد، رهبری و اقتدار برند می شود.


به همین جهت اگر روابط عمومی٬ مارکتینگ٬ شبکه‌های اجتماعی و دیجیتال (برنامه ریزی رویدادها و ارتباطات درون سازمان) با یکدیگر هماهنگ باشند جادوی حقیقی رخ می‌دهد که موجب رشد و موفقیت کسب و کار شما خواهد شد.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  متاورس مک دونالد در سنگاپور به نمایش درآمد


  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد