درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 04:22   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45205صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 13 آبان 1399 - 00:19
روابط‌عمومی در جنگ اول جهانی
فعالیت‌های کریل اثرات عمیقی درفرهنگ امریکا گذاشت. «برنیز» می نوسید: « این جنگ جهانی بود که چشمان روشنفکران معدود امریکا را در کلیة شئون زندگی به امکانات و نتایج تجهیز افکار عمومی باز کرد.»
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روابط‌عمومی تا جنگ اول جنبه تدافعی داشت. دردوران جنگ جهانی اول بود که جنبه تهاجمی پیدا کرد و در این دوره «جرج کریل» و کمیته معروف «اطلاعات عمومی» که تحت ریاست وی تشکیل شده بود قدرت روابط‌عمومی و اصول تجهیز افکار عمومی را به نحو بی‌سابقه‌ای به ثبوت رسانیدند.

 

مبارزه برای فروش اوراق قرضه دولتی بنام «وام آزادی» به صاحبان صنایع و مؤسسات بازرگانی نشان داد که چگونه می توان از اصول روابط‌عمومی برای پیشبرد مقاصد به نحو مؤثر استفاده نمود. در دوران جنگ جهانی اول کمیته کریل یک عده مأموران روابط‌عمومی تربیت کرد که بعدها با استفاده از تجارب دوران جنگ خود منشاء خدمات ذی قیمتی در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شدند. از جمله شاگردان کریل که کسب اشتهار کردند «برنیز» و «جان برایس جونز» بودند. اصولی که جونز برای جمع آوری اعانات بکار می برد امروز هم رایج و متداول است. «برنیز» کتابی در روابط‌عمومی تألیف کرده که در همین کتاب مورد استفاده بوده است.


کمیته اطلاعات را پرزیدنت ویلسون بنا به پیشنهاد جرج کریل که از هواخواهان پرشور و از دوستان صمیمی وی بود بوجود آورد. کریل یک روزنامه نویس ماهر و ورزیده بود و انتخاب او از طرف پرزیدنت ویلسون که خود در هنر ارتباط با مردم احاطه و استادی کامل داشت انتخاب بسیار بجا و به موردی بود.

 

نتایج این انتخاب و فعالیت‌های کمیته اطلاعات در کتابی که کریل نوشته به طرز شیوائی وصف شده است دو نویسنده دیگر بنام «ماک» و «لارسون» فعالیت‌‌های کمیته اطلاعات را در کتابی بنام «چگونه امریکا به کمک الفاظ جنگ را برده وصف نموده‌اند مطالعه هر دو کتاب برای کسانی که علاقه دارند در روابط‌عمومی مهارت و ورزیدگی پیدا کنند بسیار مفید خواهد بود.


فعالیت‌های کریل اثرات عمیقی درفرهنگ امریکا گذاشت. «برنیز» می نوسید:


« این جنگ جهانی بود که چشمان روشنفکران معدود امریکا را در کلیة شئون زندگی به امکانات و نتایج تجهیز افکار عمومی باز کرد.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد